Carcom Oy  Elekma

850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa KORJAUS

  • 73 Vastauksia
  • 30953 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #60 : 22.11.2014, 20:23:02 »
No oletukseen kun noi lukemaa on 450 ja monesti noi käyttäytyy erilaillaa onko kylmä tai kuumaa moottori.Tuossa nokka-akselista ei tainut tulla infoa missä se luku pyörii varmaakin siellä 1400 ohmin seutuvilla..
Ja monesti noi jutut on sellaisia kuin tuntemattoman sotilaan että ei voi ollaa nälkä kun laskemmat osoittaa niin .
Teoria ja käytäntö aina pitää muistaa näissä hommissa.Mutta jatketaan vian haarukointia

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #61 : 22.11.2014, 20:47:26 »
Voisi olettaa että kone on kylmä, jos se ei käy. Silloin myös vastus pienempi.

Jatketaan toki vian etsintää, mutta BMW:n anturiarvot ja Fordin anturit ei liity tämän Volvon käyntiongelmiin millään tavalla  :idiot2:

V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #62 : 22.11.2014, 21:29:07 »
Pitääkö nokka-akselilla siis olla vastusta vai ei? 0 olin jostain lukevinani. Onko akseli sellaisessa asennossa että antaa tuon 5 volttia vaikkei käy.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa vekseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #63 : 23.11.2014, 00:13:01 »

"....... ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan ja kaasun kanssa saa pidettyä käynnissä joten kuten. Käy röpeltäen ja kierrokset alta 2000 nii sammu vähän ajan päästä. Moottorin häiriövalo palaa."


Itsellä oli aikoinaan samanlaisia ongelmia Bemarissa, polttoaineen paineensäädin oli rikki => polttoaineen paine liian suuri ja kone sai liikaa polttoainetta. Polttoaineen ruiskutusmäärää säädetään suuttimien aukioloaikaa muutamalla ja jos paine on liian suuri niin enemmän bensaa menee samassa ajassa suuttumista koneeseen.

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #64 : 23.11.2014, 08:51:34 »
Ota sitten suutintukin päästä ne paineet virrat päällä mittari pitäsi näytää jotain 3.03 bar , mutta voihan se olla vaikka vähän pienenpi.
Toinen seikka kyllä se nokka-akseli pitäsi antaa vastusarvot jos ääretön tai lukema on  huomattavasti  pienempi  kuin tuo 1400-1600  niin siinä on vikaa, alta 100€ noita saa
Mitä se mittari näytti
Toivotaan että saisit autosi jo kuntoon kun  tätä on korjattu jo aika kauan.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014, 08:57:17 kirjoittanut Nercs »

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #65 : 23.11.2014, 12:34:07 »
Pitääpä vielä paneutua tuohon paineeseen ja hommata parempi mittari, ku ostamani oli niin kelvoton. oireiden puolesta tuo sopisi parhaiten. Tulpat kun ottaa irti niin kierteessä selvästi bensaa  :-\

Projektin etenemisen verkkaisuus johtuu tyystin suoritus portaasta  ::) Toinen kuin liikkuu niin pärjää. Saisihan tuo jo tulla kuntoon, niin voisi ottaa toisen huollon alle.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #66 : 27.11.2014, 09:02:15 »
Suutintukin päästä mitattu painetta paremmalla mittarilla ja reilu 3 bar näyttää. Eli polttoainepumppu, rele, paineensäädin yms pitäisi olla kunnossa?

Vielä tuo nokka-akselin asentoanturin mittaus pitäs saada varmaksi... Sen jälkeen käännyttänee boksin puoleen?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #67 : 27.11.2014, 18:27:35 »
Nokka-akselin asentoanturia mittailtu ja en saa mitään lukemia sama minkä pinnien välistä lukee. Eli onkohan mittaajassa vika ja tapahtuuko mittaus anturi pöydällä tiettyjen pinnien välistä vai pitääkö olla paikallaan ja liitin paikallaan kun mittaa? Äkkiseltään tuntuisi ettei vaikuta vastusarvoon. Eli jos en saa lukemaa niin onka anturi sökö?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #68 : 27.11.2014, 21:58:43 »
Koska tuo on Hall-anturi niin sitä on vähä vaikea mitata ellei kone pyöri. Siinä dokkarissa on mittausohjeet, minkä linkitin aiemmin.

Oleellisin mittaus on se, että antaako anturi takaisinpäin 0V ja 5V signaalia kun konetta pyörittää. Liitin paikoillaan ja kytkettynä johtosarjaan siis.

