Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.

  • 41 Vastauksia
  • 15084 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Sato|:n Volvot
« Vastaus #30 : 02.07.2016, 00:19:53 »
Hihnapyörä saapuikin viime päivityksestä jo seuraavana päivänä. Nyt olis moottori nipussa ja savut otettu pihalle. Pientä takapakkia aiheutti pakonokan stefa jonka olin onnistunut rikkomaan paikalleen laittaessa. Öljy valui just sopivasti välikannen sauman kohdille niin iski pelko että vuotaa liimauksesta. Onneksi pääsi vähän pienemmällä työllä ilman et joutui välikantta avaamaan. Pikku koeajolla tuli todettu että jarrut tosi heikot. Poljin painuu tosi alas. Oisko ilmaa vai jotain muuta häikkää. Jarrut kuntoon niin vois käydä konttorilla näyttämässä 10vuoden tauon jälkeen.  :)

https://youtu.be/xBfv2NX89Ow
Suuttimet pitää aika rapinaa.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2016, 00:33:16 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.
« Vastaus #31 : 13.07.2016, 21:47:30 »
Muokkasin otsikkoa kun kys. ajoneuvoista tänne eniten tulee höpöteltyä.

Tina6 viritelmään laittelin kaasuläpä ja immun väliin silikonimutkan. Kerrasta kun ei oppinut että se alkuperäinen imuputki ei ahtoja kestä niin pari piti rikkoa  :idiot2:

Dumppikin tuli laitettua coolerin lähdön ja imm väliin. Toimii siinä hyvin. Ei vedä rikkaalle kaasusta höllätessä. Näin päästiin sakkailuista eroon niin saattaa toi kiinapuhallin olla edes hiukan pitkäikäisempi.

16veen kanssa lähinnä pientä paikkojen herkistelyä ja pikkuosien kasailua konehuoneeseen. Takajarruissa oli ilmaa seisonnan jäljiltä(miksi? En tiedä) ja ilmauksella nekin tuli kuntoon. Lappukilvet tekis mieli hakea ja käydä vähän maantiellä vielä testailemassa. Johan sen voisi kohta käydä konttorilla näyttämässä.

Turha "fiilistelykuva"  :P

S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.
« Vastaus #32 : 23.08.2016, 22:21:14 »
16veellä ajelin pari päivää puuhakilvillä. Ei tuo nyt kovin äkänen ole kulkemaan. Heräsi epäilys ettei ahda niin kuin pitäisi. Ahdot nousee melko hitaasti. Pitää bypassin kalvo tarkastaa. Voihan se vika olla hukkiksen ohjauksessakin. Siinä ajellessa alkoi hyttiin tulemaan pientä öljynkäryä, luulin että johtuu kovettuneesta öljykorkin tiivisteestä ja kyllä se siitäkin vähän hikoili öljyä. No tästä hetki eteenpäin alkoi kytkin hiukan luistella. Ekana mieleen että kampuran stefa vuotaa prkl. Vika löytyi kuitenkin virranjakajasta joka päästää akselistaan öljyä läpi. Tiputtaa ykk-anturin aukon kohdalle josta valui suoraan kytkimelle. Jakajan akseli tuntuu sen verran väljältä ettei taida pelkällä stefan vaihdolla enää mennä.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.
« Vastaus #33 : 03.09.2016, 20:42:28 »
Hopeaan tuli laitettu molemmat alapallot, koiranluut ja takajarrupalat. Nyt on mukava ajella ilman kolinoita. Samalla vaihdoin 940 etujouset ja nivojen tilalle kaasuiskarit niin sai lentokorkeutta vähän matalammalle. Ostin myös brockin b2 vanteet 17" ja 8.5"&10" leveet.

Kyllä ne siihen menee mutta vähän joutuu venykumia harrastamaan. Vähän rengaskoot vielä hakusessa. Taakse mietin 215/45 mutta mitä noille etusille laittaisi. Oiskohan 205/40 hyvä? On täs tietty aikaa koko talvi miettiä kun tuskin tälle syksylle enää alle tulee  ::)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: 960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.
« Vastaus #34 : 04.09.2016, 16:35:46 »
Mulla on samanlaiset vanteet 240:ssä, renkaat on 205/45 ja 235/40. Takakehät on joskus vaihdettu kun keskiössä on 8,5 merkinnät. 215 10":lle kuulostaa jo aika venytetylle, onkos näissäkin offsetti edessä 13 ja takana jotain 20 pintaan?

