Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Loputtomat ongelmat puolien kanssa.... V70 2.4T AWD

  • 9 Vastauksia
  • 6332 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mokomaki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Eli tosiaan kyseessä v70 2.4t AWD 1998... jossa ilmeisesti 99 vuoden ME7 ECU, ja pitäisi olla 230~hp lastu.

Auto tuli mulle kun olin vielä intissä, joten aluksi kerkesin ajamaan vain parina viikonloppuna... Noh auto oli sit kuukauden (loppusodan ajan) emännällä, joka huomasi että ohjaus on ihan päin vittua.. (tiedossa oli vain että raidetangon päät pitäs vaihtaa)
noooh auto kävi tossa kuukaus takaperin hammastangon vaihdossa, jossa loppulasku oli loppujen lopuks yli 2 tonnia...
vaihtoon meni myös: Etuvakaajat, raidetangon päät tietenkin, yks vetari, iskarien yläpäät (pultit+laakerit)... Ja myös uus akku kun auto oli seissyt.

Viikon sisällä rempan jälkeen huomasin että vikavalo syttyi... pidin mitättömänä koska entinen volkkarin omistaja  ;D ;D ;D
loppujen lopuksi alkoi vilkkumaan joten autolla ei enää ajettu.

Avasin myöhemmin pellin ja totesin että puolathan ne siinä ui öljyssä. ja koko koneen päällinen. Vissiin korkista tullut? putsasin paikat ja puolia tuli 2 uusittua, kun olivat ihan erilaiset ja haljenneet. sitten  hain motonetistä uuden korkin kokonaan... joka ilmeisesti oli joku vaggi korkki. Vaihdoin isäni kanssa korkkeja hänen vinokoneesta, ja mulle korkki meni hienosti.

Parin putsaus kerran jälkeen meni hermot ja tosiaan luin että tota painetta tulee sieltä jos on öljyloukku ja huohotus tukossa.... hain uuden loukun ja pitkän pitkän päivän ja kiroomisen jälkeen vaihdoin sen, putsasin isommat letkut ja pienemmät uusisin. Samalla tuli pikaisesti putsattua imusarja ja kaasuläpän kotolo (ei niissä paljoo mitään ollut...)

Noh imusarjan kanssa tapellessa onnistuin appiukon kans hajottamaan ecun veden lämpötila anturin siitä termarin alta. Se uusittiin ja hienostihan se rupes sen jälkeen käymään. PAITSI nyt seuraavana päivänä, niin vikavalo syttyi TAAS..... ainoat oireet: Kone käy KYLMÄNÄ pari minuuttia täristen ja niinkuin traktori, mutta tasaantuu sitten tosiaan parin minuutin päästä. Ja välillä kakkosella kun lyö lämän tiskiin ja kattoo ahtopainemittaria niin paineet laskee yks kaks... onko tää englanniksi se Surge?
Ei tekis mieli ruveta viittä puolaa uusimaan jos ei se niistä johdu. Alkaa vaan pikkuhiljaa menemään hermot. Lukulaitetta ei itseltä enää löydy, koitimme vrcf jäsenen bluetooth lukijaa, joka kyllä lukee hänen mk1 XC70 2.4T koodeja..... minun ecuun ei yhdistänyt. Olisiko tässä nyt järkevintä ajaa vaikka motomaattiin kattomaan noi koodit? Vai osaako joku nyt neuvoo että mitä hittoo tässä kannattaa nyt tehdä... Niin, ja lastuhan tässä pitäis olla, mut mittarin mukaan ahtaa vain 0.6bar. Lähtee kyllä hyvin ja ei se kyllä vakiolta tunnu... ollut itsellä 196hp 1.8T vw, 300hp 4.2 V8 audi, 170hp(190lastu) E39 bemari... ja ei kyllä vakiona 190 heppaa liikuttais tätä 1700kg ruhoo tällälailla miten se lähtee.

edit: Tuntuu muuten että valo syttyy aina sen jälkeen kun auto on ollut yön ylämäkeen parkissa??
voiko olla että jostain muka valuu öljyä sitten taaksepäin puoliin vai mitä ihmettä nyt oikeen tapahtuu.

« Viimeksi muokattu: 03.09.2015, 16:56:25 kirjoittanut mokomaki »

s73

  • Vieras
Vs: Loputtomat ongelmat puolien kanssa.... V70 2.4T AWD
« Vastaus #1 : 03.09.2015, 22:10:43 »
Et kai laittanut facetin merkkistä anturia?

Kylmäkäynnistyksen oireet viittaa tuohon anturiin.
Autot on tarkkoja antureista, laita sinne boschin tai mikä nyt on alkuperäistä anturia vastaava merkki.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6708
  • Global alligator
Vs: Loputtomat ongelmat puolien kanssa.... V70 2.4T AWD
« Vastaus #2 : 03.09.2015, 23:49:55 »
Mittaapa bensanpaine ennen muita remontteja. Oireet sopisivat huonoon paineeseen. Pumppu lopuillaan tai suodatin tukossa tai paineensäädin rikki.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa mokomaki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Loputtomat ongelmat puolien kanssa.... V70 2.4T AWD
« Vastaus #3 : 06.09.2015, 05:39:01 »
Aivan. Vissiin mitataan tosta suutinlinjan venttiilistä?
Eikös siellä 55psi eli 3.8bar kuuluis olla?
Pitää tarkastaa toi anturin merkki....

