Laskin laatikosta öljyt pois jotta sitä voi huolettomammin käännellä laattialla, piti ettiä laatikon identtikoodi ja mikä tärkeintä suffix jotta pääsee kuutioimaan osalistaa. Numerosarja löytyi lopultakin, netin tietäjät olivatkin oikeassa kun kuoren valun muodoista pystyi päättelemään onko tämä early vai late. Earlyssa kun se numerosarja on vähän huomaamaton vaikka löydyttyään on sit kuitenkin ihan nähtävissä. Check.
Vielä ei kuitenkaan tilata mitään, kunhan pällistelin tarjontaa. Aika kivasti tähän saa rebuild-osaa, Leyland LT77 5-speed joka peräkopan perusteella TR7 Trumpasta evakuoitu aikoinaan.
Laskin tosiaan öljyt pois ja kattelin kuinka kaunista metallinhohto ATF-öljyä kertyy astiaan, magneettitulppakin on taas tommonen:

Mikään yllätys tämä ei ollut, aika vähän toki tullut kilsoja viime öljynvaihdosta. Jotain tuolla on rikki, toimii kuitenkin mitä nyt jonkin verran viheltää.
Takakopan nappasin iltapuhteiksi auki ja siitähän sai kivasti käteen takalaakerin, sekä kattelemaan miltä öljypumppu näyttää kun tommosta jauhetta on liikutellut. Laakeri ei tuntunut kovin pahalta mutta ei sekään ihan 100% terve ole, kulunut vähintäänkin. Öljypumpun pesä aika naarmuinen ja fiiberirattaat näytti samalta kuin frouvan blenderin vetopyörä sen jälkeen kun muhensi sillä "tykinkuulia".

Seuraavaksi onkin palasteltava tätä lisää niin pääsisi ostelemaan osia. £££