Autoracing  KL-varaosat

245 -90 B200F polttoaineensaantiongelma

  • 5 Vastauksia
  • 2033 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70TDI97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
245 -90 B200F polttoaineensaantiongelma
« : 04.05.2014, 13:43:15 »
Otsikon mukainen kulkupeli. Oireina aluksi puolilämpimänä huono käyntiinlähtö, pitkän startin jälkeen yleensä kuitenkin lähti. Nyt sitten sammui kesken ajon. Sen verran vikaa paikannettu, että virrat päälle laittaessa ei bensapumppu surise, pitäisi kai? Ohittamalla polttoainepumpun rele hyppylangalla sulakkeiden nro 4 ja 6 väliin pumppu käynnistyy ja auto lähtee käyntiin heti. Hyppylankaa poistettaessa pumppu ja auto sammuu. Polttoainepumpun rele vaihdettu uuteen, ei vaikutusta. Vanhakin naksui kyllä. Ilmeisesti jonkinlainen kosketushäiriö jossain, osaisiko joku neuvoa tyyppipaikkoja?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 B200F polttoaineensaantiongelma
« Vastaus #1 : 04.05.2014, 14:50:54 »
Akun luona oleva sulake. Ja sulakkeet yleensä.

Ruiskuboski saattaa olla myös kaputt, bpumpun releen ohjaushan tulee sieltä. Onko sulla ruiskuboxissa pinkkki tarra?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa V70TDI97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 B200F polttoaineensaantiongelma
« Vastaus #2 : 04.05.2014, 15:26:27 »
Ruiskuboksissa on pinkki tarra, kuinka niin? Kaikki sulakkeet on tarkistettu, tarkoitatko akun luona olevaa sulaketta sillä, joka sijaitsee kuskin puolella lähellä lokasuojaa punaisessa paksussa johdossa, ja on mustan kotelon sisällä? 16 ampeerin sulake. Se oli palanut kun aluksi tarkistin sulkakkeet, ja olen jo vaihtanut sen. Tarkistin vielä, ei polta uudestaan sitä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 B200F polttoaineensaantiongelma
« Vastaus #3 : 04.05.2014, 18:06:44 »
Pinkkitarraiset tuntuu olevan herkkiä simahdukselle...
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

s73

  • Vieras
Vs: 245 -90 B200F polttoaineensaantiongelma
« Vastaus #4 : 05.05.2014, 07:02:28 »
vika viittaa boksin tinauksiin, jos boksin saa auki sitä kannattaa yrittää.

Poissa johtajaturhapuro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 B200F polttoaineensaantiongelma
« Vastaus #5 : 20.01.2015, 20:35:38 »
Pitänee lainata tätä topicia ja pyytää hieman neuvoa. Auto on vm. 91 240, B200F -moottorilla. Se alkoi nykimään motarilla, kunnes vedot loppui kokonaan, ei polta bensaa putkessa. Muutaman sekunnin jälkeen lähti taas käymään ja pystyi ajamaan muutaman sata metriä. Ja taas sama laulu: tauko ja lyhyt ajo. Tällä hetkellä käy kyllä hetken kun starttaa, mutta sammuu melko nopeasti. Olen lukenut noita bensapumpun rele topiceja hieman läpi.

Autossa on myös toinen ongelma starttimoottorin kanssa, ollut jo jonkin aikaa. Varsinkin lämpimänä bendix -ratas hyppää muutaman pyöräytyksen jälkeen pois vauhtipyörältä ja startti alkaa rullaamaan tyhjää, kunnes lasken avaimen takasin II -asentoon ja bendix (tai joku) kolahtaa takaisin vauhtipyörälle. Saa sahailla vähän aikaa, että pyörittää tarpeeksi ja käynnistyy. Välillä myös jumittuu kokonaan, vinkuu ja mittarin valotkin himmenee. Mietinkin, että voiko viallinen starttimoottori rikkoa esimerkiksi sytkäboxin, ecun tai jonkun muun osan, mistä saattaisi johtua tämä sammumisongelma? Olen uusinut virranjakajan kannen (pyörijä oli väärä, sitä en siis voinut laittaa paikoilleen), puolan ja johtosarjan, tskenannut sulakkeet ja pyöritellyt niitä ja vähän muitakin liittimiä. Antaa siis hyvin kipinää välittömästi sammumisen jälkeenkin, mutta ei saa ilmeisesti bensaa.

Avasin releen tänään (valkoisen värisen) ja huomasin, että vaikka katkaisen virrat ja otan avaimen pois virtalukosta, yksi releen "katkaisin" (joka valkoisella releellä virrat päälle laitettaessa pyöräyttää ruiskupumppua muutaman sekunnin ja palaa takaisin "kiinni asentoon") jää joskus pohjaan. Välillä virrat päälle laitettaessa ei kuulu edes sitä pumpun surinaa, mutta konehuoneesta kuuluu ilmeisesti suuttimista kevyt naputus hetken aikaa.

Monessakaan tapauksessa mitä olen lukenut, niin releen vaihtaminen ei auta. Mikähän lieneekin siis seuraava siirto releen vaihdon jälkeen?

Nyt on uusi rele kiinni, mutta täytyy odotella että akku lataa, jotta voi kokeilla. Kiitos jos jaksoit lukea tänne asti!
Kaunotar 240 GL, B200F -vm. 1991

 

Futurez  Kulkukoira