Auto lykkäsi vikakkodin "katalysaattorin teho heikentynyt". Vein sitten pajalle tarkempaan selvittelyyn niin ilmeni, että edellinen omistaja oli pitänyt uutta kattia liian kalliina (ei ihme: maksaa sinisellä tonnin) ja oli hitsaillut jonkin tarvikekatin sinne putkistoon. Aika paljon oli laippojen ja putkien kanssa vaivaa oli nähty. Eli todennäköisin syy tuohon koodiin on tuo viritys, jossa kattipönttö on jo kooltaankin selvästi alkuperäistä pienempi. Sain korjaamolta suosituksen, että jos ei halua uutta ostaa, niin mieluiten käytetty alkuperäinen kuin tarvikeosa. Tarvikeosalle ennustettiin noin vuoden-puolentoista elinikää. Tarvikkeen saisi ebaysta noin neljäänsataan. Päätin uskoa korjaamoa, ovat osoittaneet asiantuntemuksensa aiemmin.
Aloin sitten katselemaan noita katteja ja niitä näyttää olevan vähän kaikennäköisiä: on pakosarjaan integroitua, sitten ainakin kahta sorttia alle asennettavaa, toisessa etulaippa on putken suuntaisesti ja toisessa ikäänkuin mutkalla. No, itse tarvitsen sen pohjan alle tulevan putken suuntaisella laipalla. Mutta alkoi epäilyttämään, että onkohan vielä noitakin monensorttisia, että riittääkö nuo tuntomerkit, että saa käypäisen osan. Tietääkö joku tästä?