Kulkukoira  Proturbo

850 t5 kytkin..?

  • 6 Vastauksia
  • 2467 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Phaneuf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • Se on Volvo, kun siinä on Volvon moottori
850 t5 kytkin..?
« : 18.12.2014, 20:41:07 »
Motarilla, nopeus oli 100kmh ja vaihde viitosella, painoin lisää kaasua ohituksen varten, niin kierrosmittari hyppäsi Ja koitin muutamii kerta uudestaa, niin sama juttu, aattelin,.että kytkinlevy on kulunu, vai onko mahdollist muuta vika? Mut painoin varovaisesti, nii ei hypännyt ja vaan normaalisti kiihtyä. Ajettu on 330tkm.


-07 Volvo V70 D5- -03 Volvo S60 2.4i- -94 Volvo 855 T5-

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 kytkin..?
« Vastaus #1 : 18.12.2014, 21:09:54 »
Joko sielä luisti kytkin tai sitten renkaat. Ääni kytkimelle.

Yks viikonloppu ku vaihtaa.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

s73

  • Vieras
Vs: 850 t5 kytkin..?
« Vastaus #2 : 18.12.2014, 21:20:50 »
Joko sielä luisti kytkin tai sitten renkaat. Ääni kytkimelle.

Yks viikonloppu ku vaihtaa.

Komppaan, kytkimeltä vaikuttaa.

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 kytkin..?
« Vastaus #3 : 19.12.2014, 00:45:31 »
jep... samalla uusi kampuran takastefa ja kytkinakselin stefa. Mulla löytyy varmaan kuvamateriaalia jos tarvii.

Poissa Phaneuf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • Se on Volvo, kun siinä on Volvon moottori
Vs: 850 t5 kytkin..?
« Vastaus #4 : 19.12.2014, 12:11:13 »
jep... samalla uusi kampuran takastefa ja kytkinakselin stefa. Mulla löytyy varmaan kuvamateriaalia jos tarvii.

Joo olis kiva,.kyl tarviin.


-07 Volvo V70 D5- -03 Volvo S60 2.4i- -94 Volvo 855 T5-

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 kytkin..?
« Vastaus #5 : 19.12.2014, 17:58:56 »
Pari vinkkiä heti alkuun ->
-Eli heti ensimmäisenä ennenkuin nostat autoa, kokeile, että napamutterit lähteät auki (itsellä piti käydä vianorin pulttimyllyllä rätkäisemässä).
-Auton nokka tarvii saada kunnolla ylös eli tarviit pukit + lankut helmojen alle (apurunkoa  lasketaan, joten sen kohdalle ei voi pukkeja laittaa).
-Vetarit pitää ottaa pois niin samalla vaivalla tuohon vaihtaa vetoakselintiivisteetkin. Vetoakselit lähtevät varovasti kammeten sisäpäästä ihan kevyellä nykäisyllä
-Tarviit jonku moottorinkannattimen. Itsellä oli "kakkosnelonen" pehmikkeiden kanssa iskaritolppien päässä johon oli porattu reikä jonka läpi meni kierretanko, jossa oli J-koukku päässä ja tuli siihen moottorin ylätukikumin rautaan kiinni.
-Itse laskin apurunkoa joka nurkasta, mutta kuskin puolelta niin alas kuin menee ja tunkilla otin vastaan. (muista irroittaa se moottorin ylätuki)
-Jos noissa tiivisteissä haluaa vähän säästää niin niitä ei ole pakko hakea esim. wetteriltä. Elring, reinz... kyllä toimii aivan yhtä hyvin.
-HUOM! En ole aivan varma, että tarviiko laatikkoa ottaa kokonaan pois vai mahtuuko tuom kytkimen vaihtamaan koneen ja laatikon välistä, mutta jos nuo stefat vaihtaa niin varmaan helpompi irrallaan
-Jos mahdollista niin ota kaveri matkaan hommaan... Helpottaa kummasti nimim. Itsekseen automaatti -> manuaaliswapin tehnyt :D
Pistä sähköpostisi niin laittelen vähä kuvaa. Kannattaa googletella ulkomaisilta foorumeilta ku siellä on varmasti projektikertomuksia kuvineen

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 kytkin..?
« Vastaus #6 : 19.12.2014, 21:12:36 »
Sanoisin että ei kyllä saa vaihdettua, ellei laatikkoa ota kokonaan pois. Ja apukuskin puoleinen vetari lähtee vetämällä vaan, kun ottaa sen koneen taakse tulevan laakeripukin pois. Kuskin puolen vetaria joutuu kampeamaan rengasraudalla tai vastaavalla.

Yhden manuaalilaatikon alakautta vaihtaneena en heti hylkäisi sitä vaihtoehtoa, että ottais koko paketin yläkautta pois. Joo työmäärää tulee lisää, mutta ei se mikää yhden illan juttu ole muutenkaan. Jos vaan moottorinosturi on saatavilla, niin itse ottaisin yläkautta pois. Vähä mukavempi ottaa laatikko pois ja vaihtaa kytkin jossain muualla ku auton alla. Tämä varsinkin jos joutuu yksin vaihtamaan.

Moottorikannattimena oli itellä Bilteman moottorinostin jos alakautta ottaa. Sata euroa, mutta ajoi asiansa kohtuullisesti.

Vinkki napamutterin suhteen kannattaa ottaa ihan tosissaan, sen takia itellä venyi laatikon vaihto kahdesta päivästä kolmeen, piti hakea seuraavana päivänä ulompaa vetaria ja napaa kaupasta  ::)
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy