Eli loppuvuodesta -12 tuli ajankohtaiseksi hankkia dieseli perheeseen ja toisena ehtona oli että auton tulee olla automaattivaihteinen.. Tämä yksilöhän se iski silmään, ja kun kauppias mielellään halusi ehdottamani vaihdokin ottaa sopivalla korvauksella vaihdossa niin kaupathan siitä syntyi.
Ässä oli aikalailla vakio ulkonäöltään kauppahetkellä:

Eli S80 2.5D
Vuosimalli 2001
Vanha taksihan tää selvästikkin on, katolla on selvästi ollut taksikyltti + takakontissa taksivarusteluun kuuluvat sulakerasiat jne..
Puolinahat, vakio mankka, vakionopeudensäädin..
Kilometrimäärä ostaessa oli noin 370 tkm. Nyt mittarissa on noin 415 tkm.
Kaupat tein siis loppuvuodesta 2012. Vakio lookilla tulikin ajettua kevääseen 2013 asti, jolloin vein auton takuuasennukselle oulunsaloon ikkunoiden tummennukseen. Samoihin aikoihin tuli hankittua foorumin kautta "tupakkimuovit" etu- ja takalaiseihin.
Myös maskia on tullut muunneltua ajan kuluessa.. väri on vaihtunut mustaan ja merkki poistettu, tällä hetkellä maskiin on lisätty uuden mallin volvosta logo (kuvia myöhemmin).
Kesän 2013 koittaessa hoksasin että ilmastointi ei oikein pukkaa kylmää.. noh auto dynotestcentteriin ilmastointilaitteen huoltoon, jossa huomattiin että kompura on sökö.. Uus kompura paikalleen ja kylmää alko tulemaan kabiiniin.
Kesäkuussa 2013 sitten tulikin vähän suurempia ongelmia.. töihin mennessä moottoritielle kiihdyttäessä moottori sammui 100km/h:n vauhdista komean savupilven saattamana.. Haukka-auton kyydillä wetterille tutkittavaksi, jolloin selvisi että jakohihna sutinut (ei olisi vielä ollut kilometrien eikä iän puolesta vaihtokunnossa). Noh tästähän sitten tulikin suurempi remontti, jossa laitettiin koneesta aikalailla huolella yläkerta uusiksi.. Auto olikin pajalla noin puolitoista kuukautta kun esim. uutta nokka-akselia odoteltiin tehtaalta useampi viikko.
Kesän jo kääntyessä ehtoopuolelle auto saatiinkin takas ajoon ja sen jälkeen tuli laitettua uutta kaijutinta eteen (toinen etukajari oli sökö) Etukaiuttimien tilalle MDS X-ite XC6 erillissarja ja takakonttiin Alpine Type-R12+Autostudio T280 vahvistin.
Myös etuvalot on saanut bilteman savukalvoa päälleensä.
Parkit, sumuvalot ja takarekisterikilven valot päivitetty ledeiksi

Uusia kuvia otan kunhan kerkiän..
Ja mitähän tälle sit haluaisin tulevaisuudessa tehdä..?
-Ainakin uudet kesävanteet (nykyiset aez-17 tuumaset on mielestäni liian pienet)
-Lievä madallus?
-Ardic kuntoon? (ei toimi ollenkaan, jos laitan ardicin sulakkeen paikalleen niin räpsähtää heti.. mikähän oikosulussa?)
-Egr-tulppaus.. herjaa jatkuvasti "moottorisysteemi seuraavassa huollossa" ..poistuukohan vikaviesti tulppauksella vai pitääkö ohjelmoida pois?
16.7.-14
Nyt onkin tarkoituksena vaihtaa vakio mankka 2-din soittimeen. Etsinnässä olisi sopiva asennuskehikko, itse soitin sekä tarvittavat johtoadapterit olisi katsottu valmiiksi.