Race.fi  Puotilan autokorjaamo

C70 -99 käyntiongelma ym - kaasuläppäkotelovika

  • 24 Vastauksia
  • 5588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Kait neki ekana lukkee vikakoodit ja alkaa niiden perusteella vikaa hakemaan.

Mullakin antoi vikakoodin maffille koska sieltä tuli "väärää" tietoa, kun ilmat vuosi toisesta paikkaa pihalle...

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Tuossa ote omasta keissistä muutaman vuoden takaa.En tiedä onko vika sinulla noissa mutta voi ainakin johdatella korjaamoa ja näet hintoja. Sitten vaihdoin samoihin aikoihin lambdat joten en tiedä oliko minulla myös päällekäisiä vikoja.
Mutta tuossa tuota omaa tekstiä:

Pari viikkoa ajelin rykivällä ja tärisevällä autolla joka sammuili useimmiten pysköintialueella kun tyhjäkäyntiä ei ollut nimeksikään.

Sinisellä ilmeisesti nollattiin vikakoodit, puhdistettiin kaasuläppä ja sitten joku huohotin juttu.
Kaasuläppä oli kuulema erittäin likainen ja sitten tuo joku huohotin oli tukkeessa tai melkein tukkeessa.

Näiden toimenpiteiden jälkeen auto palasi taas normaaliksi ja hyvin rullaavaksi (kulkee kevyesti 200km/h ilman tärinöitä). Tyhjäkäyntikin on normaali.

Ainut mikä jäi hampaankoloon oli tuo sinisen hinnoittelu. Pariin vuoteen ei ole auto käynyt sinisellä joten oli päässyt unohtumaan tuo hinnoittelu:

Vikoodinluku jne.  75eur
Koeajo 25eur, tätä en ymmärrä eikö koeajo kuulukkaan asentajan normaaliin tuntiveloitukseen vaan siitä pitää veloittaa vielä erikseen??!!Läpän puhdistus 112eur, ohjeaika vaihdolle 1.2 tuntia, läppä puhdistettiin 45 minuutissa--> veloitus 1.2 tunnin mukaan... ei ummarra.

No tulipa auto kuntoon toistaiseksi.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • www.vrcf.fi
Niin mulla on sen ilmamassamittarin vaihdoista 295 + työ, vikakoodit, kolmena tai neljänä päivänä ovat autoa tutkiskelleet, joten tunteja on varmaan jo jonkin verran ja sitten jos joutuu vielä vaihtamaan sen läppäkotelon tms, niin voi äkkiä olla hinta pitkälle toista tonnia.

Niin ja mullahan ei ollut autossa mitään oireita, ennen kuin silloin sunnuntaina maantinopeuteen kiihdytyksessä tuntui se nykäys ja sen jälkeen katosi osa tehoista. Sen vuoksi tuntuisi oudolta, että vika olisi ollut juurikin noissa ilmamassamittarissa ja kaasuläppäkotelossa. Mutta täytyy huomenna soitella, jos siellä on jotain uutta tietoa.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Kannattaa varmaan ne ahtoputket.katsoa itse ja huolella. Repeämä tms voi olla semmoisessa kohtaa, ettei sitä nopealla vilkaisulla huomaa. Meinaan vaan, että huollossa tuskin kovin huolellisesti noita tarkistavat (vaikka kyllä pitäisi).

Poissa m1ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Pientä säätöä.
onko ilman imuputki ehjä? varsinkin se haitari osa meenee kaikista!! kääntelee ja vääntelee jos vähänki halki jostain poimusta niin VAIHTOON! 50e oulun Wetterillä.
Xc90 d5 235hv -06 400tkm V70 StW 2,5tdi -00 715tkm v70 d5 -02 500tkm Mb 608d vm84

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • www.vrcf.fi
Ei siis viisi arkipäivää riittänyt ongelman löytämiseen, joten taitaa olla kinkkisempi pulma. Nyt ovat kuitenkin vaihtaneet myös sen kaasuläppäkotelon, mutta ei toimi vieläkään. Jotain sanoivat, että joku ilmapiikki tai vastaava tulee aina jossain vaiheessa ilmamassamittarille. Arvon kun pitäisi olla jotain 14mg (en muista mittayksikköä) niin sinne tulee välillä n. 90 mg.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: C70 -99 hyytyi matkalle.
« Vastaus #21 : 15.08.2014, 21:47:47 »
..Lahden Auto-Salpa tutkii..


Tämä kertoo jo paljon. Mä olen kyseisen lafkan kanssa vääntäny enemmästä kun kolmesta remontista kahteen autoon. Tuntuvat valohoitoa muutenkin siellä vanhempiin volvoihin tarjoavan, mutta laskun kyllä osaavat sitten kirjottaa. Ja muutenkaan koko paskatalossa ole asiakas palelusta kuultu.

JOS saavat kuntoon niin katoppa sitten laskua ennen kun maksat. Mä kävin kolmesti samaa vikaa tuolla näyttämässä huollon jälkeen kun alkoi oireilemaan, hyvä oli yritys aina laskuttaa ei onnistunut.

Viimenen niitti oli sitten yks sekoilu niiden puolelta minkä takia enää tuossa talossa käy..
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 -99 käyntiongelma ym - kaasuläppäkotelovika
« Vastaus #22 : 19.08.2014, 18:26:52 »
Tänään vihdoin sain auton kotiin. Kaasuläppäkotelossa se vika sitten ilmeisesti oli tai ainakin laskussa oli velottu vain siitä. Karvan yli 800 euroa oli huoltolasku. Nyt pitäisi kuulemma olla joku uusi ja parempi kaasuläppäkotelo, mutta tiedä sitten. Edellinen kesti sen 70 tkm. Nyt siis ainakin ensimmäiset 100 km on mennyt hyvin, joten toivottavasti on täysin kunnossa.


Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 -99 käyntiongelma ym - kaasuläppäkotelovika
« Vastaus #23 : 19.08.2014, 21:18:39 »
Hyvä tietysti että tuli kuntoon mutta ...'HUOH' ... Tuon läppäkotelon hinta sylettää .  :'(
Keminmaalta vähän eri hintaan.
S80 Executive D5 AWD

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: C70 -99 käyntiongelma ym - kaasuläppäkotelovika
« Vastaus #24 : 23.08.2014, 21:04:06 »
Hyvinhn tuo on kestänyt. Mulla on nuo boksit kestäneet vähemmänkin.

 

Autoracing  KL-varaosat