Laitetaanpas tänne juttua, kun alkaa olla kerrottavaakin.
Nykyinen kuljetin on mallia Volvo S60 2,5T AWD. Auto on vuosimallia 2003, rekisteröity marraskuussa 2002. Minulle auto tuli lokakuun lopussa 2011 Jyväskylästä. Ostohetkellä autossa 185 tkm (pyörähti mittariin kun tankkasin auton ensimmäisen kerran Jyväskylässä) ja auto oli päällisin puolin todella hyvässä kunnossa. Öljyjä oli vaihdettu myös vaihteistoon ainakin 180 tkm huollossa, joten siltäkin osin homma oli kunnossa.
Palanen historiaa:
Auto on ostettu Porvoosta Autosalpa Oy.ltä. Ensimmäinen omistaja on ollut toiminimi, pikaisella haulla jonkin sortin konsultti.
Auto on pyörinyt Helsinki-Kouvola-akselilla 160 tkm huoltoon asti, 180 tkm on suoritettu Hämeen autossa Jyväskylässä. Huoltokirjassa on pari ihmetystä aiheuttavaa kohtaa, ylimääräinen öljynvaihto 50 tkm ja jakoremmi on vaihdettu 150 tkm (kuuluu 160 tkm huoltoon)
Jotain pientä laittoakin on ollut matkan varrella.
- Uudet Xenon-polttimot ja Nightbreakeria halogeeneihin
- Koiranluu vasen taka (oikea varastossa)
- Alatukivarren etummaiset puslat
- Etujouset (ei niissä vikaa ollu) ja jousilautaset
- Ohjausvarren nivelet (kaikki kerralla liikkeessä)
- Käyttöjarrujen kunnostus (tehdaskunnostetut satulat, uudet levyt ja palat, kiinnikkeet puhallettu ja maalattu. Uudet nesteet)
- Moottorin ylätukikumi (240 tkm huollon yhteydessä)
- Käsijarruvaijerit ja kengät (-13 katsastukseen)
Katsastukseen 11/2014
- Etuiskarit (toinen oli aikalailla loppu)
- Uudet sumarit (tarvikkeet)
- Kuskin takavaloumpio (käytetty osa)
Sitten muutama kuvanen:
Joulukuu 2011

Kesälle 2012 hankin vähän järeämmän rengastuksen

Sisätilalämppärin asennus. Tein alumiinista telineen, joka on kiinni kojelaudan runkopulttien alla.

Soittimen vaihto. Tausta on haettu Siniseltä.

Täytyi vähän tuunata, sisäpuolella olevat tuet piti poistaa joten vanha leego-palikka (sama materiaali) löysi uutta käyttöä vahvikkeena.

Löytyi vanhoja ylläreitäkin.

Johtohässäkkää, can-väylä sovitin tuli myös hommattua.

Asennettuna. Pioneer FH P80BT (cd, usb, bt, auto-hf)
Lokakuu 2012, kesärenkailla oli aika mukava ajella töihin (renkaat siellä odottamassa vaihtoa). Lisävalotkin tuli asennettua, teline on 4 mm terästä ja kiinni puskurimuovissa kipsiankkureilla.

2012 lopussa korjailtiin kesän töppäilyjä. Astran vetokoukku oli kovempi.

Kesämiitti 2013 Jurvassa, jäähdyttelemässä ajon jälkeen.

Semmoista tällä kertaa. Ajonhäirintäjärjestelmä koki pientä tuunausta, siitä lisää seuraavassa osassa.