Elekma  Autoracing

Volvo S60 D5, ilmastoinnin kenno ja putket jäätyy

  • 4 Vastauksia
  • 3546 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
Lähdin ajelemaan pidempää matkaa, kaverille autoa ostamaan. Noh, 50km jälkeen aloin miettimään miksei puhallin työnnä ilmaa sisään mistään suulakkeesta. Puhallin täysille ja kuullosti kuin olisi läppä edessä, pientä pihinää vain. Ilma ei kule mihinkään.

Pelti auki ja heti pisti silmään jään määrä putkien päällä. Samanlainen tilanne ku hyvin jäätynyt pakastin seinämistä. Totta siellä menee myös höyrystin jumiin jäästä. Hetken kun seisoo niin ilma taas kulkee.

Havaintoja
-Kompressori pyörii kokoajan, ei katko muualta kuin napista.
-Putket jäässä.  :o
-Kylmäaineen määrästä ei ole tietoa, sillä ostin auton n. 1kk sitten.
-Kylmää tulee aina jäätymiseen asti.

Kylmäainetta liikaa/liian vähän? Pystyykö jonkun anturin kattomaan näin kotikonstein?

Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: Volvo S60 D5, ilmastoinnin kenno ja putket jäätyy
« Vastaus #1 : 08.08.2015, 14:53:15 »
Tulee ihan ensimmäisenä mieleen 2 mahdollista syytä mitkä kennon jäätämisen voisivat aiheuttaa/aiheuttavat:  jumittava höyrystimen paisuntaventtiili tai viallinen höyrystimen kennon pintalämpötila-anturi. Veikkaan jälkimmäistä, se kun ohjaa kompuran käyntiä.
Volvo - Ihanan kallista...

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
Vs: Volvo S60 D5, ilmastoinnin kenno ja putket jäätyy
« Vastaus #2 : 08.08.2015, 20:14:27 »
Ilmeisesti tuo pintalämpötila-anturi on purku hommia jos haluaa vaihtaa. Mistä suunnasta kannattaa lähtiä ettimään?
Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 D5, ilmastoinnin kenno ja putket jäätyy
« Vastaus #3 : 09.08.2015, 06:32:25 »
Ilmeisesti tuo pintalämpötila-anturi on purku hommia jos haluaa vaihtaa. Mistä suunnasta kannattaa lähtiä ettimään?
siniseltä. :idiot2: :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
Vs: Volvo S60 D5, ilmastoinnin kenno ja putket jäätyy
« Vastaus #4 : 11.08.2015, 22:05:26 »
Ei tarvinut enempäänsä purkaa. Imaisin imurilla keskipaneelin ritilikön takaa pölyt pois. Ainakin hetken seurattua pellin alle näytti että kompressorin käynti ei ollu yhtämittaista.

Jospa se nyt pienellä vaivalla oikeni 8)
Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

 

Carcom Oy  Elekma