Autodiagnoosi  Carcom Oy

Lankku goes b230f(t)

  • 29 Vastauksia
  • 14991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #15 : 17.11.2015, 13:25:17 »
Eli oon vaparia muuttamas turboksi, niin miten kannen lasku, männillä saa painetta alas mut kannen lasku nostaa? En tiiä, kyllä sen varmaan vajaan mm kestää.. ja itte kanteen tietysti aattelin dremliä vähä kokeella ja kohdistaa, mut pajalle vientiä oon vähä epäiröiny...

Riippuu ihan minkälaisen puristussuhteen haluat, turbon männillä ja pikkukannella mikä tässäkin ilmeisesti on saadaan 8,7:1 puristus joka on sama kuin alkuperäisissä turbomalleissa. Se nyt on vähintäänkin perusvarma vaihtoehto, itse en varmaan 300hp tavoitteeseen lähtisi muuttamaan mihinkään, tarkistaa vaan että kansi on suora niin sitä ei tarvitse edes koneistaa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #16 : 21.12.2015, 19:30:57 »
Nojoo aikaa on vierähtäny hyvästi, projekti seisoo monesta syystä, eniten ajan puutteesta...

Kanneksi nyt siis tulee 530 avarrettu, seetitettynä, jäykemmillä jousilla, venoja vauhdittamaan löytyi vx3.

Loota taitaa kallistua bemariin ja kytkin sille sopivaksi...

Ja alustaa voi ehdotella, kallista en kehtaa hankkia, ku tulee kadulle... Sleeperi siis, kuitenki ajattelin rakennella hydraulisen käppärin, toimis siis jarrusatulan kautta ja rummun mekanismi verkon painoksi ;)

Mega on vielä mietinnän alla, samaten kampurasta ylöspäin.


Osia ei oo tilattu kun tilaus paikkaa ei oo löytyny... Eli epävarmuus jyllää :(

Tehoja haluttaas n. 300hp/400nm

Termostaatin poistin kannen kyljestä, eli loogisesti sähköllä jäähdytys ja termostaatti sinne.

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #17 : 24.01.2016, 17:22:38 »
Tervehdys pitkästä aikaa!!

Volvohan toimittaa käyttiksen virkaa aina lomilla. Ja kävin hakemassa vikalistan, alapallonivel, raidetangon pää, käppäri ja takaa alatukivarsien taaemmat puslat :-[

Etupää oli helppo korjata, mikään ei jumissa ja jenkaa pitkin pyörittää...

Takana käsijarrun kengät oli hyvin suojassa jarrusatuloiden pulttien jumittaessa... Perä irti, lisää tilaa...

Noh, onneks jarrupalat oli hankalat nii pääsin perän pusliin käsiksi nopeesti. Youtubesta löyty ohjeet ja lista tarvittavista osista. Näitä hyödyksi käyttäen homma oli helppo, ainut oli että tarvitti apukädet ja prässi tyyppisen vemstiikkelin...
Suupohjan autohuollosta (?) sai lainaan tämmösen kierretanko prässin ja voi että homma oli helppoa! Heti ku isä tuli apuun...





Tältä näytti pusla irti otettuna... Soli kirjaimellisesti räjähtäny... Sitte se leikattiin irti...

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #18 : 19.04.2016, 15:20:57 »
Nojoo aikaa on kulunu eikä tämä kummemmin oo eristynykkää...
Kansi tuli foorumilaiselta, miraseetit, kanavista useempi milli lähti, tais olla 5mm ja 5mm kanavan kyljistä, jäykemmät jouset... Tuli vasta jälkeenpäin mieleen että jos palotilaa muokkais tasasemmaksi, ns. Terävät reunat pois, kansihan on hyllyssä, ei sitä tiedä vielä mitä tapahtuu ::)

Kansi on kuitenki laakereita ja nokan välyksiä vailla valmis.

Lohko puhallettiin ja maalattiin



"cursed painted block"

Venakopastaki tuli vähä erilainen, valkonen pohja ja "volvo" logo tulee mustalla, kaikki mattana ;D

Laatikon ostin ku halvalla sain... Iso zf... Joten m47 lähti kiertoon...
Kytkin oli 240mm, mutta keskustelin tutun kanssa ja meinas että volvon sylinteri ei kestä, tästä syystä tuloo 228mm, asetelmaa ei vielä olla päätetty ja potta varmaan koneistetaan lituksi ja siihen paikka bmw:n asetelmalle...

Korista löyty pari ylläriä mm. Kaarien sisältä joudutaan hitsaamaan takasi kiinni kylkeen... Noh taidetaan levittää samalla ku ovat ruostuneet sopivasti irti... Helmat parhaat päivät eläny, oik. Etuvalon kohdasta hilseilee maali...

Bendixin sähköt myitiin, siis uusi mootorinohjaus hakusessa...

Enitenhän tässä siis on vain suunnitelmat menny uusiksi  :D

Edit: Eihän kannessa mitää laakereita ole...  :idiot2:  eli säätöpalat pitää vain hommata laittaa, tuos tutkin kantta, viimmesessä pukissa oli kunnon railo, tuntu kynnellä hyvin. Onko ok vai koneistus ja holkit/laakerit pukkiin?



« Viimeksi muokattu: 24.04.2016, 16:41:27 kirjoittanut Jartzu »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #19 : 19.04.2016, 21:28:20 »
Laatikon ostin ku halvalla sain... Iso zf... Joten m47 lähti kiertoon...
Kytkin oli 240mm, mutta keskustelin tutun kanssa ja meinas että volvon sylinteri ei kestä, tästä syystä tuloo 228mm, asetelmaa ei vielä olla päätetty ja potta varmaan koneistetaan lituksi ja siihen paikka bmw:n asetelmalle...

