Futurez  Kulkukoira

1993 B6304F hiljeni

  • 10 Vastauksia
  • 1616 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
1993 B6304F hiljeni
« : 01.07.2015, 21:31:59 »
Eli otsikon mukainen 3 litrainen bensafarkku kyseessä. Automaatti ja Guard I Alarm. Taakuajomäärä 210 tkm. Tähän saakka pelannut ongelmitta. Kuluvaa osaa vaihdettu matkan varrella, ei mitään juuri hiljattain. Eka Volvo kyseessä ja ollut meillä viime syksystä.

Pari viikkoa sitten emäntä oli lähdössä kauppaan. Sähköikkunat mykkänä ja SRS -avo jäi palamaan. Vaihteenvalitsimen siirto P:ltä R:lle aiheutti melko kovan rääkäisevän äänen. Emäntä säikähti, laittoi vaihteen takaisin P:lle ja sammutti auton heti. Tämän tarkempia yksityiskohtia hän ei muista. Heti tämän jälkeen astuin itse rattiin ja auto starttasi ja pelasi normaalisti kuten myös tämän jälkeen.

Eilen auto laitettiin normaalisti parkkiin. Tänään starttasi ja käynnistyi, mutta sammui lähes heti, ts."lupasi muttei käynnistynyt". Tuon jälkeen pyörittää, mutta ei starttaa. Pyörittäessä ei anna mielestäni mitään poikkeavaa/mekaanista ääntä. Akku tuntuisi pyörittävän hyvin. Bensapumppu tankin kyljessä suraisee kun virrat laittaa. Koneessa ja laatikossa on öljyä riittävästi. Lambda(OBD?) -valo ei pala taulussa. Vikakoodin luku antoi 2 kohdassa 3-2-2 eli ilmamassa(kuten oli joskus aiemminkin, vaikka auto pelasi OK), nollasi tämän ongelmitta. Alarm tuntuisi pelaavan normaalisti. Imusarjassa käy jatkuva värinä ja surina kun virrat on päällä; onko tämä normaalia? Ideioita asian ratkomiseksi?
« Viimeksi muokattu: 01.07.2015, 21:35:07 kirjoittanut juhamann »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: 1993 B6304F hiljeni
« Vastaus #1 : 01.07.2015, 21:55:12 »
Millainen oli edellinen ajo kun sanoit että normaalisti parkkiin?

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 1993 B6304F hiljeni
« Vastaus #2 : 01.07.2015, 22:11:52 »
Millainen oli edellinen ajo kun sanoit että normaalisti parkkiin?
Itse en ajanut, mutta kuulemma ihan normaali.

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 1993 B6304F hiljeni
« Vastaus #3 : 01.07.2015, 23:29:33 »
Imusarja "surisee" aina, kun virrat päällä.
OIsko siellä hydrauliset nostajat taas jättäneet venttiilit auki, se ei siedä kylmänä pätkäkäyntiä ollenkaan (muutaman metrin siirto ym)..
Ptkää starttia, hakuun liimaventtiili
« Viimeksi muokattu: 01.07.2015, 23:31:33 kirjoittanut Rivipumppu »
Audi A6 4.2

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: 1993 B6304F hiljeni
« Vastaus #4 : 01.07.2015, 23:49:20 »
Siis jos viimeinen ajo ollut käyntiin, siirto muutama metri ja sammutus, silloin tulee tuo liimaventtiili. Aina pitäisi käyttää vähintään minuutti ja nostaa kerran kierroksia kunnolla.

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 1993 B6304F hiljeni
« Vastaus #5 : 01.07.2015, 23:57:47 »
Kiitos vastauksista! Täytyypi tarkistaa huomenna. Siirto oli muiden toimesta sillä aikaa, kun olimme lomareissulla joten siksi ei vielä tarkempaa tietoa.

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 1993 B6304F hiljeni
« Vastaus #6 : 02.07.2015, 11:17:57 »
No niin eli muutaman metrin siirto oli ollut kyseessä, kuten täällä epäiltiinkin.

Tänä aamuna varmuuden vuoksi apuvirtaa Ford Excursionista ja noin 7-8 pitkän pyörityksen jälkeen lähti yskien käyntiin bensankatkun kera. Noin 5 minuutin ajan kävi heikosti, mutta sitten tasaantui. Ajolenkin jälkeen käynti vaikutti jo normaalilta.

Öljynvaihdosta on kilometreissä ainoastaan n.4-5 tuhatta, mutta vuosina jo useampi eli tässä ainakin osasyy lienee(oma moka!). Eli öljyt ja suodatin vaihtoon ainakin. Puristusmittauksista tuskin olisi myöskään haittaa?

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 1993 B6304F hiljeni
« Vastaus #7 : 02.07.2015, 21:57:48 »
Ei öljyjen vaihtamattomuudella ole ollut mitään tekemistä asian kanssa, no worries...
Puristusmittaus nyt ei kerro oikeastaan yhtään mitään, ohivuotomittaus kylläkin, olen mitannut 300tkm ajetusta 20% ohivuodot, 430tkm ajetusta 40% (sille alkoi jo polkiessa öljy maistua).
Audi A6 4.2

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 1993 B6304F hiljeni
« Vastaus #8 : 02.07.2015, 22:02:05 »
No ohivuoto oli tarkoituskin mainita, mutta kun en ole asioissa expertti niin lipsahtaa... :) Kiitos tiedoista kaikille joka tapauksessa, selvisipä tämäkin vika varsin nopeasti!

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 1993 B6304F hiljeni
« Vastaus #9 : 10.08.2015, 11:41:07 »
Eli tuo liimaventtiili on jo mennyttä asiaa, mutta alkuperäisessä viestissäni mainitsema sähkö(?)vika tulee yhä harvakseltaan. Eli auto lähtee käyntiin, mutta konehuoneesta kuuluu särisevä sivuääni. Äänen alkulähdettä en ole vielä ehtinyt paikallistamaan. Laatikko ja kone tuntuvat pelaavan normaalisti, mutta sähkövermeet eivät toimi, puhallin ja sähköikkunat ja -penkit ovat ainakin mykkänä. Sammuttamalla auto ja starttaamalla uudelleen vika on poissa.

Onko kenellekään tuttu vika?

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: 1993 B6304F hiljeni
« Vastaus #10 : 10.08.2015, 11:44:42 »
Tuo sähköikkunoiden toimimattomuus ja muut voipi johtua virtalukosta. Itellä avain ei palaudu aivan täysin starttiasennosta jolloin ei toimi sähköikkunat, valot tai vilkut. Pitää hitusen liikauttaa takaisin päin.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo