Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 tcu

  • 2 Vastauksia
  • 2328 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jeska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
960 tcu
« : 29.03.2016, 20:57:42 »
Eli ois tarkotus viritellä vähän tota omaa kulkinetta nii oisko kellään tietoo miten ton sähkösen ahtopaineen ohjauksen sais ohitettua? Pystyskö ohittamaan esim niin että vaihtaa vaan Bensa ja syttyboksit vaikka normaali b230ft koneisesta autosta ja teettää niihin tietysti lastut.
Kyseessä siis 960 b204ft moottorilla.


Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2290
Vs: 960 tcu
« Vastaus #1 : 29.03.2016, 21:33:24 »
Omassa 960 tbo:ssa tein ihan niin että jätin sen ahtopaineenohjausventtiilin paikalleen ja hoidin ohjauksen erillisellä ruuvilla sen ohi. Ei tullut herjoja mutta painettakaan ei toki ollut kuin max 1bar. Muistelen että TCU purkki ohjaa muitakin toimintoja kuin pelkkää ahtopainetta näissä koneissa kun asiaa joskus tutkin. Siksi jätin purkin paikalleen. Jostain löytyi juttuja jopa komponenttien vaihtamisesta tuohon boksiin ahtopaineen nostamiseksi, mutta en löytänyt mitään niin rautalangasta väännettyä että olisin uskaltanut kokeilla.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jeska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 tcu
« Vastaus #2 : 29.03.2016, 23:37:30 »
Joo itekki oon joskus lukenu että tonne tcu boksiin pitäs ilmeisesti jotain vastuksia vaihtaa jos meinaa ahtopainetta korottaa mutta juurikin niitä rautalangasta väännettyjä ohjeita en oo löytäny. Joskus muistan myös lukeneeni että jotkut ois vaan rajoittanu boksille menevää ahtopainetta ruuvilla mutta meneekö lh tästä ihan sekasin jos todellinen ahtopaine on isompi kuin ahtopaine mistä boksi saa tiedon.

 

Carcom Oy  Elekma