auto siis S40 -96 2.0i
päästötesti anto liian korkeat CO- ja HC- arvot: tyhjäkäynnillä CO 0,61- max. 0,50 ja HC 173- max. 100 ja kierroksilla CO 0,68 max. 0,30.
vasta uusittu:
-tulpat NGK
-ilmansuodatin (ja öljyt)
-sytkäpuolat vuosi sitte motonetistä, johot vajaa 3v sitte motonet, mittasin yhellä ohjeella vastukset ni ihan ok pitäs olla.
-katti palanu tyhjäksi jossai välissä, se on selvin havainto tähän mennessä., nyt pitäs selvittää tuo käyntihomma ennenku laittaa ainakaa mitää uutta kattia palamaan ..
-vikavaloja ei pala
-Lambda- arvo kunnossa, - tyhjällä katilla? ..vai onko ne ihan välittömässä yhteydessä ..
pitäkö alkaa selvittää onko joku tunnistinvika joka vois tehä sen että kone pitää ryyppyä, mikä aiheuttas rikkaalla käynnin ..
kokeilin starttipilotti- suihkeella onko imuvuotoja niin ei välittömästi näyttäs olevan .. auto kulkee hyvin, ei nykimisiä tms. Oisko imuilman tunnistin tai/ja moottorin lämpötunn. mistä alottas ..? termostaatin laitan uuen, ihan perusasiana
-onko muuten termostaattikotelon kylessä oleva pieni 2- johtonen anturi ehkä moottorinlämpöt. johdon ku irrottaa ni moottorivikavalo syttyy.
- wetterin johtoon jos veisi siellähä varmaan täsmätiedon saisi mutta matkaa on ..