Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Ahtopaine ja mittari, T5

  • 43 Vastauksia
  • 15678 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #30 : 07.06.2012, 18:39:01 »
Mulla on ihan samanlaiset murheet vastaavassa S60:ssä... paineet ei vain nouse  >:(

Edit: Myös samat jutskat tehty: letkut tarkistettu, hukkis kiristetty, tcv vaihdettu... hukkiksen letkun kun ottaa irti ni johan tulee painetta :)
« Viimeksi muokattu: 07.06.2012, 18:42:39 kirjoittanut puti »
Ex  850 T-5R, S60 T5, V40 T4
V60 D3

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #31 : 07.06.2012, 18:52:56 »
Kokeilenpas omastakin. Tarkoittaisko se sitten sitä että hukkaportin kellon kalvo rikki? Miten testata?

Poissa puti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #32 : 07.06.2012, 18:58:45 »
Eli siis hukkaportti testattu ottamalla sen letku irti tcv:stä jos paineet sen jälkeen nousee ainakin 1,5bar niin sillon portti on tod.näk. ehjä.
Ex  850 T-5R, S60 T5, V40 T4
V60 D3

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #33 : 07.06.2012, 21:11:43 »
Otin hukkaportin kellon letkun irti ahtopaineensäätimeltä. Ahdot on nyt niinkuin pitäis ollakin. 0,7-0,9bar normaalisti ja kun oikein polkasee niin hetkellisesti käy ahdot yli yhden barin josta palautuu nopeasti vähän alemmas. Auto liikkuu todella nätisti ja käy nätisti, ja turbo vislaa oikein mukavasti ja puhaltaakin kun kaasun löysää. Kello rikki, joku alipaineletku vuotaa, vai mikä?

Poissa puti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #34 : 08.06.2012, 08:22:51 »
jonnekkin sulla häviää paineet... ootko testannu by-passin? Sen letku lähtee siitä imusarjasta.
Mulla ainakin pässi vuoti kuin seula.
Painetta letkuun ja kuuntelemaan puhaltaako läpi.
Ex  850 T-5R, S60 T5, V40 T4
V60 D3

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #35 : 08.06.2012, 10:01:22 »
En ole muuten testannut, muutakuin katsonu liitokset päällisin puolin. Kiitos vinkistä!

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #36 : 11.06.2012, 10:15:27 »
Auto hyytyi täysin tänä aamuna kesken matka-ajon. 20km ehdin päästä 100km/h mittarissa vakkari päällä, ja tuli ilmoitus "moottorin teho alhainen". Auto pysyi käynnissä kun pysähdyin mutta bei reagoinu kaasupolkimeen huonostikaan. 1500 kierrosta sain vaivalla. Sammutin ja starttasin uusiksi niin rupes toimimaan normaalisti. Liittyiskö tähän? Ei ollu se hukkiksen letku paikoillaan.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #37 : 13.06.2012, 21:42:49 »
Auto hyytyi täysin tänä aamuna kesken matka-ajon. 20km ehdin päästä 100km/h mittarissa vakkari päällä, ja tuli ilmoitus "moottorin teho alhainen". Auto pysyi käynnissä kun pysähdyin mutta bei reagoinu kaasupolkimeen huonostikaan. 1500 kierrosta sain vaivalla. Sammutin ja starttasin uusiksi niin rupes toimimaan normaalisti. Liittyiskö tähän? Ei ollu se hukkiksen letku paikoillaan.
Ilmamassamittarti tai kaasuläppä vois tehä tota. Ootko koittanu jo uudella TCV:llä?
S60 T5

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #38 : 13.06.2012, 23:06:52 »
Onko tämä tcv nyt siis ahtopaineensäädin/magneetti venttiili? Jos on niin kyllä on uus alkuperänen varaosa vaihdettu tilalle. En tiedä vielä mikä tuli mutta matka jatkui hyvin seuraavat pari sataa kilsaa kunnes irtos coolerin vasen letku, klemmari petti, hirveän ulinan ja nykimisen kans parkkiin ja valitti myöskin samaa tehotonta moottoria. Uus klemmari ja menoksi, mutta auto alkoi nykimään hillityssä kiihdytyksessä pahasti. Hittolainen alkaa usko loppumaan kohta  :-\

Poissa HGrunt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #39 : 09.04.2014, 17:53:50 »
Terve, onko jollain oikeeta tietoa paljonko pitäisi paineita olla vakiona vm -04 manuaali 2.3 T5:sessa? Jostain luin että auto myös itse säätäisi paineita hieman ajon mukaan?
-04 S60 T5 man.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #40 : 09.04.2014, 18:24:18 »
Terve, onko jollain oikeeta tietoa paljonko pitäisi paineita olla vakiona vm -04 manuaali 2.3 T5:sessa? Jostain luin että auto myös itse säätäisi paineita hieman ajon mukaan?
onko sulla facelift vai vanhempi? Vanhemassa ahdot 0.7-0.9 riippuen ilman lämpötilasta, kosteudesta, tiheydestä jne... Eli juu säätää ittestään tolla välillä.
S60 T5

Poissa HGrunt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #41 : 09.04.2014, 18:32:19 »
Vanhempi, asentelin bsr:n mekaanisen mittarin äsken ja se näytti tossa pikasella testilenkillä 0.6. Onko normaalia? 193tkm ajettu peli kyseessä.
-04 S60 T5 man.

Poissa mara h

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #42 : 10.04.2014, 05:01:18 »
Karalan lastun jälkeen näyttää parhaimmillaan 1,4jää :)

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #43 : 10.04.2014, 09:20:31 »
Vanhempi, asentelin bsr:n mekaanisen mittarin äsken ja se näytti tossa pikasella testilenkillä 0.6. Onko normaalia? 193tkm ajettu peli kyseessä.
yhen kierroksen vois kiristää hukkaportin tankoa ja kattoo auttaako yhtään.
S60 T5

 

Elekma  Autoracing