Kulkukoira  Proturbo

Mistä aloittaa kun ilmoitus: "moottorisysteemi huolla heti"

• 7 Vastauksia
  • 9912 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Laakkanen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Mistähän mahtaa kannattaa aloittaa tutkiminen?
Pari päivää sitten teki sen että ilmoitti suunnilleen näin: "Moottorin teho laskenut" ja auto kulki max 40km/h. Tämä hävis kun auto sammutettiin.

Nyt tänään tuli ruutuun tämä "moottorisysteemi huolla heti" sekä varoituskolmio, moottorin merkkivalo ei pala. Tyhjäkäynti tuntuu normaalilta ja samoin ajellessa veto.
Sen olen nyt tuon ensimmäisen ilmoituksen jälkeen pistänyt merkille että käynnistäessä hiukan bensa haisee ja kulutus ois ehkä hivenen noussut.

Eikä sieltä ainakaa halppis odb vehkeellä vikakoodia tule.

« Viimeksi muokattu: 22.08.2012, 18:05:06 kirjoittanut Laakkanen »
S60 2.0T 2011

Poissa V70XC99

• Grand Luxe
  • **
Eiks toi bensan haju + mahd. kulutuksen kasvu viittais bensa vuotoon jossain.
Missäs se haju muuten tuntuu tuleeko kabiinin puolellekkin vai vaan ulkopuolella tuntuu ?
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa Laakkanen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Niin, siis bensan hajun tuntuu vain startatessa. Tosin esim tänään ei kertaakaa.
Just kävin ajelemassa ja totesin että käynti on tasaista, kiihtyvyys täyskaasullakin ok. Ainut mikä tuntui erilaiselta niin täysikaasukiihdytyksen jälkeen tuntuu nykäys kun kaasupolkimeninen nostanut. Niin ja hetkellinen kulutus kyllä huitelee aika isoissa lukemissa.
Itse epäilen ilmavuotoa mutta hankala paikantaa....
S60 2.0T 2011

Poissa V70XC99

• Grand Luxe
  • **
Niin, siis bensan hajun tuntuu vain startatessa. Tosin esim tänään ei kertaakaa.
Just kävin ajelemassa ja totesin että käynti on tasaista, kiihtyvyys täyskaasullakin ok. Ainut mikä tuntui erilaiselta niin täysikaasukiihdytyksen jälkeen tuntuu nykäys kun kaasupolkimeninen nostanut. Niin ja hetkellinen kulutus kyllä huitelee aika isoissa lukemissa.
Itse epäilen ilmavuotoa mutta hankala paikantaa....

Voihan siellä imuvuotookin olla...
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005

Poissa Laakkanen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
eiköhän sieltä vikakoodi löydy kun tuo moottorisysteemi huolla heti on päällä kokoajan.
Aamulla olin ajelemassa niin hävis  "moottorisysteemi huolla heti"  ja tilalle tuli se tehot laskettu ilmoitus ja tyhjäkäynti omituista röpötystä. Nyt alkaa tuntua että se on kaasuläppäkotelo joka oireilee..... :'(
« Viimeksi muokattu: 23.08.2012, 10:10:44 kirjoittanut Laakkanen »
S60 2.0T 2011

Poissa Laakkanen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Sinisellä vikakoodina vain ettei yhteyttä johonkin laitteeseen, eli ehkä siis kaasuläppäkoteloon arvelivat....
nyt jatkuvana molemmat edellä mainitut viat päällä sekä tämmöinen
P0121 Throttle position sensor/Switch "A" Circuit Range/Performanc.....
Edelleen kyllä itse arvon onko vika haljenneessa ahtoputkessa vai kaasuläppäkotelossa.
Kotelo on nyt 242tkm ajettu...
S60 2.0T 2011

Poissa V70XC99

• Grand Luxe
  • **
Ota kaasuläppäkotelo irti ja putsaile sitä ja samalla tarkastat johdot ja liittimetkin sieltä.
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005

Poissa Laakkanen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vakio radion vaihdoin paikoilleen niin sen jälkeen sai helposti vikakoodit luettua, ihme homma.
ECM-9150
ECM-91B7
Eli kaasuläppäkotelon vaihtoon.
Nämä useat topicit samasta ongelmasta vois kerätä yhteen  :)
S60 2.0T 2011

Carcom Oy  Elekma