Autoracing  KL-varaosat

V70 2.5 tdi

  • 7 Vastauksia
  • 4723 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa teem085

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
V70 2.5 tdi
« : 08.04.2015, 08:34:11 »
Käyttöautoksi alkanut katsomaan V70:stä.
Kestävän auton maineessa,vaan mitä tämmösissä kestää Turbot ja kytkimet?
Onko ko.mallissa k.massa vauhtipyörä?

Volkkareita tuossa harrastanu,vaan jos sitä vaihtaisi merkkiä välillä.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 2.5 tdi
« Vastaus #1 : 08.04.2015, 09:48:01 »
No jos volkkareista vaihtaa TDI-volvoon, kyseessä on varsin pehmeä lasku. :D

KKK K14 on vakioturbo ja kyllähän ne kestää. Ja jos ei kestä, noin satasella saa hyväkuntoisia purkuturboja.

Mun 850 TDI:llä (sama tekniikka käytännössä) on ajettu noin 600 tkm, josta itse reilu 200 tkm. Itse en ole kytkintä vaihtanut.  Kyllähän sieltä kaksoismassa löytyy.

Alustan nivelien, puslien, tukivarsien, koiranluiden yms. palikoiden kanssa jumppailua on luultavimmin luvassa, mutta tuo nyt menee tämän ikäisissä kategoriaan perushuolto. "Tankkauksen yhteydessä tarkista öljyt ja vaihda koiranluut."  :2funny:
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 tdi
« Vastaus #2 : 08.04.2015, 19:25:45 »
Ruiskupumpunhihna 50-60tkm välein, tähän liittyen huono käynnistyvyys kylmästä, moottorin öljyvuodot, etupään alapallot-koiranluut-raidetangonpäät-puslat(huonothalvat saa vaihtaa vuosittain), joillain krenaa käsijarru mutta tämä lienee joku huonon suunnittelun-user errorin hedelmä, hammastanko vuotaa(kallis-työläs) Kilsojahan nämä tuntuu tosiaan kestävän aika mukavasti jos on yhtään huolehdittu ja noiden sinänsä kohtuullisten vaivojen kanssa pystyy elämään.
Aika monissa +400tkm ajetuissa näkyy olevan vitosvaihde vialla, eli tämäkin menee tod näk user errorin piikkiin. Pöljät varmaan jyrää vitosella koneen kierrokset tonnissa ja hirmu jyristyksellä.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 tdi
« Vastaus #3 : 09.04.2015, 21:23:53 »
Ittellä just tuollanen v70 tdi automaatilla noin 500 tuhatta mittarissa enkä ole havainnut käynnistyvysongelmia käylmänä viimeisen kolmen vuoden aikana, lohkolämmitin ei ole käytössä eikä lämmitystä täten käytössä. Aina lähtee käyntiin ja vasta reilusti yli 20 pakkasilla tarttee yli sekunnin- kahden starttauksen.

Etupään alapallot-koiranluut-raidetangonpäät-puslat kestää sileillä teillä pilteman versionakin useitakymmeniä tuhansia, eikä osat maksa oikeastaan mitään ja ovat nopeita vaihtaa. Aurauskulmien säätö kotikonstein on helppo ja nopea homma sekin.
Jos on kuoppasia teitä ja mukulakiviä tiedossa ja et itte osaa korjata ja sätää aurauskulmia niin kannattaa kerralla laittattaa nuo kaikki nivelet/puslat parhaisiin HD versioihin koska harakiriosin yksitellen korjauttamalla maksaa VARMASTI useita satasia vuodessa pelkkä nivel/aurauskulmajumppa.

Jakopään huoltotyö mielestäni kallis.
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 tdi
« Vastaus #4 : 11.04.2015, 07:25:30 »
Olkoonkin että on TDI eli vag-konserni on tämän moottorin takana niin oma mielipiteeni on:

Jos jostain löytäisin ihan uuden MK1 V70:in tällä koneella niin ostaisin enkä vaihtaisi enää koskaan autoa.
Yksi oli ja tykkäsin, mutta ikän, kilometrien ja varmaan lähinnä useiden omistajien jäljiltä en viittinyt siitä enää huolta ite kantaa.
Volvoton

Poissa Volvoracer86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrc.fi
Vs: V70 2.5 tdi
« Vastaus #5 : 16.04.2015, 03:51:18 »
Vetoniveliä, pyöränlaakereita ja alapalloja menny mulla neljässä vuodessa omassa autossa kaikkia kaksin kappalein kuskin puolelta. 400tkm kohalla meni kytkin, tai käytännössä vauhtipyörä meni jumiin. Se on ollu suurin ja kallein savotta tuossa minun pirssissä. Ja ilmastoinnin kompurasta on saanu tehä limun säädön pari kertaa. Sekä takakontin luukun johtosarja meni kerran poikki. Pumpun hihnoja nuista menee sen 50-60tkm välein. Käsijarrua saa säätää miltei joka katsastukseen. Öljyvuotoja jonku verran, itellä vuoti vasta venttiilikopan tiiviste ja siitä venakopan päältä lähtevän huohotin letkun tiiviste menee usein, josta voi vuotaa. Alipaine pumppu voi alkaa tyhjäkäynnillä ralkattaa. Ja kylmäkäynnistus ongelmia voi esiintyä, itellä oli hehkutuksen kosketin silta finaalissa. En näin äkkiä muuta keksi. Ja ja ohjelmoimalla nuista saa vakiona sen 180hv 370-400nm ja kulutus tippuu litralla entisestään sinne noin 5 litran matkakulutukseen ainaki manuaali laatikolla, näin ainaki minulla kävi.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2015, 04:19:16 kirjoittanut Volvoracer86 »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 tdi
« Vastaus #6 : 19.04.2015, 03:10:07 »
Pumpun hihnoja nuista menee sen 50-60tkm välein.

Varmaan, kun vaihtoväli on 45tkm...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 2.5 tdi
« Vastaus #7 : 19.04.2015, 08:46:38 »
Varmaan, kun vaihtoväli on 45tkm...

Tai 60 tkm, riippuen vuosimallista ja vähän lähteestäkin.

Ja volkkarin sovelluksissahan samalle koneelle on ilmoitettu sama vaihtoväli pumpulle ja jakohihnalle.

Oman kokemuksen mukaan huonokuntoinen pumpun hihnapyörä syö hihnan ennen aikojaan. Kannattaa harkita hihnatöiden yhteydessä sen uusimista.

Ja toisaalta -- pumpun hihnan hajoamisesta ainoa harmi on matkan loppuminen kesken, muutahan se ei mennessään hajota.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

RallyBaron  Samppasport