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Loputtomat ongelmat puolien kanssa.... V70 2.4T AWD
« Vastaus #4 : 06.09.2015, 08:23:42 »
Aivan. Vissiin mitataan tosta suutinlinjan venttiilistä?
Eikös siellä 55psi eli 3.8bar kuuluis olla?
Pitää tarkastaa toi anturin merkki....


Siitä juuri se mitataan.

Volvon ohjeissa annetaan ajonaikaiseksi paineeksi
3,75-3,95 kp/cm²

Vakiokuormituksella bensiinin paineen tulee pysyä vakaana.
Kiihdytettäessä tai moottorijarrutuksessa polttonesteen paine saa vaihdella maksimi- ja minimiarvon välillä.

Niin ja mittaa jäännöspaine 30minuuttia sammuttamisen jälkeen. Vaikuttaa oleellisesti käynnistyvyyteen.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2015, 08:36:55 kirjoittanut Justus »

Poissa mokomaki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Loputtomat ongelmat puolien kanssa.... V70 2.4T AWD
« Vastaus #5 : 07.09.2015, 12:46:04 »
Ennoo vielä kerinny tota bensanpainetta kattomaan. Mutta
Pientä päivitystä eli aamulla starttasin niin sammu samantien, mutta heti perään niin starttas täysin normaalisti ja ilman tärinöitä tai mitään.... Vikavalo kuitenkin syttyi.
Noh mentiin sitten vaimon kanssa käymään tyksissä. Parin tunnin jälkeen takas autolle niin starttas niin että kävi täristen taas 10 sekkaa... Sitten ku anto ihan vähän kaasua.. Noin 1500rpm niin tasaantu taas ittestään ja alkoi käymään normaalisti. Huomasin hetken sen jälkeen ekoissa liikennevaloissa että vikavalokin oli taas sammunut. Eli tosiaan oletan että se syttyy vain tosta starttaamisesta..

Niin ja kakkosella edelleen nykii välillä ihan maltillisella kiihdytyksellä.. Huomaa ahtopainemittarin äkillisestä laskustakin.
Eilen koitin kolmosella 100kmh vauhdista motarilla niin ahtoi 1bar eikä nykinyt. Ehkä kakkosellakin ahtais täydet jos vaan päästäis korkeemmille kierroksille..?


Edit: huomasin myös että tuossa kaasuläppään menevässä ahtoputkessa tuo map sensori on vain toisella klipsulla kiinni. Eli pystyy heiluttamaan käden kanssa....
« Viimeksi muokattu: 07.09.2015, 12:56:16 kirjoittanut mokomaki »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Loputtomat ongelmat puolien kanssa.... V70 2.4T AWD
« Vastaus #6 : 07.09.2015, 16:39:10 »
Ajaisin Volvolle luettaan vikakoodit. Siellä voi olla sellaisia vikakoodeja, jotka noi ei volvolaiset lukijat pysty lukeen.
Vähän se maksaa enempi, mutta pitkässä juoksussa tulee halvemmaksi.

Poissa mokomaki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Loputtomat ongelmat puolien kanssa.... V70 2.4T AWD
« Vastaus #7 : 09.09.2015, 08:44:05 »
No nyt selvis jo.... Kattellu monta kertaa pellin alle ja tutkinut jos joku letku olis irronnut, niin olihan siellä.....
Alko päässä sytyttää siinä vaiheessa kun kattoo et ahtoputki ja melkein ilmanputsarin kotelossakin tommosta spray öljyä... :D
Elikkä taskulampulla kun katto imusarjan alle niin keskimmäinen letkuhan sieltä on irronnut öljyloukusta.... toi mikä menee suoraan lohkon kylkeen...

Tuskinpa tästä mitään pysyvää haittaa kertynyt on?

kuva: http://i.imgur.com/AjEEI3r.jpg

oil spray: http://i.imgur.com/G0Q0bb7.jpg

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6708
  • Global alligator
Vs: Loputtomat ongelmat puolien kanssa.... V70 2.4T AWD
« Vastaus #8 : 09.09.2015, 10:28:16 »
Eipä kait mutta miksi se on irronnut? Jäänyt löysälle vaihdettaessa vai mitä?
Huohottaa liikaa, mäntävika?
Jos se vikavalo oli jo ennen loukon vaihtoa ja on edelleen niin onko se nyt siinäkään vika?

Mittaisin puristukset tai tekisin/teettäisin ohivuotomittauksen.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa mokomaki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Loputtomat ongelmat puolien kanssa.... V70 2.4T AWD
« Vastaus #9 : 09.09.2015, 13:19:21 »
Voipi olla että on jäänyt löysälle.... Alunperinhän noissa on sellaset prässi klemmarit mutta eihän se tekosyy oo.
Vikakoodi paloi aiemmin joo, syystä että sitä öljyä tosiaan oli mennyt puoliin ja ei käynyt kaikilla pytyillä. Kun putsas niin se kyllä meni jonkinaikaa hienosti ja ilman vikavaloo. Nyttenkin se valo kyllä sammuu jos pidemmän aikaa ajaa, mutta startissa sitten palaa..... Helkutti kun ei jaksais TAAAS ottaa imusarjaa irti. Pitää koittaa jos ylttäis pistää ton letkun kii tuolta välistä.....
« Viimeksi muokattu: 09.09.2015, 14:23:47 kirjoittanut mokomaki »

 

Samppasport  Futurez