RallyBaron  Samppasport

740 automaatista manuaali

  • 7 Vastauksia
  • 2865 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
740 automaatista manuaali
« : 24.02.2015, 12:10:24 »
Onko iso savotta tehdä manuaali?  ???

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 740 automaatista manuaali
« Vastaus #1 : 24.02.2015, 12:24:13 »
Varmaan helpointa niin, että ostaa varaosa-auton mistä saa kaikki tarvittavat hilut, jos ei jossain lähiromiksella satu olemaan elintenluovuttajaa mistä purkaa?
Omasta mielestä on järjetön homma, jos ei ole sitten todella hyvä koppa tai jotain muuta spesiaalia miksi pitäis.
Vaihtoonhan menee/tarvitaan ainakin;
-Vauhtipyörä/kytkin
-kampiakseninpäähän silmälaakeri kytkinakselia varten
-laatikko
-kardaani
-polkimet
ja varmaan joutuu lattiaa muokkaamaan kardaanitunnelin osalta kepin läpiviennin takia, en tiedä kuinka on volvoissa, mutta ainakin jenkkipeleissä ja joissakin euroissakin kardaanitunneli on erilainen manuaalissa ja automaatissa.

Volvo PV&Duett

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 automaatista manuaali
« Vastaus #2 : 24.02.2015, 13:32:28 »
Osat on,polkimet askarruttaa.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: 740 automaatista manuaali
« Vastaus #3 : 24.02.2015, 13:43:52 »
kepin kans ei ongelmaa.

mikä polkimissa askarruttaa?
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: 740 automaatista manuaali
« Vastaus #4 : 24.02.2015, 14:04:43 »
jarrupoljin pois ja kytkin ja jarrupoljin tilalle. Ei mikäön mahdoton homma. Tarvitset myös joko kytkin vaijerin tai neste kytkimen osat. Kytkin haarukka on muuten erilainen neste ja vaijeri käyttösissä

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9521
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 automaatista manuaali
« Vastaus #5 : 24.02.2015, 14:37:51 »
ja varmaan joutuu lattiaa muokkaamaan kardaanitunnelin osalta kepin läpiviennin takia, en tiedä kuinka on volvoissa, mutta ainakin jenkkipeleissä ja joissakin euroissakin kardaanitunneli on erilainen manuaalissa ja automaatissa.

Ei tarvi koria muokata.

Volvo ei ole mikään jenkkilotja  :nohnoh
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: 740 automaatista manuaali
« Vastaus #6 : 24.02.2015, 14:48:59 »
jarrupoljin pois ja kytkin ja jarrupoljin tilalle. Ei mikäön mahdoton homma. Tarvitset myös joko kytkin vaijerin tai neste kytkimen osat. Kytkin haarukka on muuten erilainen neste ja vaijeri käyttösissä

joissakin, mm. omassa ysissä oli ostohetkellä laitettu automaatin poljinsettiin kytkin poljin vain lisäksi ja automaatin jarrupolkimen varren vasemmaltapuolelta oli kavennettu.

ei ihanteellinen ratkasu omasta mielestä, mutta toimiva.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 740 automaatista manuaali
« Vastaus #7 : 24.02.2015, 17:58:22 »
Ei hommana minkäänäköinen. Kaikki osat on bolt-on. Purkuauto kannattaa olla, mutta esimerkiks -90 mallin 940 johtosarja oli erilainen kuin -95 mallin, joten pakkivalon johdot piti räpeltää ite. Käsittääkseni kaikissa abs jarrullisissa on kytkinpolkimen paikkakin valmiina, ainakin mulla oli. Kun abs boksin rautaan se kytkinpoljin niissä tulee kiinni.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

 

RallyBaron  Samppasport