Moro kaikille,
Minulla on sellainen omituinen tapaus että, kun kone lämpiää niin monesti kun esim. pysähtyy valoihin, kierrokset käy alta 100rpm, melkein samuu, muttei ihan, ja tasaantuu sinne 250rpm:ään.
Ajelet tunnin autolla, niin sitten kierrokset ovat 800rpm tyhjäkäynnillä? Mitä ihmettä?
Muuten auto pelaa hyvin, eikä nyki.
Kyseessä on 740 GL Volvo, Solex Cisac 34-34 Z11 kaasari, ja 2.0 kone.
Minulla on omituinen letku siinä ns. hengitysventtiilissä kaasarin kyleessä. Siis oliko se nyt bensa-altaan hengitys venttiili. Kuitenkin sen nokassa roikkuu noin 50cm pitkä letku joka ei mene mihinkään. Se vaan roikkuu. Onkohan tämä nyt oikein? Mikä se venttiilin päässä pitää olla? Joku suodatin? Ei mitään?
Elikkäs tämä venttiili kyseessä (
http://i166.photobucket.com/albums/u95/ypcmarsal/DSCN4531.jpg )

Kuva ei ole minun kaasarista.
Ihmetyttää myös se, kuinka paljon se hikoilee. Olen putsannut kaasarin ulkopuolelta, ja nyt se on taas keltainen kuin öljyssä ja paskassa. Mistäs sinne nyt öljy on päässyt....
Onko muuten mitään maalaistapaa millä saa seokset säädettyä? Vai onko pakko CO mitata aina?