Autoracing  KL-varaosat

850 ohjausvaihteen vaihdon jälkeiset toimenpiteet

• 2 Vastauksia
  • 1810 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tommi_K

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Moro!

Tänään tuli vaihdettua 850:een Skruvat:in ohjausvaihde ja uudet ohjaustehostimen letkut / putket. Alussa ohjaus jyrisi aika rankasti, mutta kun ilmanpoisto pikkuhiljaa alkoi toimimaan, niin jyrinä väheni. Noin 5 kilometrin kääntelyajossa (tiellä ja parkkipaikalla) jyrinä tosiaan hieman väheni ja samalla lisättiin ATF:ää ohjaustehostimeen. Kuitenkin huoltopaikalta kotipaikalle on noin 100 km maantietä, niin edelleen kotipihassa jyrinä jatkuu. Öljyntasot ovat aivan kohdallaan, eikä vuotoja ole. Tosiaan tuon 5 km kääntelyajon jälkeen tuli 100 km maantieajoa, jolloin ohjaustehostin kaiketi hohhoilee tekemisen puutteessa.

Onko Teillä kenelläkään kokemusta, kuinka kauan tuo ilmanpoisto järjestelmästä voi kestää?

Tuossa pari tuntia sitten juttelin naapurini kanssa, jolta oli Nissan Primerasta haljennnut ohjaustehostimen letku ja hän oli sen korjannut itse. Hänellä meni 2 viikkoa, ennenkuin jyrinä hävisi (siis turha ilma järjestelmästä).

Mitä mieltä olette? Onko ohjaustehostimen pumppu ottanut itseensä (toimi moitteettomasti ennen hammastangon vaihtoa, kun lisäsin sinne ATF:ää tasaisin väliajoin), vai onko juttu niin, että sen ilman poistuminen järjestelmästä ottaa vain aikansa?

Poissa B30A

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ohjausvaihteen vaihdon jälkeiset toimenpiteet
« Vastaus #1 : 16.08.2014, 22:52:44 »
No ei mulla yksikään auto oli kovin kauaa murissut kun tehostimen kanssa on touhuttu? Tosin olen aina juottanut järjestelmään nestettä ennen käynnistystä, pumppua pyöritellyt käsin ja ohjausta kanssa.
Vaihdoin kans just hiljattain hammastangon talouden pitkäkattoon eikä se mitään lyhyitä alkukurahduksia enempää melunnut vaikka toinen linja vuosikin aluksi.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa Tommi_K

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ohjausvaihteen vaihdon jälkeiset toimenpiteet
« Vastaus #2 : 22.08.2014, 16:52:36 »
940:n (vm 1998) omistaja väittää minulle tiukkaan, että ohjaustehostimen pumpun korkissa on reikä + venttiili ja sitä kautta järjestelmä huolehtii mahdollisen yli-/alipaineen korjaamisesta. Hän lähetti sitten minulle kuvan omasta autostaan ja siinä on pienen pieni reikä korkin keskellä. Kun tarkastelin oman 850:n korkkia, niin siinä näyttäisi korkin sivulla olevan vastakkaisin puolin 2 pientä reikää. Tämä yhdistettynä siihen, että korkissahan on se jousihässäkkä ja korkki menee kiinni jousihässäkän reunoilla olevista korvakkeista, eikä kierteistä, niin voisiko siinä korkissa olla jokin venttiilitoiminto?

Lisäksi korkin mittatikkuhan tuntuu olevan ontto.

Joten voisiko ko. korkin mahdollinen venttiilitoiminto - ollessa epäkunnossa - aiheuttaa sen jyrinän, joka vielä tänäänkin esiintyi?

Kertokaahan viisammat, onko tuollaista toimintoa olemassakaan?

Kyseinen 940:n omistaja sanoi myös, että järjestelmän pitäisi olla lähes paineeton, mutta aina tuosta härpäkkeestä on kuulunut pieni alipainesuhaus, kun korkin on avannut. Voihan toki olla, että 940 ja 850 ohjaustehostimissa on erilainen käyttötekniikka.

Race.fi  Puotilan autokorjaamo