Elekma  Autoracing

JoriK:n 940 classic turbo

  • 28 Vastauksia
  • 11579 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #15 : 22.11.2015, 14:28:17 »
auto nyt seisonnassa ja mietinnän alla mitä tuolle tekisi. Jarrut pitäisi ainakin laitella,  ja puslat olisi hauska vaihtaa uretaanisiin kun tuntuu olevan väljänä vähä sieltä täältä.

Ensikesänä jos tällä ahvenistolle pääsisi pari kierrosta ajelemaan...

Tähän kuva mukana tulleilla 17¨ alessioilla nastarenkain:


Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #16 : 14.01.2016, 21:32:30 »
Päivitystä välillä, eli jotain korjauksia taas tehty. Auto on taas liikennekäytössä ja toimii tällähetkellä jonkunasteisena harrastekäyttiksenä.

Laittoja:


-Jarrut laitettu kuntoon
-taakse vaihtui Billstein B8 iskunvaimentimet
-halppis seossuhdemittari vaihdettu PLX DM6 laajakaistaan.
-Raidetangon sisä ja ulkopäät vaihdettu uusiin Lemförderin valmistamiin.

Jarrut:

Vanhat kitisevät ja loppuun kuluneet jarrut päätin päivittää edes vähän parempiin ja tilalle tuli sitten EBC jarrulevyt sekä EBC Greenstuff jarrupalat, jarrusatulat maalasin sinisellä miranolilla. Jarruletkut vaihtuivat keltaisiin HEL-performance teräspunosletkuihin. Jarrunesteet vauhtuivat Motul 600 DOT4 nesteeseen. Oikealle puolelle jouduin vaihtamaan jarruputket niin eteen kuin taaksekin:














Takaiskarit:


Takana olleiden, mielestäni surkeiden Monroen iskunvaimentimien tilalle vaihdoin Bilstein B8. Vaikka monroen iskarit olivat olleet alla vain alle 50tkm, oli vasemmalla puolella pultti niin jumissa iskarin puslassa että jouduin sen rälläköimään irti.







Raidetangonpäät:
Raidetangonpäät tuli vaihdettua, halusin vain parasta mitä rahalla saa ja laitoin Lemförderin valmistamat raidetangonpäät.



Myös pyöränkulmat tuli säädeltyä kohdilleen:




Muuta:

Seosuhdemittari vaihtui PLX mittariin, telineitä en ole vielä vaihtanut kun en ole keksinyt toistaiseksi parempaakaan.


 
Etusivulasit tummensin 3m 55% CS kalvolla


Takasivulaseihin liimasin foorumin tarrat


Sitten joitakin huonoja ja vielä huonompia kuvia autosta, samalta se näyttää kuin ennenkin.....








Jatkuu taas.....

« Viimeksi muokattu: 14.01.2016, 21:43:19 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #17 : 25.01.2016, 13:33:43 »
Pari päivää ajoin autolla viime päivityksen jälkeen ja totesin että auto ei puhalla sisälle lämmintä juuri ollenkaan, eli kyyti oli kylmää. Ei muutakuin kennoa purkamaan ja sieltähän ilmestyikin joku merkitön muovipäätyinen kenno. Purkuseiskasta purin sitten ehjän orkkis kupari kennon ja johan rupesi autossa tarkenemaan, joutuu jo kääntelemään hanaa kylmemmällekin ettei ole autossa liian kuuma   ;)

Sisätilan kennon vaihto:

Vanhankennon purku:






parempi kenno paikalleen ja takaisin kasaan:




Samalla kävin kaikki lämmityslaitteen alipainekellot läpi, ja kaikki oli ehjiä. Katon lämpöanturi myös puhdisteltiin ja suhina loppui siihen paikkaan.

2-toiminen kello ei sit kauheesti saata pelata tässä.. vai olikohan se joku aiemmista.. jostain kuitenkin tulppasin  :-[

Tulpattu oli, mutta saanko kysyä miksi? kello oli kuitenkin täysin ehjä: ( https://youtu.be/eMudelLVWZ4 , https://youtu.be/yEGwUvnaErQ  )

Muuta:
Ahtopainemittarin vaihdoin toisenlaiseen:



Jakopään osat tuli vaihdettua, SKF hihnasarja ja KWP vesipumppu, gates kiilahihnat.


Myös sytkäosat tuli uutta, Bougicord tulpanjohdot, Bosch tulpat, Bremi virranjakankansi, Bosch pyörijä.

Loppuun yksi kuva:
« Viimeksi muokattu: 25.01.2016, 16:05:26 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #18 : 25.01.2016, 15:49:36 »
Tuota kennon vaihtoo suunnittelin iteki mut jäi tekemättä. . Mulla oli siinä kvpumppu apuna.
Ihan kuin kello olis vuotanu.. vai oliko sielä jossain muualla sitten vuoto edellisen sepän jäljiltä?

