Itse ainakin suosittelen tuota viimasuojaa näiden uudempien vitospyttyjen keulalle. Vanha harmaakantinen oli huomattavasti lämpöisempi, kun nämä uudemmat 2010-> "d5244t10":istä uudemmat kehitysversiot.
Aamen
Moottorin lämmöt jää -22°C:ssä +70-75°C väliin polttoainekäyttösen lisälämmittimen ollessa AKTIIVINEN. TMAP (moottoriin menevän ilman lämpötila) näytti tasaisesti -16°C kun ajeli normaalia matkavauhtia rajoitusten mukaan. Sisätiloihin pyynti +23°C
Koko keula umpeen ja -32°C lämpötilassa TMAP enää -7°C. Moottorin lämpötilassa ei juuri nousua tapahtunut, mutta annettakoon anteeksi. Tuo -32°C on aika paljon pahempi kuin -22°C

Yllä kuvattu on siis pelkästään maantieajoa, kaupunkiajosta kertominen ja siihen vertaaminen on turhaa ajanhukkaa.
Niinja moottori on D5244T15. Uusi OEM termari vaihdettu lokakuussa

No iltapäivallä aika Volvon merkki huoltoon ja ajetaan uudet päivitykset sisään,eli auto palautuu tehdasasetuksiin.
Oikein!
Jotkut omat tyytyväisiä tuohon tamperelaiseen ohjelmapajaan, mutta ajoittain tuntuu olevan lapsellisia ongelmia joita ei saada selville