Autoracing  KL-varaosat

S40 penkin ristiseläntuen korjaus

• 2 Vastauksia
  • 2060 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xahhy

• De Luxe
  • *
S40 penkin ristiseläntuen korjaus
« : 13.04.2014, 10:12:08 »
Moi,

Minulla ristiseläntuki painui kuljettajan penkistä sisään, eikä tule ruuvamalla normaalisti esiin. Onko muilla ollut ristiseläntuen kanssa ongelmia?

Olisiko kellään tietoa, että saako tuon selkänojan päällisen irti kotikonstein, että näkisi mitä sille ristiseläntuelle on tapahtunut? Pitäisi saada irti ensin ne säätönapit (mekaaninen säätö, ei sähköinen). Onko vinkkejä toimenpiteelle?
Volvo V60 B5 awd vm. 2021 / ex. Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa Xahhy

• De Luxe
  • *
Vs: S40 penkin ristiseläntuen korjaus
« Vastaus #1 : 15.04.2014, 09:37:01 »
Itse itselleni vastaten. Penkinpäällinen selkänojasta lähtee irti, kun repäisee alareunasta "muovilistan" irti ja ottaa selkänojan säätönamiskan irti (lähtee ihan nyppäämällä, jonka jälkeen yksi 10mm mutteri auki). Päällinen on pehmusteissa kiinni metallilenkeillä, jotka saa kangotettua auki esim. miinuspäisellä meisselillä.

Ristiselänsäätö toimii vaijerilla, siellä menee lenkki reunasta reunaan. Vaijerin molemmissa päissä on sellaiset paksut möltit, jotta vaijeri pysyy paikallaan omassa reiässään. Minulla vaijerin päästä oli katkennus juuri tuo paksu möltti pois -> vaijeri oli päässyt karkaamaan paikaltaan, eikä näin ollen kiristy. Itse en uutta vaijeria sinne hankkinut, vaan sain puristettua vanhan vaijerin paikallensa pultilla ja mutterilla.

Epäselvä selitys, mutta auttanee vähän jos jollain muullakin sattuu ristiselänsäätö hajoamaan.
Volvo V60 B5 awd vm. 2021 / ex. Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa Risto H

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 penkin ristiseläntuen korjaus
« Vastaus #2 : 15.04.2014, 23:27:36 »
Kiitos penkinpäällyksen irroitusohjeista! Omassa alkaa olla ne keinonahkaosat aika huonossa hapessa, voisin pyytää kaveria ompelemaan uudet palat tilalle kun saisi sen päällisen ensin irroitettua. T-Tec kangas on ihan hyvässä kunnossa joten operaatio ehkä kannattaisi.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Proturbo  Autodiagnoosi