Elekma  Autoracing

b200et turbohilppeet

  • 4 Vastauksia
  • 1356 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Luisulaiva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
b200et turbohilppeet
« : 23.07.2014, 14:35:58 »
Suunnittelen että laittaisin b200f:n koneen b200et:n tiilikeulakoriin. Käyttäisin siis b200f koneessa et:n moottorinohjausta ja turboa. Miten on noiden pursistussuhteiden kanssa? Eikös 200f:ssä ole tasaiset männät ja et:ssä kolot? Eli siis et:ssä on matalempi puristussuhde? Onko tästä haittaa? Ja miten sitten kankien paksuus? Onko tuossa b200f:ssä paksummat kanget valmiina kun on vm 90 autosta?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: b200et turbohilppeet
« Vastaus #1 : 23.07.2014, 16:08:55 »
Pattimännät, tod näk heikot veivit.

Männät ET koneesta B200 lohkoon (kyseenalaista suorilteen) tai unohtaa koko homma.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: b200et turbohilppeet
« Vastaus #2 : 24.07.2014, 11:42:30 »
Ei siellä f-koneessakaan yli kympin ruttuja ole. Hyvin se menee ahdettuna, viimeistään viinalla...

En tosin lähtisi tekemään Motronicilla, jos LH on b200f:n kaverina valmiiksi. Turbon purkit ja sumut jostain ja teet niillä. Johtosarjaan täytyy tehdä pieni muutos tässä tapauksessa suuttimien johdotukseen, vaparissa on korkeaohmiset suuttimet ja turbossa matalaohmiset. Johtosarjaan täytyy siis lisätä etuvastukset.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: b200et turbohilppeet
« Vastaus #3 : 25.07.2014, 11:27:39 »
B200F = 10:1
B200ET = 8.5:1

Säädettävällä ohjauksella/lastulla. Motronicilla/LH en lähtisi ellei joku aja siihen autoon yksilöityä ohjelmaa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: b200et turbohilppeet
« Vastaus #4 : 25.07.2014, 20:35:32 »
tehtiin kaverille kyseinen muutos talvipulkka 740:iin.
vahvat kanget iha mielenrauhaks, eikä kone mielellää sais nakutella. eli bensaa lisää (isommat suuttimet tai p.a. ratkasuks b.painetta, nii ja aineeks 98 tai 98+e85 blandis) siinä autossa tais olla ahdot jossain 1bar tietämillä tai vähä alle...niin joo ja sitte säädettiin sitä motronicissa olevaa "höpöruuvia" semmoseen kohtaan että pelas parhaiten.

olis ollu vielä parempi sopivilla suuttimilla ja edes lastutetulla boksilla sekä laajakaistalambda, mut talvipiiskaan kelpas kaverille ilmanki noita.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Elekma  Autoracing