Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 pnp kytkimen takia auto meinasi palaa, korjattu ja uudellen savua auto täys

  • 24 Vastauksia
  • 9248 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: 740 pnp kytkimen takia auto meinasi palaa
« Vastaus #15 : 01.06.2011, 21:56:47 »
katoppa että moottorin maadoitus on kunnossa. itellä hiace meinas palaa kun startatessa
moottori haki maadoituksen ohuista johdoista.
v70 D5R

The moose

  • Vieras
Vs: 740 pnp kytkimen takia auto meinasi palaa
« Vastaus #16 : 01.06.2011, 22:04:42 »
Maadotus on tupla varmistettu ja kannesta ja lootasta on omat maapiuhat ehjät. knock knock..

Käväsin sitä hyppyjohtoa hypistelees.. Ei se kuumia, ei käydessä eikä virtoja päälläpitäen. Kun pnp kytkimestä tuli savua ja tulta kun pelkästään sytytysvirrat oli päällä.

lisää selviää kun taas ajelee autolla, jääkö startin hammas päälle tai lyökö hutia ja jää siihen huutamaan??

The moose

  • Vieras
Vs: 740 pnp kytkimen käytöstä poisto.
« Vastaus #17 : 01.06.2011, 22:30:08 »
Se on hyvä kun siinä sun autossa ei ole niitä sähkökötöstyksiä ollenkaan
Ja taas tehtiin yks lisää. Ensimmäinen mun tekemä.  :'(

edit.. Tänään ei tarvinnut ajella autolla mutta kävin koittamassa johtoa sytytysvirrat päällä ja auto käynnissä, vielä uudelleen  :buck2: Ei siinä että omiin kykyihini uskoisin mut  :2funny: kuitenkin. No ei se kuumia.

Koitin mittarilla virtoja siellä menee täydet 12 volt solenoidille. Auto käynnissä hyppylanka maa välillä 0.1 volt ??

« Viimeksi muokattu: 02.06.2011, 20:47:11 kirjoittanut The moose »

The moose

  • Vieras
Vs: 740 pnp kytkimen takia auto meinasi palaa
« Vastaus #18 : 04.06.2011, 13:38:46 »
Ny se myrkyn lykkäs..

viikolla ajeltu ilman ongelmia, äsken käytiin kaupassa ja tultiin äskettäin takasin.

savua nousi taas relerasian luota ja hyppylanka kuuma. mikä siellä oikeen on. pelaa ei pelaa ??

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Solenoidin piuha vetää maihin jostakin, tai solenoidi itsessään vetää kuumana oikoseen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

The moose

  • Vieras

The moose

  • Vieras
tuossa mun korjauskirjassa on noita sähkökaavioita, sieltä jo aiemmin katsoin mitkä johdot yhdistän jne...

edit.. komento takasin, otetaan se silmä käteen ja katsotaan kunnolla  :buck2:

mistäpäin löytyy käynnistimen huoltoliitin? sähkökuvassa nro 212 mikä virka sillä on?
« Viimeksi muokattu: 05.06.2011, 12:39:05 kirjoittanut The moose »

The moose

  • Vieras
Merkitääs muistiin tänpäiväset tekoset: Tehtyä liitosta tutkittu taas virrat päällä ja ilman, yleismittarin kanssa. sähkökeskuksen nostin ylemmäs ja tutkin pidemmälle näkyiskö niissä johdoissa kulumaa tai merkkiä lämmöstä. Ei näy.

Radion kotelon otin ulos ja pyyhin hikeä otsalta kun näin mankan "johdotukset". Paljaita liittimenpäitä mitax tai vastaavan johdot nipussa mankan takana ja joku puhelin piuha, ISO liitin silvottu, sokerinpalaa ja maalarinteippiä.   :facepalm: puuhapiuhojen ÄITI  :facepalm: kuvaa huomenna.

Vieläkään en löytänyt liitintä 212 onko sitä olemassa vai mikä lie ?? Käynnistimen huoltoliitin.
Huomenna saan kaverin avuks jonka kanssa mitataan startti ja solenoidi.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
212 liitin on iskaritornin lähellä oleva 2-pin liitin, jossa ainakin mulla on vain yksi johto, muistaakseni pinkki.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

The moose

  • Vieras
saatoin löytää sen mikä teki savua. radio päästi savut tänään niin että näin suoraan että sieltä se tulee. ja savutti vaikka se oli kädessä.  :)

radio vaihtoon siis.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy