Kulkukoira  Proturbo

S80 "Hefner" vm-01

  • 10 Vastauksia
  • 6233 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa junnu146

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
S80 "Hefner" vm-01
« : 08.07.2014, 23:53:25 »
Eli loppuvuodesta -12 tuli ajankohtaiseksi hankkia dieseli perheeseen ja toisena ehtona oli että auton tulee olla automaattivaihteinen.. Tämä yksilöhän se iski silmään, ja kun kauppias mielellään halusi ehdottamani vaihdokin ottaa sopivalla korvauksella vaihdossa niin kaupathan siitä syntyi.
Ässä oli aikalailla vakio ulkonäöltään kauppahetkellä:


Eli S80 2.5D
Vuosimalli 2001
Vanha taksihan tää selvästikkin on, katolla on selvästi ollut taksikyltti + takakontissa taksivarusteluun kuuluvat sulakerasiat jne..
Puolinahat, vakio mankka, vakionopeudensäädin..
Kilometrimäärä ostaessa oli noin 370 tkm. Nyt mittarissa on noin 415 tkm.

Kaupat tein siis loppuvuodesta 2012. Vakio lookilla tulikin ajettua kevääseen 2013 asti, jolloin vein auton takuuasennukselle oulunsaloon ikkunoiden tummennukseen. Samoihin aikoihin tuli hankittua foorumin kautta "tupakkimuovit" etu- ja takalaiseihin.
Myös maskia on tullut muunneltua ajan kuluessa.. väri on vaihtunut mustaan ja merkki poistettu, tällä hetkellä maskiin on lisätty uuden mallin volvosta logo (kuvia myöhemmin).

Kesän 2013 koittaessa hoksasin että ilmastointi ei oikein pukkaa kylmää.. noh auto dynotestcentteriin ilmastointilaitteen huoltoon, jossa huomattiin että kompura on sökö.. Uus kompura paikalleen ja kylmää alko tulemaan kabiiniin.
Kesäkuussa 2013 sitten tulikin vähän suurempia ongelmia.. töihin mennessä moottoritielle kiihdyttäessä moottori sammui 100km/h:n vauhdista komean savupilven saattamana.. Haukka-auton kyydillä wetterille tutkittavaksi, jolloin selvisi että jakohihna sutinut (ei olisi vielä ollut kilometrien eikä iän puolesta vaihtokunnossa). Noh tästähän sitten tulikin suurempi remontti, jossa laitettiin koneesta aikalailla huolella yläkerta uusiksi.. Auto olikin pajalla noin puolitoista kuukautta kun esim. uutta nokka-akselia odoteltiin tehtaalta useampi viikko.
Kesän jo kääntyessä ehtoopuolelle auto saatiinkin takas ajoon ja sen jälkeen tuli laitettua uutta kaijutinta eteen (toinen etukajari oli sökö) Etukaiuttimien tilalle MDS X-ite XC6 erillissarja ja takakonttiin Alpine Type-R12+Autostudio T280 vahvistin.
Myös etuvalot on saanut bilteman savukalvoa päälleensä.
Parkit, sumuvalot ja takarekisterikilven valot päivitetty ledeiksi



Uusia kuvia otan kunhan kerkiän..

Ja mitähän tälle sit haluaisin tulevaisuudessa tehdä..?
-Ainakin uudet kesävanteet (nykyiset aez-17 tuumaset on mielestäni liian pienet)
-Lievä madallus?
-Ardic kuntoon? (ei toimi ollenkaan, jos laitan ardicin sulakkeen paikalleen niin räpsähtää heti.. mikähän oikosulussa?)
-Egr-tulppaus.. herjaa jatkuvasti "moottorisysteemi seuraavassa huollossa"  ..poistuukohan vikaviesti tulppauksella vai pitääkö ohjelmoida pois?

16.7.-14
Nyt onkin tarkoituksena vaihtaa vakio mankka 2-din soittimeen. Etsinnässä olisi sopiva asennuskehikko, itse soitin sekä tarvittavat johtoadapterit olisi katsottu valmiiksi.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2014, 01:29:45 kirjoittanut junnu146 »
V50 T5 AWD
EX: 855 2.4, 855 T5, mk1 S80 2.5D

Poissa junnu146

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 "Hefner" vm-01
« Vastaus #1 : 16.07.2014, 20:31:38 »
Noniin.. tulipa tilattua Procemaxin soitin+autoviihteen näyttö volvoon.. katsotaan nyt miten saa näytön asettumaan koelautaan..
Soitin on Procemax E20BT halpis soitin näin aluksi...
Näyttö on Autoviihde HD7

jos näiden asennuksista sais sit jotain kuvaa tänne laitettua niin saa muutkin ihmetellä meikäläisen asennuksia... :D
V50 T5 AWD
EX: 855 2.4, 855 T5, mk1 S80 2.5D

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3621
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: S80 "Hefner" vm-01
« Vastaus #2 : 16.07.2014, 20:51:18 »
Egr kannattaa laipata ja ohjelmoida pois käytöstä, se valo palaa sitte kokoaja. Auto voi paljon paremmin sen jälkee..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa junnu146

