Carcom Oy  Elekma

Miten päästä käsiksi jarrun asentoanturiin?

  • 7 Vastauksia
  • 2906 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
S80 T6 antaa ajoittain herjaa "DTSC huolla pian". Mitään vikakoodia ei löydy Volvo Pro:lla. Nyt myös vakionopeuden säädin lakkaa päivittäin toimimasta. Matthews volvosite:lla oli keskustelua, jossa apu oli molempiin löytynyt jarrutehostimessa olevan  jarrun asentoanturin avaamisesta ja puhdistamisesta. Ei vain näytä olevan tilaa sen irrottamiseen. Pitäisi kai irrottaa moottoria kannatteleva poikkipalkki ja vissiin jarrunestesäiliö jne. Eniten askarruttaa tuo jarrunestesäiliön irrottaminen jarrutehostimesta. Onko kellään kokemusta tästä purkuhommasta. Mitä pitää tehdä ja mitkä on riskit hommassa. Hyvää matskua on löytynyt itse anturin avaamiseksi ja putsaamiseksi, mutta tuo alun purkuhommat askarruttaa...

Vaihdatutin jarrutehostimen Autosalvassa ja sen jälkeen vakionopeudensäädin on mennyt päältä päivittäin eikä halua mennä takaisin päälle kuin ajoittain.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2015, 23:35:03 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa Garret

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: Miten päästä käsiksi jarrun asentoanturiin?
« Vastaus #1 : 25.09.2015, 07:52:27 »
Aika ahdasta sitten on, kun ainakin muinoin omassa V70:ssä oli kuin härän otsassa. Itsellä oli samankaltaista vaivaa, kun vaihdoin joskus sen tehostimen. Syyksi paljastui sitten juuri se asentoanturi, kun olin unohtanut tiivisteen pois sieltä välistä. Ensisijaisesti veisin kyllä auton takaisin Autosalpaan ja käskisin korjaamaan tehneensä vahingot. Jotainhan asentaja on möhlinyt, jos vika kerran ilmaantui heti tehostimen vaihdon jälkeen.
S60D -08 & CBR 1100 XX -03

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5528
  • Volvo V70
Vs: Miten päästä käsiksi jarrun asentoanturiin?
« Vastaus #2 : 25.09.2015, 09:14:03 »

Vaihdatutin jarrutehostimen Autosalvassa ja sen jälkeen vakionopeudensäädin on mennyt päältä päivittäin eikä halua mennä takaisin päälle kuin ajoittain.


Veisin takaisin ja ilmottaisin, että soittakaa, kun valmista..

Laskusta ei tarvitse puhua missään vaiheessa kummankaan osapuolen.

Mites se eräs sanoikaan:

Firman piikkiin, firman piikkiin..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: Miten päästä käsiksi jarrun asentoanturiin?
« Vastaus #3 : 25.09.2015, 09:51:35 »
S80 T6 antaa ajoittain herjaa "DTSC huolla pian". Mitään vikakoodia ei löydy Volvo Pro:lla. Nyt myös vakionopeuden säädin lakkaa päivittäin toimimasta. Matthews volvosite:lla oli keskustelua, jossa apu oli molempiin löytynyt jarrutehostimessa olevan  jarrun asentoanturin avaamisesta ja puhdistamisesta. Ei vain näytä olevan tilaa sen irrottamiseen. Pitäisi kai irrottaa moottoria kannatteleva poikkipalkki ja vissiin jarrunestesäiliö jne. Eniten askarruttaa tuo jarrunestesäiliön irrottaminen jarrutehostimesta. Onko kellään kokemusta tästä purkuhommasta. Mitä pitää tehdä ja mitkä on riskit hommassa. Hyvää matskua on löytynyt itse anturin avaamiseksi ja putsaamiseksi, mutta tuo alun purkuhommat askarruttaa...

Vaihdatutin jarrutehostimen Autosalvassa ja sen jälkeen vakionopeudensäädin on mennyt päältä päivittäin eikä halua mennä takaisin päälle kuin ajoittain.
Sen verran lisättäköön, että ennen korjausta vakionopeuden säädin meni pois itskseen päältä joskus, mutta hyvin hyvin harvoin.
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2537
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Miten päästä käsiksi jarrun asentoanturiin?
« Vastaus #4 : 25.09.2015, 10:16:03 »
Ei sitä jarrunestesäiliötä tarvitse irroittaa pääsylinteristä. Irroita koko sylinteri tehostimesta säiliöineen. Ei tartte sitten nesteitäkään valutella pihalle.

Pari viikko sitten omaan V70 vaihdoin tehostimen ilman nesteiden kanssa lotrausta.

Ja sen poikkituen kun irrottaa niin tulee jo avaramman näköistä.
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: Miten päästä käsiksi jarrun asentoanturiin?
« Vastaus #5 : 25.09.2015, 16:04:51 »
Ei sitä jarrunestesäiliötä tarvitse irroittaa pääsylinteristä. Irroita koko sylinteri tehostimesta säiliöineen. Ei tartte sitten nesteitäkään valutella pihalle.

Pari viikko sitten omaan V70 vaihdoin tehostimen ilman nesteiden kanssa lotrausta.

Ja sen poikkituen kun irrottaa niin tulee jo avaramman näköistä.
Eli tuon pääsylinterin voi halutessaan irrottaa jarrutehostimesta ja saanee kohtuu vaivalla paikalleen? Kiitos tiedosta. :) Luulin, että jotain nesteitä menee jarrutehostimen sisään. ;D
« Viimeksi muokattu: 25.09.2015, 16:17:12 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa TeeKuus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten päästä käsiksi jarrun asentoanturiin?
« Vastaus #6 : 25.09.2015, 20:23:40 »
Mulla toi sama dtsc-herja ilmoitti jarrupolkimen paineanturia kun luettiin koodit ko. herjan ollessa päällä. Kuittaantuu heti jos sammuttaa.
Volvolla sano ettei haittaa niin kauan ku kuittaantuu avaimesta, ei näy OBD-testissä, eikä tee ajossa muuta ku kytkee ajonhallinnan pois siksi aikaa kun häiriö päällä.
Volvo - rakkaudesta remonttiin


Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: Miten päästä käsiksi jarrun asentoanturiin?
« Vastaus #7 : 10.10.2015, 18:56:56 »
Irrotin, avasin, puhdistin jarrun asentoanturin ja laitoin liittimeen CRC:tä. Tulos: Vakkari toiminut jo kolmattaviikkoa ilman ongelmia. :pomo:
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron