Futurez  Kulkukoira

XC90 2.5T Kampiakselin jakopään puoleinen stefa

  • 4 Vastauksia
  • 5211 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa crash_test_dummy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Moottori on siis B5254T2, samaa malliahan on käytössä muissakin malleissa. Arvelin kirjoittaa kokemukseni mitä tapahtui kun ko.Tiiviste alkoi vuotaa >:( Ensin vuoto oli pientä, muutama tippa oli pihakiveytyksellä. Eräänä aamuna olikin sitten jo kunnon lammikko, tämähän ei vuoda silloin kun auto ei ole käynnissä eli sinänsä harhaan johtavaa... No, tulin siihen tulokseen foorumia selattuani että jokin on aiheuttanut painetta kampikammioon--> Huohotusjärjestelmä/Öljyloukku vaihtoon. Se olikin aivan tukossa, myös putket. Laitoin tänne kuviakin pöntöstä, aiempiin ketjuihin. Sitten jakopää auki, joka oli tietenkin öljyssä yltä päältä. Ei sinänsä haitannu, koska hihnanvaihtoon olisi syksyllä joutunut. Kun sain vanhan stefan käsiini se oli aivan kovettunut, ei palautunut muotoonsa kun reiästä paineli :D
Uusi paikalle, uudet jakopään osat, myös vesipumppu (260000) ajettu, arvelin vaihtaa vaikka eipä tuo purettuna uudelle hävennyt.
Moniurahihnan kiristin rulla oli myös uusittava, rallatteli siihen malliin.Muutenkin täys huolto suodattimineen, tulpat, uudet jäähd.nesteet yms. Rahaa meni noin 400€. Ei ole ite tullu jakopäätä aiemmin rempattua, muta eipä tuo paha ole kun varaa aikaa.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin...

Poissa kaitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • volvo v70
Vs: XC90 2.5T Kampiakselin jakopään puoleinen stefa
« Vastaus #1 : 21.05.2014, 03:25:32 »
Mulla v70 rupesi kuseskelemaan öljyä myös stefan juuresta.  :tickedoff:  Millanen homma oli vaihtaa? onnistuu ihan "päältä" päin vaihtamaan ilman moottorin purkamista?
Ite ku tekkee, tullee semmonen ku sattuu tulemaan

Poissa crash_test_dummy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5T Kampiakselin jakopään puoleinen stefa
« Vastaus #2 : 21.05.2014, 07:40:05 »
Stefaan pääsee käsiksi kun irrottaa hihnapyörät. osanumero 6842273 ja 14.50 maksoi auto-ilveksessä ;)
Laitan tähänkin ketjuun kuvat öljyloukosta https://plus.google.com/photos/117174677058413123144/albums/6010651096521806337?authkey=CPOqv4jX9qPKfg
« Viimeksi muokattu: 21.05.2014, 07:51:22 kirjoittanut crash_test_dummy »

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5T Kampiakselin jakopään puoleinen stefa
« Vastaus #3 : 21.05.2014, 09:34:09 »
ompas öljyloukku ollu pikkasen tukossa!oli todellakin vaihdon tarpeessa,millasilla öljyillä ajettu ja kuinka tiuhaan vaihdettu?
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa crash_test_dummy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5T Kampiakselin jakopään puoleinen stefa
« Vastaus #4 : 21.05.2014, 19:27:49 »
Bilialla huollettu 220000 asti, Ite oon käyttäny castrol magnatec 5-40W, sitä mitä näihin suositellaan. Vaihtoväli on ollut n.15000. Jatkossa laitan ohuemmat. Jonkin verran kuluttanut öljyä kokoajan, siis ilman päällepäin näkyviä vuotoja. Nyt pääsin tekemään pidemmän lenkin, vähän kaupungissa ja reilu 100 kilometriä 80km/h.
Keskikulutus putosi 9,7 -->8,7. Oma olettamus on että öljyä on työntynyt, niin pitkään kun osa huohotusjärjestelmästä on toiminut, imu-puolelle. Sitten kun tukko tuli tarpeeksi suureksi niin stefa petti. Pätkäajoa pääasiassa 2x15km päivässä, siinä se suurin syyllinen varmaan on. Eli yhteenvetona, on ollut osittain tukossa jo pitkään. Pirulliseen paikkaan vaan on laitettu, huoltoa ajatellen. Öljyloukusta takaa menee 2xyhteys lohkoon, nekin oli möhnää täynnä. Lisäksi imusarjaan tulee kiinni loukusta 5mm pilli jossa on venttiili, molemmat täynnä kovettunutta karstaa.

 

Samppasport  Futurez