Carcom Oy  Elekma

850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)

  • 8 Vastauksia
  • 5129 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
« : 19.04.2011, 22:16:12 »
Eli mulla on vetari vaihdettu kuskinpuolelta ja vaihto tapahtui irroittamalla alapallonivel.
Nyt on ajossa tuntunut vetelältä ja välillä vetää autoa vasemmalle tai oikealle.

Alatukivarren puslat pitäisi vaihtaa edestä ja takaa. (revenneet)
Voiko ne aiheuttaa voimakasta vetoa suuntaan tai toiseen?

ja kannattaako laittaa suoraan powerflex puslat?
sekä saako niitä taakse jostain samantyyppisiä?
« Viimeksi muokattu: 30.05.2011, 11:01:01 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
« Vastaus #1 : 27.04.2011, 06:42:53 »
Osaako joku vastata johonkin kysymykseen?
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
« Vastaus #2 : 27.04.2011, 09:34:45 »
Varmasti vetelee kun ohjauskulmat muuttuu ajossa..
Monesti vaihdetaan koko alatukivarsi koska alapallo ja puslat loppuu yleensä samoihin aikoihin.
Uretaanipuslat helpompi asentaa verraten alkuperäisiin (ei vaadi hydrauliprässiä).

Tarkoitatko takana pitkittäistukivarren korihelaa ?
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
« Vastaus #3 : 27.04.2011, 17:00:53 »
Tarkoitatko takana pitkittäistukivarren korihelaa ?

Niitä ja myös sisempiä, koska nekin on revennyt. :'(
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
« Vastaus #4 : 28.05.2011, 12:19:37 »
Jatkan nyt tähän...

Eli oli vaihtamassa mutta huomasin että alapallonilvel ei ole vaihdettavissa...
Vanhemmissa eli -94 alaspäin on vaihdettavissa erikseen.

Sopiiko vanhemman tukivarsi uudempaan?

ja kuinka kauan tollainen pallonivel yleensä kestää näissä malleissa?

Piti tukivarrenpuslat vaihtaa, mutta en viitsi vaihtaa jos seuraavaksi onkin pallonivel vaihdon edessä. >:(

Ketuttaa tällainen säätäminen kun kaikki pitää vaihtaa että saa kerralla kunnolla. :tickedoff:
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa vputter

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
« Vastaus #5 : 03.06.2011, 14:37:47 »
Eipä taida  käydä.. 850 ja V70 muuten käy.. tämä on joku ihme väliviritys, jossa pallonivel on integroitu tukivarteen..

jos ostat jousi, eteen myydään diisselille jäykempiä, mutta tukivarret on samat.. Turboihin myydään vahvistettuja, mutta niissä on vahvistettu puslat.. Ei ihme ettei kestä..

Uudemmissa ja vanhemmissa on erillinen pallo..

Puslat maksa pari kymppiä ketale (mene 2 / puoli), scantechin tukivarsi hiluineen 70ekee..

Itse en ainakaan ala puslia vaihteleen


Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
« Vastaus #6 : 03.06.2011, 20:07:07 »
Suosittelen lämpimästi vaihtamaan koko tukivarren jos hinta tuo 70e>menee rahat ja hermot kotikonstein prässätessä.

Jos vielä vetaria otettu irti niin jotta auton toinenkin puoli ei ollut ilmassa joutuu
vääntämään pallonivelen tappia poijes niin topakasti, jotta sekin tapin kiinnitys olka akseliin voi mennä rikki>olen tuohon ainakin törmännyt ,jotta valurauta lohjennut>lisää voimaa kun jää siitä lukitusruuvin lovesta nalkkiin kallistuksenvaimentimen väännöstä johtuen>jos molemmat tassut ilmassa on tämä teoria kumottu ja pallonivelen irrotuskin helppo nakki ;).
ja se on sitten menoksi jos väärässä kurvassa lähtee pyörä alta!
« Viimeksi muokattu: 03.06.2011, 20:09:42 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
« Vastaus #7 : 03.06.2011, 23:54:33 »
Scantech varsi 65€ savon varaosa puljusta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 alusta... (puslat/ohjaus/alapallonivel)
« Vastaus #8 : 04.06.2011, 12:01:30 »
Nyt kun minulla on uudet alatukivarret, niin ei muuta kuin asentamaan. :hello:

Kiitoksia informaatioista. :)
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

 

Elekma  Autoracing