Omistajuus jatkuu, projektista ei varmaan voi puhua kun vauhti on lähinnä takapakkia
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=14126.0 Siinä linkki vanhalle foorumille.
Viimeisen päivityksen jälkeen on tapahtunut seuraavaa :
Jarrujen jakotukin anturihan se vuosi, koitin tilkitä mutta huonolla menestyksellä. Korvasin anturin pultilla joten jalkatuntumalla mennään vikojen suhteen(toistaiseksi).
Peltihommia tuli tehtyä sen verran, että kuskin oveen pari paikkaa, apukuskin puolen helma vaihtui kokonaan etulokasuojan kera. Jarruletkun kiinnityksen korjasin sähköliimalla varovasti, nyt kiinnitys on alkuperäistä vastaava. Päästöt korjaantuivat kun revin egr:n pois, kävin alipaineliitokset läpi ja vaihdoin imusarjan + kaasuttimen tasotiivisteet. Taka-akselin ylitys oli myös ruostunut omituisen kovaa vauhtia, vaihdoin puoliputkiston samantien ja maalasin uuden veroisen etuputken moneen kertaan kuumakestomaalilla. EGR vapaan pakosarjan sain ensimmäisen volvoni purkuosista, sen maalasin myös kuumakestomustalla.
Varuiksi vaihdoin vielä bilteman huoltovapaan akun keulille pohjoisen reissua varten. Näillä korjauksilla auto menikin sitten ongelmitta läpi leimasta, päästötkin olivat hyvät.
Kilpisjärvellä pyörähtämisen jälkeen(auto toimi loistavasti tuttua ajoittain esiintyvää ujellusta lukuunottamatta) auto menikin taas seisontaan ja kaivelin sen esiin pari viikkoa sitten kun eräs tuttu tarvitsi mokomaa lainaan. Pari tuntia vierähti autoa kinoksesta kaivaessa, samassa rytäkässä sitten vaurioitui konepelti(lommoja) ja ajovalopesureiden sulat jäivät kiinnikkeineen jäiseen hankeen kiinni autoa peruutettaessa. En kyllä enään ikinä kaiva autoa paksun lumen alta pois kun jälki on tämmöistä.
Posiitivista oli auton käynnistyminen neljän kuukauden seisonnan jälkeen -15 asteessa, ilman roikkaa n. 5sek pyöritys ja tulille

.
Lainassa ollessaan auto huohotteli öljyä konehuoneeseen, piti omituisia ujelluksia, ei kuulemma meinannut käynnistyä ryypyllä ja startin solenoidi reistaili kovemmilla pakkasilla. Takaisin tullessa auto oli melko lohduton näky, umpi paskainen, vasen takakuraläppä yhdellä ruuvilla roikkuen kiinni, vasen takalista repsotti, takajalkatilat aivan täynnä sulanutta lunta jne jne.... Oli kuulemma syönyt yli 10litraa bensaa satkullekin! Tainnut olla kovaa kyytiä....
Tästä sitten lähtee taas puuhastelu etenemään kun emännälle olisi auto tarpeen.