Samppasport  Futurez

Päästöt 940

  • 7 Vastauksia
  • 2103 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Päästöt 940
« : 11.04.2014, 21:35:28 »
Terve, jäi volvo päästöistä kiinni katsastuksessa (b230f). Eli happiarvo o2 arvo näytti tyhjäkäynnillä 5.3 ja raja on 5. Pakoputki vuotaa parista kohtaa (keskeltä ja edestä) mutta ei paljoa. Eli vaikuttaako putken vuoto tuohon arvoon? Ei ole ennen ollut ongelmia päästöjen kanssa. Kansiremppaa tehty 1.5 v sitten ja venat läpätty ym. Kona pelaa muuten hyvin, ei anna vikakoodeja. Ajettu 340 tkm.  Imusarjan tiivisteen vaidoin pari kuukautta sitten. Imuvuodot voisin tietysti tarkistaa myös.. Eli mitkä vaikuttaa tuohon  ja mitä pitäisi tehdä? Voisiko lambdavika olla mahdollinen myös?

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Päästöt 940
« Vastaus #1 : 11.04.2014, 21:45:29 »
Lambdalla vikasella menee yleensä sopat paksulle. Sinun tapauksessa veikkaisin tuota pakoputkea kerta se on todettu vuotavaksi.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöt 940
« Vastaus #2 : 11.04.2014, 21:52:14 »
Entä vaikuttaako imuvuodot kyseiseen arvoo ? En noista päästöarvoista oikeen ymmärrä.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Päästöt 940
« Vastaus #3 : 11.04.2014, 22:29:35 »
Entä vaikuttaako imuvuodot kyseiseen arvoo ? En noista päästöarvoista oikeen ymmärrä.
kyllä
No kun halvalla sai.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: Päästöt 940
« Vastaus #4 : 11.04.2014, 22:42:30 »
Korjaa ny vaikka se vuotava putki ens alkuu  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa tuhopolttaja

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöt 940
« Vastaus #5 : 12.04.2014, 09:55:17 »
Siellä putkessa ei tarvi kovin kummoista vuotoa olla, niin se O2 nousee joutokäynnillä helposti yli 5% rajan. Korjaa putki ja arpokaa sen jälkeen lukemia uudelleen.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Päästöt 940
« Vastaus #6 : 12.04.2014, 21:18:27 »
Jos muut arvot kuin O2 on kunnossa, on kyse pakoputken vuodosta lambdan jälkeen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa ari1956

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöt 940
« Vastaus #7 : 15.04.2014, 16:54:35 »
Minulla oli joku epämääräinen vika 3 v sitten kesällä katsastuksessa. Katsastusmies epäili jotain imupuolen vuotoa. Olikohan se happiarvo, en muista.
Nyt kahtena vuonna olen ajanut koneen kuumaksi ja vienyt heti autokorjaamoon hakemaan pakokaasutestiä etukäteen. Tulokset olivat erinomaisen hyvät. Kuulemma kuin "japanilaisella autolla".
Sitten vain sen lapun kanssa katsastukseen, jolloin etukäteen saatu päästötodistus on pätevä.

Katsastusmies ei mielestäni lämmitä konetta juuri ollenkaan. Auto on ehtinyt aamulla seistä jonossa yli 1/2 tuntia ja lisäksi ajomatka katsastusasemalle kotoani on vain n. 500 metriä, joten se kone ei paljoa ole lämminnyt. Jonotan aamulla katsastukseen tarpeeksi ajoissa, jotta ehdin vielä töihin klo 9:ksi, jolloin ei tarvitse selitellä mitään. 

Seuraavilla kerroilla kesällä täytyy muistaa ottaa valokopio korjaamon pakokaasutodistuksesta ennen katsastukseen menoa, että jää itsellekin joku paperi.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2014, 16:56:12 kirjoittanut ari1956 »
Volvo 945 GL  vm.93, B230FD  2.3 l,  vaihdelaatikko M47, 8 V, 85kW ei ilmastointia, ABS, ei turvatyynyjä

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron