Puhtaammin re85 palaa kuin tavallinen bensiini. Luulisi tuon pidentävän lämmittimen huoltoväliä, kun karstaa syntyy vähemmän. Jos alkoholi palaa vajaalla hapella, syntyy etikkahappoa, joka voi syövyttää polttokammiota ja poistoputkea, vai mikä se on. Savupiippu? Pakoputki?
Jos se syttyy kovallakin pakkasella, niin ongelmia ei pitäisi olla. Ensimmäiset re85-polttoaineversiot olivat huonoja moottorin kylmäkäynnistyksessä. Uudempiin versioihin on lisätty kevyempiä hiilivetyjä kylmäkäynnistyksen helpottamiseksi. Lämmittimen kylmäkäynnistys on hiukan eri asia, kun seosta ei puristeta, niinkuin moottorissa.
Asia selviää parhaiten kokeilemalla. Joskus kovalla pakkasella, kun ei ole lähtöpaineita, viikonlopun tai talviloman yhteydessä. Ennen kokeilua pitää lämmittimen putket käyttää tyhjäksi "tavallisesta" polttoaineesta jo edellisenä päivänä. Jos ei syty, pitää kovimmat pakkaset ajaa "tavan pensalla".
Oma erittäin epävarma arvioni on, että hyvin toimii. Kerro kokeilun tulokset, jahka ilmat kylmenevät.