Proturbo  Autodiagnoosi

volvo 850 2.4 10v -95 bensa moottorin ongelmat

• 6 Vastauksia
  • 7545 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa haurala93

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
volvo 850 2.4 10v -95 bensa moottorin ongelmat
« : 15.06.2011, 19:27:46 »
elikkäs aiheessa mainitussa autossa on seuraavanlaista ongelmaa, lyö öljyä koneen takaa, ilmeisesti kannen tiivisteestä, mutta onko kyseinen tiiviste/massa hankala vaihtaa koti konstein? kun eikäs siit lähde muutakin mukana kuin itse kansi? tai näin olen ymmärtänyt :o
ja huohotin järjestelmästä on ilmeisimminkin päänvaivaa, aiheesta on jo paljon ja olen lueskellut mut kysyn tässä vielä: ampiais suodin on poistettu aikaisemmin jo, toisen omistajan johdosta ilmeisesti kun ei löytynyt mutta paikalta löytyi "prikka" jossa 8mm reikä keskellä, ei helposti ainakaan irronnut, mutta onko alkuperäisesti semmost samassa paikkaa kuin ampiais suodin? ja kuinka kattava huohotin järjestelmä on kun se putsattu mitkä löyty sen ilma haitari putken alaosasta ja yhä puhaltaa moottorissa? voiko aivan *elvetin *askanen ilmansuodatin vaikuttaa siihen että puhaltaako vai imeekö kone? käytännössä voi vaikuttaa mutta kysynpä kumminki täältä viel.

kiitos jos jaksoit lukea sekavan viestini ja kiitos jos kykenet auttamaan! itellä ei kauheeta kokemusta auton huollosta mutta pikku hiljaa :)
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Nercs

• Vieras
Vs: volvo 850 2.4 10v -95 bensa moottorin ongelmat
« Vastaus #1 : 18.06.2011, 10:08:37 »
Vuotaako venttilikopan välistä se vaihtohommaa on helppo kun se tiivitemassalla ja pulttia kiristelemällä saadaan kuntoon .Jos lohkon ja sylinterin välistä vuotaa siinä on kannen oikaisut ja muut purkuhommat edessä joten työsarassa riittä hommia.Tuosta huohottimesta sinä olet putsannut sen ja on vapaa kulku noilla kaasuilla joita tulee sieltä kampikammiosta kaasuläpän kautta tuonne sylinteriin.Kuten sanoit se kennosuodatin oli siinä osassa jonka irrotit joka sijaitesee siinä kaasuläpässä se musta muovinen pyöreä osa (kaulus).Poistettu ihan tehtaan suosituksesta kun talvella keräsi kosteuttaa ja öljyn kanssa teki jäätä ja kaasu ei pääsyt sieltä kampikammiosta ja monessa autossa meni kampiakselin stefa rikki tämän takia.Kaikista on poistettu jotka.Eikös noissa huoltohommissa se ilmaputsari vaihdu ihan luonnostaa jos likainen on kyseinen osa?.Tarkista se haitariletku joka lähtee ilmaputsarista sinne kaasulapän kaulukseen ettei halkeamia ole siellä alapuolella.Jos auto puhaltaa noita ohivuotokaaasuja mittatikusta,niin silloin kone on väljä jos tämä huohotin on kunnossa.Mittaa puristuspaineet koneesta lämmin kone niin normi kone on 13-15 kg ne puristuspainee ja heittoa se 10% huononman ja paremman sylinterin välillä sallitaan.Tuossa on kaaviokuva siitä huohottimesta tosin turbo mutta periaatee tiedossa se ohut putki kuljettaa sen öljyn tuonne keräsysäiliöön joka sijaitsee imusarjan alla. http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/

Poissa haurala93

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 18.06.2011, 14:12:25 »
nyt ei oo enään viskonut öljyä mistään suunnalta vaikka moottori on koville laitettu, ja vaihdoin ilmansuodattimen jo seuraavana päivänä ku pääsin perämettästä kaupunkiin ajankanssa ja kulku muuttui ja savut mittatikusta loppui. mun mielestä huohottaa nyt oikein ja oikeesta paikasta mut silti ihmetyttää se "prikka" siel? mut ei se tukos ollu joten saa olla siel, ainakin toistaiseksi. tarvii ilmeisesti mitata sylinterit ihan mielenkiinnonki nimissä. ja kun rikastuu ni viedä auto huoltoo vaihdattaa venttiilivarren kumit.

ja kysytään nyt viel tulpista, hetkenpäästä ois tarkoitus vaihtaa tulpat ku tulee vaihtoväli täyteen, siel on nyt 3 kärkiset mut voiko laittaa perus tulpat joissa tietenki samat arvot? ku laskeskelin  et arvokkaita noi tulpat (11.40/kpl)

ja kiitos vastauksesta :)
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa Grahik

• Grand Luxe
  • **
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
« Vastaus #3 : 19.06.2011, 00:18:49 »
Hae volvon kolmikärkitulpat siniseltä. Vajaa kolmekymppiä sarja.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa jaskajokunen

• :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • 1% Hybridi
« Vastaus #4 : 19.06.2011, 00:25:23 »
Hae volvon kolmikärkitulpat siniseltä. Vajaa kolmekymppiä sarja.

Ääni tälle, vaihtoväli 60tkm eli ei tee kilometrille kovinkaan suurta lovea ja toimivat varmasti  ;)
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Nercs

• Vieras
« Vastaus #5 : 19.06.2011, 08:42:13 »
Itse olen käyttänyt noita Boshin nelikärkisiä viimeksi kauppuri myi 5 kpl yhteishinta 21€.Katsokaan mikä tulppa käy autoosi.Näissä tulppa hommissa olen pähkäilyt kun koneessa on sähköpuolella Boshin vehkeet miksi ei sitten  niitä tulppiakaan.Kun Volvo noita sähkö-osia ei varmaakaan tee?

Poissa haurala93

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 19.06.2011, 11:16:26 »
ilmeisesti olen kattellut vähä viel erikoisempia tulppia volvooni kun on ollut puolta kalliimpaa :s matka siniselle siis :)
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

KL-varaosat  Race.fi