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #19 : 25.01.2016, 16:04:28 »
Tuota kennon vaihtoo suunnittelin iteki mut jäi tekemättä. . Mulla oli siinä kvpumppu apuna.
Ihan kuin kello olis vuotanu.. vai oliko sielä jossain muualla sitten vuoto edellisen sepän jäljiltä?

Jep, tulipahan tässä itsekkin sitten todettua miten kylmä tuollainen tarvikekenno voikaan olla  :D

En löytänyt yhtäkään vuotoa mistään, tosin silloin syksyllähän ostaessa tuo puhallinlaitteisto oli täysin sekaisin kun tuon ¨magneettiventtiiliin¨ kylmäjuotokset olivat auki. Olisiko sillä sitten ollut tekemistä tämän vuodon epäilyn suhteen? Kuitenkin nyt se toimii täysin kuten kuuluukin, on mukava ajella kun toimii normaalisti :)

« Viimeksi muokattu: 25.01.2016, 16:07:15 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #20 : 25.01.2016, 17:19:26 »
Jep, tulipahan tässä itsekkin sitten todettua miten kylmä tuollainen tarvikekenno voikaan olla  :D

En löytänyt yhtäkään vuotoa mistään, tosin silloin syksyllähän ostaessa tuo puhallinlaitteisto oli täysin sekaisin kun tuon ¨magneettiventtiiliin¨ kylmäjuotokset olivat auki. Olisiko sillä sitten ollut tekemistä tämän vuodon epäilyn suhteen? Kuitenkin nyt se toimii täysin kuten kuuluukin, on mukava ajella kun toimii normaalisti :)
Hei, siinähän se vika muuten varmaan sitten olikin  :facepalm:  ei se mulla enää muistaakseni sen tulppauksen jälkeen kiukutellut en varmaks muista.


Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #21 : 27.01.2016, 09:55:57 »
Mikä jousisarja tässä on? Ja minkälainen on ajaa bilsteineilla?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #22 : 27.01.2016, 10:09:56 »
Mikä jousisarja tässä on? Ja minkälainen on ajaa bilsteineilla?

Edessä on jonkun viimeomistajan laittamat madallusjouset, merkkiä en osaa sanoa, Janne81 tai Zerohan sen tietäisi varmaan sanoa :D
Takana on 940 kuormajouset laikattuina, Iskarit bilstein B8 joka nurkassa. (eteen jo ilmeisesti aikoinaan janne asentanut)

Ja mitä ajettavuuteen Bilsteineillä tulee niin se on loistava. Vaikka iskarit hieman arvokkaat ovatkin niin mielestäni täysin hintansa arvoinen hankinta. Itse olen laittanut jo useampaan edelliseen autoon Bilsteinit ja niin tuli tähänkin laitettua, ei niihin iskareihin voi olla kuin tyytyväinen.

Miten tuota nyt kuvaisi, Alusta on jämäkkä olematta kuitenkaan pintakova....

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #23 : 27.01.2016, 10:37:58 »
Meneekö b6:set takana katkaistujen kuormajousten kanssa vai tuleeko irtojousi?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #24 : 27.01.2016, 11:17:08 »
Meneekö b6:set takana katkaistujen kuormajousten kanssa vai tuleeko irtojousi?

B6 on vakiopitunen iskari mutta B8 on n.2cm lyhyempi, muuten sama iskari. 2 kierrosta laikattu kuormajousi jää irti B8.llakin eli joutuu hitsaamaan koukut tukivarsiin jousille että pysyvät nostaessa paikallaan.

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #25 : 27.01.2016, 11:44:08 »
Mistä tilasit taakse uritetut levyt? Mamasanin valikoimassa ei ainakaan ole, sieltä saa pelkkää standard-levyä.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #26 : 27.01.2016, 12:22:47 »
Mistä tilasit taakse uritetut levyt? Mamasanin valikoimassa ei ainakaan ole, sieltä saa pelkkää standard-levyä.

Mamasanilta tilasin jarruosat, aika vaikeakäyttöiseksi se valikko siellä verkkokaupassa on tehty, Mutta jonkun aikaa itsekkin selailin sieltä kaikki 7 -/ 9-srj läpi.

löytyy sieltä valikosta kohdasta: Volvo-> 940 2.0 Turbo 93-97.  Itselle siis tilasin nuo turbogroovet GD020 tuotenumerolla.

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #27 : 06.02.2016, 14:38:31 »
Öljyt vaihdettu tänään, Castrol Magnatec 5w40 ja volvon orkkis suodatin.

Uusia kuviakin otin:




















Ja lopuksi ei muuta kuin autokaupoille!

http://www.nettiauto.com/volvo/940/7796376

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: JoriK:n 940 classic turbo
« Vastaus #28 : 09.02.2016, 18:15:57 »
Tämä olikin sitten taas tässä, lähti juuri uuden omistajan matkaan.

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

 

Autoracing  KL-varaosat