Edit. Eikun mullahan on B4:t, nämähän ei ollutkaan koottavat.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.
« Vastaus #35 : 04.09.2016, 16:42:39 »
Joo totta puhut että se 215 on turhan kapea. Nettiä selailin vielä eilen illalla niin näkyi olevan 245/35 kumejakin laitettu 10" leveelle 960:n. Näissä on et takana 30 ja edessä 35. Taakse istuu ihan kivasti suoraan mutta eteen vaati 5mm lätyn ettei ota tolppaan kiinni.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2016, 16:46:47 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.
« Vastaus #36 : 06.11.2016, 17:55:20 »
16v turbon kanssa vaikeuksia. Käy älyttömän rikkaalla varsinkin kylmällä koneella. Vähän kun polkasee niin ihan mustaa savua puskee putkesta ja sammuu samoin kun kaasusta irrottaa. Vaihdettu tulpat, lämpöanturi, lambda ja kokeiltu toista ilmamassamittaria tuloksetta. Ei anna mitään vikakoodia. Mistä sitä seuraavaksi lähtisi vikaa etsimään?
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.
« Vastaus #37 : 08.12.2016, 21:00:48 »
16veestä tyhjensin tankin ja tuoretta bensaa tilalle. Nyt käy nätisti ja ottaa kierroksia ilman yskimättä. Lh vaan antaa nyt rikkaasta seoksesta koodia. Hankala vehje...



Ja tosta kasasta pitäs alkaa tekemään moottoria tohon toiseen roppiseen.  8)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.
« Vastaus #38 : 03.02.2017, 21:33:56 »
Niin se vaan vihdoin ja viimein tuli leima haettua 16veehen. Ennen leimaa vielä varmuuden vuoksi tankkasin hieman E85 sekaan. Ei päästöissä ongelmaa ja muutenkin kunnossa eli puhtain paperein läpi. Päivän ehdin ajella kunnes alkoi öljy haisemaan hytin puolella. Pakonokan stefa vuosi öljyä pakosarjalle, oli asennusvaihessa päässyt huuli ilmeisesti kääntymään ja jousi näin ollen venynyt. Motonetistä löytyi hyllystä elringin valmistama stefa ja tänään vaihdoin paikalleen. Ainakin testilenkin ajan pysyi vielä kuivana  ::)

Edit. Vähä omia höpinöitä taakse päin luin niin pakonokan stefa oli aiemminkin vuotanut ja jo kertaalleen uusittu. Toivotaan nyt että tämä pysyisi ehjänä  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 03.02.2017, 22:27:26 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.
« Vastaus #39 : 05.02.2017, 20:19:40 »
Tänään vaihdoin 16veestä remontin jälkeiset "huuhteluöljyt". Aika mustaksi oli mennyt parin sadan kilsan aikana. Kytkin vähän meinaa luistella isolla vaihteella vedättäessä. Pitää 763 asetelma laittaa tilaukseen kun perse kestää. M90 loota kans kiinnostaisi kun toi m47 tuntuu melkoselta soppakauhalta, mut kaikki aikanaan.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.
« Vastaus #40 : 13.02.2017, 21:24:29 »
Miitissä tuli pyörähdettyä 16veellä. Tarraa ja pipo jäi käteen. Kotimatkalla poikkesin vielä Porin Hongkongissa ja sieltä kun olin lähdössä niin virtalukko täysin jumissa. Ei kääntynyt avain nolla-asennosta. Aluksi luulin että johtuisi kuluneesta avaimesta, vaan eipä vara-avaimillakaan tapahtunut mitään. Ei tehnyt mieli jättää autoa Porin narkkien potkittavaksi niin päädyin sitten leikkimään autovarasta. Lukkopesäähän ei saa vapautettua irti ellei käännä avainta I-asentoon niin joutui turvautumaan radikaalinpaan ratkaisuun.

Ja tältä näytti että päästiin taas liikkeelle. Varaosa-autosta jo otin toisen lukkopesän ja laitoin paikalleen.

Sellasta pientä siihen lauantaihin. Muuten reissu meni kivasti :2funny:

S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.
« Vastaus #41 : 11.01.2018, 19:08:45 »
Huonosti se vaan kävi taas. Ihan ei vuotta ollu 16v ajossa kun jakopää antautui. Öljypumpun hihnapyörä irtosi kesken ajon. Kasasin viimeksi uudella hihnapyörällä, uudella pultilla ja oikeaan momenttiin ihan niin kuin kuuluukin. Jostakin syystä pultti oli kuitenkin auennut :-[ En ole vielä tarkemmin tutkinut kuinka pahasti kävi.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

 

Carcom Oy  Elekma