Valotatko lisää miten kytkinlevyn halkaisija muuttaa (työ?)sylinteriin kohdistuvaa rasitusta?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #20 : 19.04.2016, 22:28:13 »
Valotatko lisää miten kytkinlevyn halkaisija muuttaa (työ?)sylinteriin kohdistuvaa rasitusta?

Joo korjaan 240mm levy 765 asetelmaan ja 228mm levy 618 asetelmaan, ja kytkinsylinteriä tarkotin, eli pedaalissa olevaa

Edit.
Ja selvennetäköön vielä vähän, mitä isompi kytkin, sitä enemmän tarttee voimaa irrotakseen ja tästä seuraa se että kytkinsylinteri rasittuu enemmän...

Korjatkaa toki jos olen väärässä.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2016, 12:10:46 kirjoittanut Jartzu »

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #21 : 20.04.2016, 14:54:37 »
Eiköhän se asetelman paine määrää sen minkä verran voimaa tarvitsee, ei koko

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #22 : 23.04.2016, 17:20:39 »
Eiköhän se asetelman paine määrää sen minkä verran voimaa tarvitsee, ei koko

Avaatko tätä nyt mulle?   ::)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #23 : 23.04.2016, 18:08:07 »
Avaatko tätä nyt mulle?   ::)
Niin siis eli kuinka suurella voimalla se asetelma painaa levyä vp:tä vasten. Ja minkämoisella vipusuhteella sitä siitä lähdetään "nostamaan" irti.
No kun halvalla sai.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #24 : 23.04.2016, 18:13:46 »
Avaatko tätä nyt mulle?   ::)
isolla asetelmalla saadaan sama väännön kesto pienemmällä paineella kuin pienellä asetelmalla. Siksi tiltonit yms pikkukytkimet on pirun jäykkiä.
Isommassa kytkimessä vaan on isompi pyörivä massa. Siitä minulla ei sitten ole mitään hajua kumpi asetelma vaatii enemmän painetta, 765 vai 618, prässillähän tuon näkisi

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #25 : 24.04.2016, 17:57:10 »
Aivan.
Mut jos oikeen rupee räknäämään niin isommassa levyssä on isompi massa ja isompi massa vaatii enemmän voimaa irrotakseen? Vai meneekö nyt ihan mettään?
Mutta taas mistä se pienemmän levyn jäykkyys sitte johtuis  ??? Täytyypä ottaa kaveriin taas yhteyttä...

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #26 : 24.04.2016, 18:28:30 »
Pienempi levy vaatii enemmän painetta pitääkseen saman verran kuin samanlainen isompi levy koska kitkapintaa on vähemmän
No kun halvalla sai.

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #27 : 08.11.2016, 17:25:34 »
Njjooo sitä on aikaa pyörähtäny...
Tuli tilattua alakertaan vähäsen kalikkaa jotta sais tätä vähä etiäppäin tai vaikka ajoon enskesäksi ::)

-Mahlenin männät
-spm H-veivit
-öljyruutallisen pumppu
-kaikki lohkon laakerit
-tiivisteitä yms.




Niijja helpotin omaa työtäni lompakolla, ostin naapurista valmiin turbo korin, 1031kemppiperällä ja semikovilla uretaanipuslilla. Onhan siinä tekemistä ,mutta pohja oli kova, epoksimaalilla maalasi ja massasin. Ilman mottia ja laatikkoa, eli siis rullaava kori.



Lohko lähtee koneistettavaksi tälläviikolla, samoin kampura.
Eli moottoria voidaan päästä kasaamaan jossain vaiheessa.

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #28 : 17.11.2016, 13:29:41 »
"Jee lohko ja kampura tuli koneistamolta"

Aluksi kasattiin hurjan rohkeesti kampuraa, "laakerit paikoilleen ja heittää vain." No ei hewletissä menny niinku srtömssöössä! Kampura ei liikunu laisinkaa laakereilla
Noh, öljyä laakereiden alla ja päittäisvälystä 0  :-\
Koneistamolla laitto kondikseen välykset 0.12 ja halus asentaakki vielä kampuran.
Samalla huomattiin kk laakereiden olevan väärät, n. 2mm liian pienet.

Nyt siis odotellaan että sais kk laakerit ja sen jälkeen sais kasata melkeen loppuun. ::)

Kuvia ei oo kun kiillottuneesta runkolaakerista



Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Lankku goes b230f(t)
« Vastaus #29 : 28.06.2017, 00:14:50 »
Heipparallaa!

Suurempia ei ole tapahtunut, moottori alkaa havitella moottorin muotoja, mutta siihen se jääkin.
MaxxECU streetin tilasin, se odottaa autuaampia aikoja hyllyllä.
Koriin ei ole satuttu hitsaamisen ja pohjan maalaamisen jälkeen.

Hieman listaa mitä vailla:
- turbo, varmaankin Garret gtw-sarjaa
-pakosarja
-puolat
-vauhtipyörä, asetelma ja kytkin (618)
-kardaani
-jäähdytin
-suuttimet
-nestekytkimen hilppeet
-kaikennäköset nopat, pultit, letkut, mutterit ja vaijerit.

Moottori on kasattu arp 2000 pultteilla, eli runko, kk ja kansi. Kansitiivisteenä Athenan erillisrengas-tiiviste, jolla luvataan 2barin ahtopaineen kesto vinokoneelle.



 

Elekma  Autoracing