Kulkukoira  Proturbo

B230ET huono käynti

  • 4 Vastauksia
  • 1726 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fidel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
B230ET huono käynti
« : 19.06.2018, 10:22:14 »
Kyselinki apuja tuolla somen puolella mut kokeillaan vielä täältä.

Kyseessä siis volvo 740, b230ET moottorilla. Asensin siihen viking lastun ja rajapaineventtiilin. Muutaman hyvin toimineen kilometrin jälkeen huomasin että lataus jännite on normaalia matalampi jonka jälkeen auto sammui. Startilla auto lähti käyntiin mutta sammui melkein heti uudelleen, pääsin kumminkin nilkuttamalla kotiin. Mistä siis vikaa etsimään?

- Ykk ja rpm antureista samat vastukset
- ei hall-anturi
- Bensa hommat kunnossa
- imm:stä järkevät resistanssit

Auton saa käymään huonosti pumppaamalla kaasua koko ajan, ahdot vaan ei nouse ollenkaan. Turbo pyörii herkästi kyllä
Tuntuu kun auto ei saisi kakkua tarpeeksi, mittarillisen b-säätimen asensin että näen paineet ja nostin paineet normaalista 2,5bar neljään jonka jälkeen tuntuu että auto käy pidempään tyhjää. Kokeilin suuttimen liittimeen T10 polttimoa eipä vilkkunut. hehkui todella heikosti onko tässä matala ohmiset suutimet vai onko jännite liian pieni?

Jos Hyvinkään nurkilla olis joku keneltä sais lainaan moottorin ohjain boksia niin olisin kiitollinen. Ps ilmatteeks ei tartte vaivaa nähdä

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230ET huono käynti
« Vastaus #1 : 21.06.2018, 20:34:28 »
Herää kyllä kysymys, että jos kerran totesit että laite ei lataa niin miksi ihmeessä aloit ropaamaan ruiskua?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Fidel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ET huono käynti
« Vastaus #2 : 23.06.2018, 10:24:13 »
Sillä mä aloin ruiskua ropaamaan kun auto ei käy. Auto kyllä lataa vaikka mittari välillä kävi alhaalla ja lepojännite 12.6v ja lataus 14v tienoolla.

Nyt autoon on vaihdettu kaikki mahdollinen: ecu, kipinä boksi, ykk ja rpm anturit, imm, suuttimien etuvastus, tyhjäkäynti moottori ja imuilman lämpötilaanturi. Osat on tosin käyttettyjä mutta ehjästä autosta purettu. Tänään juhannuksen kunniaksi tarvii varmaan käydä johtosarja läpi.
Tyhjäkäyntimoottoria vaihtaessa kävi ilmi että auto käy huonoa tyhjää kun nappaa siitä liittimen irti  :idiot2: tukehtuu vaan heti kun kaasuun koskee mutta kun laittaa liittimen vanhaan moottoriin kiinni ilman että se on autoon kytketty niin auto ei sammu.

Poissa Fidel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ET huono käynti
« Vastaus #3 : 23.06.2018, 10:28:16 »
Kulkeeko mittariston kautta mitään "tietoa" mikä vaikuttaa käyntiin? Laturin heräte sieltä vissiin kulkee mut muuta?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230ET huono käynti
« Vastaus #4 : 25.06.2018, 21:53:47 »
Mittaristo ei motikan tapauksessa vaikuta käyntiin yhtään mitenkään.

Oiskohan tässä käynyt nyt joku ilmapuolen vika, joka jää huomaamatta? Mikäli kaikki hilut on oikeasti vaihdettu, niin joko bensapumppu tms vika, tai sitten välyjäähyn pääty alkanut vuotamaan tai jarrutehostimen venttiili/kalvo tai muu ns erillinen vika?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi