Ensimmäistä kertaa hairahduin pois uskollisesta 240-sarjasta, kun pihaan pyörähti hetken mielijohteesta 745. Kaupat tuli tehtyä jo ennen koeajoa, kun hinta oli sen verran mieluinen.


Kyseinen kaunokainen omaa tekniikan:
B230F Bendix Reginalla
M47
G80 lukko perässä
"Herkkuja" on ilmastointi ja koiraverkko. Autossa tuli vielä kahdet renkaat, molemmat Volvon aluilla.
Sitten niihin ominaisuuksiin mitkä nyt olisi tarkoitus hioa kuntoon. Ensiksi mittarista on lambda-valon polttimo otettu pois. Tämähän saattaa kertoa jotain. Noh autossa on Zirkonium- lambda, eli ei toimi tässä sitten ollenkaan. Huollosta jopa kuitti, jossa luki tämän vaihto. Ammattilaiset

. Lisäksi MAP on pimeä. Näistä voikin arvata, että päästöt ovat sitä luokkaa, ettei leimalle ole asiaa vielä. Oikeat osat ovat toivottavasti jo postin kyydissä kohti Oulua. Helmaan teen yhden paikan, käsijarrun herkistelen ja raidetangonpäät vaihdan, etuvalon lasi ja takaoven kahva uusiin niin voi käydä hakemassa uuden leiman. Putki pitää tsekata kun pörisee hieman, on kuulema laitettu TURBON loppupää putkesta

Vuoden sisällä tehty paljon remppaa:
-Jakopää
-Kytkin
-Kardaanin laakeri
-Käsijarru toiselle puolelle

(yllätys että tämä puoli ottaa ja toinen ei)
-Startti
-Öljyt pariin kertaan vaihdettu, kohta olisi taas aika.
Sisustassa on puutteita muoviosissa ja kontin verhoilussa. Koiralauma matkustanut karvoista päätellen tyytyväisenä sekä kontissa että takapenkillä.
Saa nähdä nyt jääkö itselle vai vaihtaako omistajaa kun on täysin kunnossa. Ihastuttiin kyllä näihin ajo-ominaisuuksiin, kaikki kaverit kehuneet että ei oo yhtä hyvää takavetoista tullut ajettua.

Kohta ei vaan ole kahdelle autolle tarvetta, mutta sen näkee sitten. Eihän näitä tekisi mieli hävittää...
