Olemme tulleet siihen tulokseen, että lähes kaikki omituiset viat Volvoissa johtuvat ilmeisesti ECU:n vioista. Tämä ohjaava tietokoneboxi sisältää ilmeisesti jonkinlaisia perusteellisia suunnitteluvirheitä yms.
Meille on ihan kaikki tunnistimet, releet, bensapumppu, tulpat, ihan kaikki mahdolliset jo vaihdettu ja ne eivät korjaa omituisia vikoja joita Volvoissa riittää kokonaan.
Ostin etetäpohjanmaalta hajottamosta toisen Ecun ja sillä toimii ja lähtee aina käyntiin, mutta se jättää usein (nyt tosiusein) rikastintoiminnan päälle jota on vaikea saada pois, vain sammuttamalla ja käynnistämällä 5---15 kertaa uudelleen.
Auton ed. Ecu toimii ja ei tee sitä koskaan, mutta sillä ei lähde aina käyntiin tai sitten sammuu aivan yhtäkkiä ja sitten ei käynnisty.
Kun Ecu on poissa päivän ja laittaa uudelleen niin taas toimii, kunnes...
Kun ei käynnisty ei tule vikakoodia A2:sta yhtään mitään (ei vilku) ja silloin ei kannata muuta kuin ottaa se pois taas.
Uudempi Ecu taas kun alkaa temppuilemaan, antaa A2:sta koodin 122 jota ei edes ole listassa ?? ja silloin palaa se yksi varoitusvalo mittaristossa joka on kuin kenguruvaroitusmerkki ja ohjekirjan mukaa ilmoittaa viasta moottorin elektr.ohjauksessa.
En ole vielä kokeillut, että alkaako se uudempi Ecu myös toimiin levähdettyään, huomenna tiedän.
Pitäiskö Volvoihin ottaa muutama ylimääräinen Ecu varalle mukaan, että uskaltaa ajaa pitemmällekin ?
Tietäiskö kukaan mistä sais toimintavarman Ecun tai mitä ne uutena maksavat, olisko Ruotsin puolella parempia tarjolla ??
Onko Ecua mahdollista korjata eli ohjelmoida, sillä viat ovat selvästi ohjelmissa, eivät juotoksissa tms..
Olisin kiitollinen tästä keskustelusta ja neuvoista, luulisin, että monilla säästyisi tonneja ja turhia remontteja.