Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto

  • 5 Vastauksia
  • 2793 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

takapotkukartano

  • Vieras
B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto
« : 27.07.2011, 07:56:51 »
Millaisia kokemuksia on pakosarjan tiivisteiden vaihdosta tuohon moottoriin ? Millaisellla onnistumisprosentilla tuosta tinakoneesta saa pakosarjan pultit suosiolla irti kun käyttää malttia ja CRC:n kylmäspraytä ja kuumaa ja muita vanhan kansan konsteja ? Siellä näkyy olevan pakosarjan päällä lämöpelti, mutta kun sen irroittaa niin minkäsmoiset tilat työskentelylle ovat ?
On perskutti jo pitkään supsuttanut ja nyttemmin jo pörissytkin tuolta pakosarjan ja lohkon välistä eli vaihtaa pitäis ja paikallisella pajallakin lomien takia kolmen viikon jono. Eihän tuolla kehtaa enää ajella,,,

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9573
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto
« Vastaus #1 : 27.07.2011, 09:52:44 »
käyttää malttia ja CRC:n kylmäspraytä ja kuumaa ja muita vanhan kansan konsteja ?

Rostflash on toiminut ällistyttävän hyvin pakosarjan pultteihin.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8108
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto
« Vastaus #2 : 27.07.2011, 21:10:34 »
Pakosarjan mutterit ovat hyvin käsillä lämpösuojapellin irrottamisen jälkeen. En ihan tarkkaan muista tarvitseeko etuputkia irrottaa sarjoista jotta ne saa tarpeeksi sivuun.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto
« Vastaus #3 : 27.07.2011, 23:50:21 »
Keskimmäisten sylintereiden kohdalla tais EGR putki olla jotenkin haitolla, et se pitää irrottaa pakosarjasta tai sit pitää olla sopivan mallinen työkalu sinne taakse.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8108
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto
« Vastaus #4 : 28.07.2011, 23:07:59 »
Pakosarjojenvälin yläpuolella menee ilmapumpun putki jos autossa sellainen on. Ei aiheuta kummempia toimenpiteitä kuin tukijalan irroittamistarpeen. Muistaakseni putken voi jättää paikoilleen. Mikäli tarvitsee irroittaa niin silloin joutuu ottamaan koneen päälimuovin irti. EGR:n putki lähtee taaemmasta pakosarjasta taaksepäin ja on auennut normaalilla 22mm kiintoavaimella. Voi olla aika tiukassa lähtemään ja putki todennäköisesti hieman jämähtänyt vielä nippaansa. Kunnolla voidetta vaan väliin.

Oiskohan ehkä kertaalleen tarvinnut vaihtaa tinakoneeseen pakosarjantiivisteet jonkun vuodon takia, muutoin on vaihtuneet aina muun remontin yhteydessä. En sanois että on mitenkään tavallista. Kutosessa on joskus olleet etuputkia pakosarjaan puristavat laipat huonossa asennossa ja vuoto on johtunut siitä. Asennon korjaus ilman pakoputkitahnaakin on riittänyt tavalleen korjaamaan tilanteen.
Tiivisteet laitetaan sellaisenaan. Jos pinnoissa on syöpymiä ja epäilee pitävyyttä, voi sinne laittaa hieman pakoputkitahnaa.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2011, 23:10:22 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto
« Vastaus #5 : 30.07.2011, 14:42:36 »
Toi EGR varmaan riippuu vähän laitteen iästä. Ainakaan omastani en löytäny mitään ylimääräsiä putkia sarjojen tuntumasta. Mutterit aukes oikein nätisti ilman mitään liottelua ja putket kyllä joutu raksimaan sarjoista irti, ennenkun sai sarjat sivuun. Ne on by the way made in Finland...
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

 

KL-varaosat  Race.fi