Mitä kytkimelle voi tehdä jos se "luistaa"?
Auto on Volvo s40 1.9 -99.
Kytkin on vaihdettu 30 000km sitten. Eli mielestäni uudehko kytkin. Se kiljuva ääni liikkeelle lähdettäessä on ollut siinä autossa ennen kykinremonttia sekä kytkinremontin jälkeen. Ääni ei ole siis ollut koskaan pois. Kytkinremontin tehnyt asentaja sanoi, että siihen automalliin täytyi jotenkin laittaa kokonaisena jokin isompi osa...
Liikkeelle lähtiessä kuuluu jokin kiljunta ihan kakkoselle vaihtaessa, mutta ääni häviää kun on ajanut enemmän. Siis ääntä ei kuulu kuin aivan liikkeelle lähtiessä kun auto on seissyt parkissa eikä sen kanssa ole ajettu usempaan tuntiin.
Merkkihuollossa sanottiin, että ääni tulee kytkimestä, että siellä olisi jotain vikaa. Miten 30 000km:n ajolla, josta vain osa on edes kaupunkiajoa, voi muka kytkin mennä rikki? Siis se kytkin vaihdettiin jotenkin isosti remontin yhteydessä, en usko että siinä säästettiin mitään. Mutta kyllä se nyt vain siltä näyttää.
Muistaakseni tässä autossa on jokin erikoinen kytkinkin, siinä on jotenkin kaksiosainen vauhtipyörä, joka on kehitetty aikoinaan takseja varten.
Voiko tuollaisen auton kytkintä jotenkin säätää? Tietääkö joku? Vai mistähän voi olla kyse?
