Juurisyy ei ole tuossa että kannessa olis et mikään paikka varsinaisesti toimis altaana, vaan se on periaatteessa täynnä koko venakoppa, jos on imenyt alakerran jo kuivaksi. Ja ollaan tilanteessa että öljypumppu alkaa käytännössä painaa öljyä takaisin alas/öljyloukkoon, tai sitten imasee tyhjää jos pinta on liian alhaalla.
Itse ajattelisin syyn olevan siinä, että valumiskanavissa on öljyllä vaikeuksia vain kertakaikkiaan ehtiä valumaan sitätahtia mitä sitä pumpataan ylös jos kierrosalue on huimasti sivussa normi tyhjäkäynti/ajoalueesta.
Ja arvatenkin väärään suuntaan oleva ja lisääntynyt huohotusvirtaus ei ainakaan paranna öljyn valumista.
Mutta kuten yllä olikin niin ei liene kovin ison käyttäjäkunnan ongelma ja hyvä ensiapu on se että öljyä on koneessa vähän reilusti. Tällä saadaan venymisvaraa. Ite laitoin nyt vaihtomääräksi omaan projektiin 6 litraa. Öljy ei kuitenkaan ala hakata sillä vielä veiveihin kun tuo runkolaakeripukki korottaa pakettia ja startin jälkeen sitä on kierrolla useampi desilitra.
Sanoisin että ulkopuolinen poisto alareunaan kumpi se nyt sitten olikaan, en osaa kyl sanoa kun omassani on nyt venakoppa vatupassissa, ja öljypohja on vastaavasti vinossa, tai sen pohja....

Orkkisasento tais olla pikkasen takakeno? Ja huohotus kuntoon, letkut auki ja loukko puhdas, ettei ainakaan pääse syntymään tilannetta että lohkon reijät ovat töhnässä ja kannen reikä on hyvin auki --> kellariin puhallettu huohotusvirtaus kiertää öljyvalumakanavien ja kannen kautta öljyloukkoon.