Nonih, niksmannien keksimä viritys petti ja pumpunhihnan alemman rullan kiinnitystappi porsi kierteineen ulos kannesta. Onneksi oireisiin tartuttiin frouvan valitusten mukaisesti "nyt menet katsomaan miksi pitkäkatto ei lähde kunnolla käymään lämpimänäkään".

Tämä tuli korjattu helicoililla ja kunnon pultilla mutta vielä jäi mieltä kaivertamaan miksi hihna haluaa kulkea niin kovin reunassa? Se on kulkenut hieman reunassa jo pidempään mutta nyt asia rupesi taas kiusaamaan kun tuijottelin lumoutuneena hihna kulkua... Pikkurullat ovat kunnossa, käytin ne käsissäkin oikein kun joskus taannoin se kiristyspyörä petti ja meni ihan kallelleen.
Pikkurullat kulkevat silmämääräisesti hienosti linjassa nokan pyörän kanssa mutta siltikin hihna pyrkii kohti sitä pumpun limppua.
Paljonko siinä pumpun pyörässä kuuluu olla akselin suuntaista välystä? Tässä on sellainen ihan pieni välys, eli ilmeisesti pumpun akseli itsessään. Vai voiko se nokan pyörä kulua jotenkin sillai että hihna haluaisi karata siltä? Hihnan putoamisen estää vain se pumpun iso limppu, kuten varmaan kuuluukin mutta nyt tuntuu nojaavan hihnaan vähän turhankin topakasti.
Autohan on kuitenkin lähes uusi kun sillä on ajettu sievästi vasta alle 400tkm.
