Carcom Oy  Elekma

Miten 700-sarjan taka-akselin pitkittäistukitangot irrotetaan?

  • 13 Vastauksia
  • 4859 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Miten 745:n taka-akselin pitkittäistukitangot (nr. 31 ja 34)  irrotetaan autosta?

Irrotetaanko nuo tukitangot 34 ja 35 akselista ensin avaamalla pultit 37 - onko siitä aloitettava? Vai onko järkevämpää irrottaa koko taka-akseli autosta?

Jääkö tuo tukirautahässäkkä nr 18 ja 19 autoon kiinni, jos irrottaa akselin autosta?

Tavoitteenani on vaihtaa noihin pitkittäisiin tukitankoihin (31 ja 34) puslat.

Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Ihan yksinkertaisuudessaan pultit 37 ja 27 vaan auki ja tangot pois muuta ei tarvitse irroittaa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Kiitoksia!  Ja sitten taistelemaan puslien kanssa.

Mistä saa hyvät uudet puslat - onko väliä, jos hakee Motonetista vai kannattaako tilata muualta?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Riippuu kukkarosta ja taistelutahdosta :) valmiit tangot polypuslilla taitaa olla luokkaa 250€ @kotona

Korjasin hintaluokkaa :D
« Viimeksi muokattu: 12.05.2015, 16:29:32 kirjoittanut Orlov »

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Nyt on uudet puslat tukitangoissa paikoillaan. Olisikohan ne pultitkin pitänyt vaihtaa samalla - liekö kuluneet?

 Ajossa iso ero heti! Kuminauhamaisuus ykkösellä ajettaessa katosi, mitä jahtasinkin tällä vaihdolla.

Panhard-tangon puslat on myös tallissa, sekä akselin ja pyörien etupuolella olevan korinkiinnikkeen puslat. Tulee varmaan vaihdettua nekin tällä viikolla, kun vesisateita vain lupailee.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Panhardtangon puslatkin tuli vaihdettua. Kylläpä muuttui ajettavuus heti kympillä noiden puslien vaihdon jälkeen!  Ei kannata odotella, jos auto soutaa - vaihtotyö on tosi helppo: puslat saa irti ja paikalleen Motonetin 50 eur sähköisen putlttipyssyn ja 150 mm x 14 mm pultin ja 27 mm ja 32 mm hylsyn avulla vajaassa minuutissa. Paitsi se isompi pusla - siihen tarvitsee isomman kupin, mihin pusla vedetään. Prikka sinne pultin työntöpäähän päähän riittää.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

s73

  • Vieras
Miten panhardin puslien vaihto vaikutti auton käyttäytymiseen?

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Miten panhardin puslien vaihto vaikutti auton käyttäytymiseen?

Juu - ne pitkittäisetn tukivarsien puslkien vaihdon jälkeen autoon tuli selkeä muutos parempaan. Hiukan i9tsekin ihmettelin, että kyseessähän oli pelkästään taka-akselin pyörimisen estämiseksi toimivat tangot; mutta muutos ajovakavuuteen oli äärimmäisen selkeä.

Panhardtangon puslien vaihdolla ei mielestäni ollut enää tuntuvaa/näkyvää vaikutusta. Mutta ehkä sellainen pieni ero oli, että kun ratti oli millin verran vinossa, niin se panhard-tuen puslien vaihdon jälkeen on ainakin ihan suorassa. Vaihhtotyö oli äärimmäisen helppo. Takaisin paikalleen laittaessa akselia oli tunkattava apumiehen puolelta ylöspäin, jotta tangon sai sattumaan kiinnityspulttiin.  Jossain ohjessa on, että se koriin kiinnitettävä pultti on laitettava viimeksi, mutta se ohje on väärä: Panhard-tangon kuskin puoleinen päöä kannattaa laittaa pultilla kiinni höllästi aivan ensimmäiseksi. Näin menetellen saa tunkilla jousen alta nostaen sen toisen pään sattumaan helposti kohdalleen.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

s73

  • Vieras
Selvä, kenen tekemät puslat laitoit alle?

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Motonetistä hain. Katsoin, että vanhoissa oli sama valmistaja - olivat alkuperäiset puslat.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

s73

  • Vieras
Motonetistä hain. Katsoin, että vanhoissa oli sama valmistaja - olivat alkuperäiset puslat.
boge?

s73

  • Vieras
Tarkoitus vaihtaa kuvan puslista 33 ja 36, tilasin tarvikkeena proffessional parts sweden
onko kokemusta kyseisestä merkistä?
 

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8034
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Tarkoitus vaihtaa kuvan puslista 33 ja 36, tilasin tarvikkeena proffessional parts sweden
onko kokemusta kyseisestä merkistä?
Se on se halvin mahdollinen yleensä, entinen Scantech. Samaa kamaa löytyy Triscan, yms. paketeista. Voi kestää useammankin vuoden, riippuu mitä saa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

s73

  • Vieras
Se on se halvin mahdollinen yleensä, entinen Scantech. Samaa kamaa löytyy Triscan, yms. paketeista. Voi kestää useammankin vuoden, riippuu mitä saa.
Kiitoksia, tuota epäilin.  :(

 

Elekma  Autoracing