5) Bend aside rubber sleeve on CMP connector. Connect voltmeter between connector terminal No. 2 and ground. Operate starter motor. If voltage reading varies
between 0-5 volts
, go to step 7). If voltage reading does not vary between 0-5 volts, go to next step.

6) Connect voltmeter between CMP connector terminal No. 3 and ground. Turn ignition on. About 10 volts should be present. Turn ignition off. Connect an ohmmeter between CMP connector terminal No. 1 and ground. Ohmmeter should show about zero ohms. If voltage supply and ground are okay, repeat test using new CMP. If voltage supply and ground are not okay, reconnect intake hose and go to step 9).

7) If voltage reading varied between 0-5 volts in step 5), disconnect power stage connector at ignition coil. Bend back rubber sleeve on connector. Check ground supply by connecting ohmmeter between connector terminal No. 1 and ground. Ohmmeter should indicate zero ohms. Check voltage supply by connecting voltmeter between terminal No. 3 and ground. Turn ignition on. Battery voltage should be present.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #69 : 27.11.2014, 22:32:31 »
Koska tuo on Hall-anturi niin sitä on vähä vaikea mitata ellei kone pyöri. Siinä dokkarissa on mittausohjeet, minkä linkitin aiemmin.

Oleellisin mittaus on se, että antaako anturi takaisinpäin 0V ja 5V signaalia kun konetta pyörittää. Liitin paikoillaan ja kytkettynä johtosarjaan siis.

5) Bend aside rubber sleeve on CMP connector. Connect voltmeter between connector terminal No. 2 and ground. Operate starter motor. If voltage reading varies
between 0-5 volts
, go to step 7). If voltage reading does not vary between 0-5 volts, go to next step.

6) Connect voltmeter between CMP connector terminal No. 3 and ground. Turn ignition on. About 10 volts should be present. Turn ignition off. Connect an ohmmeter between CMP connector terminal No. 1 and ground. Ohmmeter should show about zero ohms. If voltage supply and ground are okay, repeat test using new CMP. If voltage supply and ground are not okay, reconnect intake hose and go to step 9).

7) If voltage reading varied between 0-5 volts in step 5), disconnect power stage connector at ignition coil. Bend back rubber sleeve on connector. Check ground supply by connecting ohmmeter between connector terminal No. 1 and ground. Ohmmeter should indicate zero ohms. Check voltage supply by connecting voltmeter between terminal No. 3 and ground. Turn ignition on. Battery voltage should be present.

Tehtiin kaverin (elektroniikkainsinööri) kanssa testi jossa mallinnettiin anturin toimintaa ja saatiin oikeanlaista tulosta. Eli kunnossa on. Koneen käydessä metalli lätkä menee anturin väliin ja anturi tunnistaa sen...
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

s73

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #70 : 28.11.2014, 18:15:11 »
Laita sinne kunnollinen immu ja kokeile sillä.
Merkittömät ja italialaiset anturit ym. voi heittää suoraan roskiin.  :(

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #71 : 01.12.2014, 09:18:28 »
Laita sinne kunnollinen immu ja kokeile sillä.
Merkittömät ja italialaiset anturit ym. voi heittää suoraan roskiin.  :(

Joo mittailin tuota immua, niin muuten näyttää ok, mutta käynnissä ollessa jännite näyttää 2-2.5 volttia 2000-3000 kierroksella. Tuo taitaa olla liikaa ainakin mitä mittausohjeita katsoin. Eli jos anturi kertoo, et ilmaa menee tuon jännitteen mukaan niin syöttää bensaa sitä rataa ja käyntihäiriöt on taattu...
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

s73

  • Vieras
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa
« Vastaus #72 : 06.12.2014, 12:33:45 »
Joo mittailin tuota immua, niin muuten näyttää ok, mutta käynnissä ollessa jännite näyttää 2-2.5 volttia 2000-3000 kierroksella. Tuo taitaa olla liikaa ainakin mitä mittausohjeita katsoin. Eli jos anturi kertoo, et ilmaa menee tuon jännitteen mukaan niin syöttää bensaa sitä rataa ja käyntihäiriöt on taattu...

Kokeilisin vaikka käytettyä alkuperäistä immua tai veisin pajalle varmistaakseni asian missä vika on.
Mikäli liialliselle jännitteelle ei muuta syytä löydy kuin immu, vaihda sellainen joka toimii.


Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5 20v -96 käyntiongelmaa KORJAUS
« Vastaus #73 : 07.01.2015, 17:15:24 »
Viimein korjattu. Toimii kun sai oikeanlaisen ilmamassamittarin. Eli näköjään näihin saa kahta eri mittaria... Uskokaa osanumeroa eikä varaosaliikkeiden järjestelmiä.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

 

Autoracing  KL-varaosat