Aluksi oireet alko vain ku auto oli pitkään tyhjäkäynnillä, eli sillon ku uuestaan lähti ajamaan joko sammu tai liikkeellelähdön jälkeen ei pysyny tyhjäkäynnillä. Ajo oli ku olis vajailla liikkunu, harvoin moottorivikavalo sytty vähäksi aikaa ja auto ilmotti että "aja hitaasti huolla heti". Vikakoodi löyty kerran ja se ilmotti "sytytyshäiriö useammassa sylinterissä". Nyttemmin on alkanu oireileen lämpimällä koneella ilman tuota tyhjäkäyntiä, matka-ajon jälkii ku pysähtyy.
Eli mistähän täsä lähtis, tulpat on alle 10 000 ajetut. Mitään muuta vikakoodia ei antanu, ei moottorille eikä vaihteistolle. Kaasuläppäkotelo ilmeisesti antaa vikakoodin? ja samoin puolille ilmeisesti tarkempaa tietoa? Olen mietiskelly nokka-akselin asentotunnistinta, voiko mennä nuin pikkuhiljaa rikki?