Entisestä autosta hajos vaihteisto ja hetken mietinnän jälkeen se meni
purkuun. Rajallisen budjetin voimin piti alkaa uutta kulkupeliä katteleen.
Parin viikon jälkeen tuli bongattua otsikon kulkupeli. Pari aiempaa omistajaa, täysi merkkihuoltohistoria ja siisti yleiskunto kuvissa rohkaisivat lähtemään kauemmaksi autoa hakemaan.
Pari pikkuoirettakin jo matkalle sattunut, ensin koeajolla osui jalka kaasupolkimen sähköliittimeen ja oston jälkeen auto meni ajoittain vikatilaan. Helppo fiksi, kunhan ensin paikallisti oireen syyn. Sitten oli huurtumisongelmaa, se perinteinen sisäkierron läpän tanko irti. Helppo fiksi sekin.
Ostaessa autoon oli asennettu tummennukset, joskus vuosituhannen alussa. Aika oli tehnyt tehtävänsä, väri haalistunut violetiksi ja erityisesti takalasi oli paha, kun kalvo oli irronnut lasista lämmitinpiuhojen kohdalla. Kalvot on siis jo revitty irti. Sopivasti kuumailmapuhaltimella lämpöä, ja vetää kalvo irti. Liimajäämät liuottaa fairyvedellä ja pukata muovilastalla irti. Toimiva konsti.
Saa nähdä mitä tälle keksii. Kilsojen puolesta pitäisi olla diesel, mutta rajallinen budjetti laittoi etsimään vähemmän ajettua bensayksilöä. Eikä näistä koskaan malta pitää näppejä erossa, vaan oman käden jäljen pitää näkyä.
Niin se autohan siis on tämä V70 Classic T5 automaattina vuodelta 2000, ajettu ostaessa 265tkm, kuvattu mökillä pari viikkoa sitten.




Vanteet nyt varmaan ainakin päivittyy. Myynnissä on 18" Inter Actionit edellisestä autosta, josseivät ala meneen kaupaksi niin ruuvaan ne tähän. Muuten voisi laittaa jotku 17" alkuperäishenkiset vanteet. Talveksi tulee edellisen auton 16" alut alle.
Tämän mukana tulleet talvirenkaat ja vanteet tuli jo myytyä, oli Hakkapeliitta 4:t uudenveroisessa kunnossa mutta yli 10 vuotta vanhat. Ei siis autolla viimevuosina ole kauheasti ajeltu, nyt alkaa pikkuhiljaa auto notkistumaan.
Grammarille pitää kans jollain aikataululla jotain tehdä. Bluetooth olisi ehdoton, ja kuskin oven kaiutin kuuluu/toimii vain ajoittain pätkissä.