Elekma  Autoracing

850 Tdi ahtopaineet

  • 27 Vastauksia
  • 7103 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Akusti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #15 : 08.10.2012, 20:58:54 »
Ei toivoakaan.. egr putsattu ja tsekattu. kaikki pikkuletkut vaihdettu. mapille menevä letku ja nipat katottu.. ei vain taho ahtaa kun 0.7.. Liekkö jo turbo sitten niin väsynyt..
Mikäs kuppi se on joka on ensimmäisenä letkun päässä kun ahtoputkesta lähdetään liikkeelle? siinä ilmanputsarin vieressä..

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #16 : 08.10.2012, 21:18:06 »
Voiko siihen sun mittariis luottaa?

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Vs: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #17 : 08.10.2012, 21:27:21 »
Mikäs kuppi se on joka on ensimmäisenä letkun päässä kun ahtoputkesta lähdetään liikkeelle? siinä ilmanputsarin vieressä..
Joku öljysieppari kenties.
Siitä taisin tuossa aiemminkin mainita, että kato ettei se vuoda.
Testaa vaikka letkulla ohittaa koko kuppi.

Poissa Kalle2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #18 : 10.10.2012, 11:21:27 »
Se on piikkinä 1,1-1,2. Normi paineet 0,9.
Mulla oli imusarjan päästä se nippa likanen ja kun sen putsasin niin heti alko ahtaan. Jopa niin että alko letkut paukkuun.   V:>  KLIK!
Oikeesti syy oli muualla, mutta siitä putsauksesta kaikki alko.
Mikäs tuon aiheutti? Kävi meinaan itsellä samoin ja syy on vielä selvittämättä. Vikakoodiakin pukkaa säännöllisesti (ahtopainesignaali katkonainen) rasituksessa, jolloin tehot häviävät hetkellisesti (vikamoodi). Löytyisiköhän tämän syystä hyvää arvausta? Ainettakin kuluu litra liikaa. Ilmaletkut jne. on putsattu. Auto tosin V70 99tdi.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #19 : 10.10.2012, 11:40:04 »
Mikäs tuon aiheutti? Kävi meinaan itsellä samoin ja syy on vielä selvittämättä. Vikakoodiakin pukkaa säännöllisesti (ahtopainesignaali katkonainen) rasituksessa, jolloin tehot häviävät hetkellisesti (vikamoodi). Löytyisiköhän tämän syystä hyvää arvausta? Ainettakin kuluu litra liikaa. Ilmaletkut jne. on putsattu. Auto tosin V70 99tdi.
Ahtopiikki todennäkösesti. Tuo kun tapahtu niin tuli ihan pikkasen polkastua.
Kulutus mulla oli kyllä ihan normaali.

Poissa Akusti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #20 : 11.10.2012, 17:29:17 »
Noniin! omaanki volvoon palasi paineet kohalleen.
Vuotokohta oli juurikin tuossa "öljynkeräys suppilossa"
Ohitin sen, mutta koska tuskin sitä tehtaalla sinne huvikseen on laitettu niin pitäisi varmaan etsiä jonkinlainen öljysuodatin siihen letkujen väliin? samanlaista tuskin mistään enää saa..

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #21 : 11.10.2012, 18:10:31 »
Omassa ollut jo pari vuotta pieni bensansuodatin sen rasian tilalla.
Tahraakaan öljyä ei vielä näy mokomassa.

Poissa Antonio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • TCoF
Vs: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #22 : 22.01.2013, 13:10:10 »
Omasta kulkineesta katos ahtopaineet, 0,2-0,4bar  :-\  hätäpäissään vaihoin turbonkin kun aika väljän oloinen oli. Eipä auttannut  >:(

Tämän topicin ohjeella, laitoin mopon bensansuodatimen sen "öljy siepparin tilalle"   Nyt toimii  ;)
NHW20 -05
V70 TDI -98
XJR1200" kb"

Poissa Nizuxiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #23 : 01.06.2013, 12:28:46 »
Saisiko jotain kuvia tuosta 'öljysiepparista' niin tietäis varmuudella mitä menee ronkkimaan tonne pellin alle.
Eka Dieselauto kyseessä, joten olo on vähän orpoa.

Joku vois valaista onko tuolle tehty mitään? Ahtaa äkkilähdössä 1,1 bar, paikallaan ollessa 0,6 bar.
Auto siis 850 2.5 TDI vm-96..
Kiitoksia neuvoista jos niitä tulisi.  :2funny:

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #24 : 01.06.2013, 12:44:38 »
Vakioahdoilta kuulostaa.

Poissa Nizuxiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #25 : 01.06.2013, 12:59:27 »
Vakioahdoilta kuulostaa.

Asia selvä. Mites saisko kuinka helposti ronkittua tuohon ehkäpä lisää tehoa? Lueskelin jonkun 25 sivuisen topikin läpitte, mutta kuvia ei ollu yhtään ni ei jääny sitten mitään päähän. tuo evry ja ahtomodi kiinnostais huimasti. Autollaki on rullattu jo reilut 600 tkm joten ei paljoa menetä jos sattuu kone rikkoutumaan. :)

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #26 : 15.06.2014, 12:40:44 »
nostellaas tätäkin topicia vähän.:) aatelin kysellä noista ahtopainesta kans, omassa 850 tdi:ssä ahdot nousee johkin 1.1bar ja kun vedättää johkn 3000rpm piakeille isoilla vaihteilla ahtomittrain neula alkaa väriseen ja ahdot laksee johki 0.8bar mittari on kyllä joku autogauge mutta ilman kun sai niin ajaa asiansa.:) muuten pienimmä vaihteilla vedätäessä ahdot pysyy siiä 1bar lukemissa laatikko rempan yhteydessä kokeilin välykset turbos ja niitä ei ollut pitkitäis suunassa eikä pahemmin sivutaissuunassakaan, ahtoputkissa oli jonkun verran öljyä mutta mootorista ei öljyt huku eikä savuta sinistä
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 850 Tdi ahtopaineet
« Vastaus #27 : 18.10.2014, 07:14:35 »
850tdi vm 96. Man. Ajettu 463tkm joista viimeset 75tkm vähintään 1,7bar paineilla, nyt 2bar.
Ahtomodi+evry, katti pois ja putkisto kunnollinen. Vapari suod.
600x300 cooleri.
yli 200 hv ja n.500nm
Ei mitään ongelmia, joten on testattu kestävyys... ;)
Tämä tässä, jos jotain kiinnostaa, heh!  :2funny:
(Evry pois päältä pitää paineet 1,3 barissa)
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

 

Proturbo  Autodiagnoosi