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 "Hefner" vm-01
« Vastaus #3 : 16.07.2014, 21:01:43 »
laippaaminenhan kyllä onnistuu, mutta kyselin DTC:ltä tota ohjelmointia viime kesänä.. on meinaan aika kallis operaatio kun joutuvat ilmeisesti ihan fyysisesti tinaamaan jotain piirilevyyn..? Tosin olen kuullut että kun sokean laipan on laittanut niin mitään vikakoodia ei enään ole tullut..?
V50 T5 AWD
EX: 855 2.4, 855 T5, mk1 S80 2.5D

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3621
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: S80 "Hefner" vm-01
« Vastaus #4 : 16.07.2014, 21:28:54 »
laippaaminenhan kyllä onnistuu, mutta kyselin DTC:ltä tota ohjelmointia viime kesänä.. on meinaan aika kallis operaatio kun joutuvat ilmeisesti ihan fyysisesti tinaamaan jotain piirilevyyn..? Tosin olen kuullut että kun sokean laipan on laittanut niin mitään vikakoodia ei enään ole tullut..?
msa 15.8 tulee, sullaki on tuo moottorinohjaus. Powerflash lupas mulle joskus 250e pelkkä käytöstä poisto, lastun yhteydessä ilmaseks. :) Joutuuhan sinne tinailemaan, mutta toista kertaa ei tarvi jos sattuu vaikks joskus tekemään mieli vielä lisempää tehoa. ;) käyppä hallilla joskus morjestaa ja näyttää autoa jos asut vielä näillä nurkilla. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa junnu146

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 "Hefner" vm-01
« Vastaus #5 : 17.07.2014, 19:37:06 »


Tällanen ulkoapäin tällähetkellä..
« Viimeksi muokattu: 17.07.2014, 19:39:44 kirjoittanut junnu146 »
V50 T5 AWD
EX: 855 2.4, 855 T5, mk1 S80 2.5D

Poissa junnu146

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 "Hefner" vm-01
« Vastaus #6 : 18.07.2014, 21:24:09 »
Tälläista tuli tänään touhuttua..  :) Soitin, peitelevy, näyttö ja adapterit johtoihin sekä uus RCA-piuha+heräte tuli vedettyä konttiin..


Ihan hyvin istui paikoilleen tuo 1-din peitelevy


Ja valmis kädenjälki ihan ok, kaikki toimii.. näytön kiinnitystä saatan vielä vähän fiksata mut ihan ok noinkin..


Soitinta tuli sen verran kokeiltua että leffa pyörii ja näkyy.. sekä tuli soitettua autokatokselta kotiin vaimokkeelle ja näin testattua bluetooth handsfree..  O0
V50 T5 AWD
EX: 855 2.4, 855 T5, mk1 S80 2.5D

Poissa Ilsaha

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 "Hefner" vm-01
« Vastaus #7 : 22.07.2014, 16:35:52 »
Mukava nähdä,että aikoinaan omistuksessa ollut Tdi on hienossa kuosissa. Kulkeutunutkin vuosien varrella jonkin matkaa ylemmäs täältä Suomenlahden rannikolta,Kymenlaaksosta. Mukava ja varma pirssi.  :P
Volvo XC70 D4Classic -16 V70 D4 Summum -14


Ex-V70 2.4dA,V70t5 Awd, S80 D5,S80 2.4d,940 2.3Fk,740 2.0Tic,900Tic 16

Poissa junnu146

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 "Hefner" vm-01
« Vastaus #8 : 16.08.2014, 08:46:55 »
Tuli tossa yks päivä vaihettua moottorin yläpuolinen kumipusla.... helppoa hommaa  :idiot2:
Kahdella puristimella+rasvaa niin sai paikoilleen.. En enää koskaan laita tohon sitä powerflexiä tärinöitä välittämään  :D

V50 T5 AWD
EX: 855 2.4, 855 T5, mk1 S80 2.5D

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S80 "Hefner" vm-01
« Vastaus #9 : 16.08.2014, 09:35:46 »
Tuli tossa yks päivä vaihettua moottorin yläpuolinen kumipusla.... helppoa hommaa  :idiot2:
Kahdella puristimella+rasvaa niin sai paikoilleen.. En enää koskaan laita tohon sitä powerflexiä tärinöitä välittämään  :D

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Toi on kyllä melko tiukka, ja vaikea saada suoraan. Itse vedin pultilla ja vähän väliä joutui antamaan etureunalle vasaraa ettei mennyt vinoon.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa junnu146

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 "Hefner" vm-01
« Vastaus #10 : 13.10.2014, 12:26:22 »
Juups.. syksyn aikana ei oikeen mitään oo tehty kuin ajeltu.. Mökkireissulla mentiin aikalailla perä lintassa, kuraläpätkin otti vähän kipeetä  ;D

V50 T5 AWD
EX: 855 2.4, 855 T5, mk1 S80 2.5D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo