Jaa... Kai tätäkin projektia vois vähän päivittää. Ihan pirusti on osia vaihdettu. Vika on kuskissa, kun se luulee että 355tkm ajetusta volvosta voi saada uudenveroisen vaihtamalla tarpeeksi osia

Noh, tosi nätisti volvo kulkee nykyään
Elokuussa kävin A-teholla lastuttamassa volvon, tehonlisäys oli huomattavavissa, mut ei mitenkään valtava. TDI massapyörä varmaankin pitkälti rajoittaa mahdollista väännönlisäystä?

Syskuussa kävin täyttämässä ilmastoinnin, nyt tulee taas kylmää

Syyskuussa selvittelin myös miks oikea etunurkka kolahtaa aina pienissä nyppylöissä. Yks osa kerrallaan vaihdettiin, ensin koiranluu, sitten tukivarren helat. Kun ääni ei niillä poistunut niin piti ottaa iskari alas ja tutkia yläpään laakerin ja jousintuen kunnon. Molemmat paskana. Ei enään


Samalla kun alatukivartta rassattiin niin tein ihan klassisen mokan, sain vetarin sisäpään nivelen pallot pois paikoiltaan. Vetari irti, purku, putsaus ja 3h jälkeen vetari oli taas nipussa, ja uudet rasvat sisällä, ja laatikkoon motox:in 75w-90 öljyä. Vaihteisto muuttui uudella öljyllä huomattavasti tahmeammaksi

Jälkeenpäin selvis että M56 lootaan ei kuulema kannata laittaa muuta kun volvon omaa soppaa.

Mut jotain vetarille siinä samalla kävi, kun koko auto on ruvennut tärisemään isoilla vaihteilla kaasu pohjassa. En usko että se olis massapyörä joka tärisee, vaan vetari. Massapyörä tuskin sais koko rungon tärisemään. Noh, uusi vetari odottaa odottaa asennusta jo (
Motonet), ja tänään kävin
siniseltä hakee volvon omaa laatikkoöljyä

Moottorin puslia olen vaihtanut lisää, se edessä alhaalla oleva asetelma vaihtui kokonaan (joka oli ihan loppu) ja tukiriman holkit vaihtuivat myös. Ajotuntuma parani huomattavasti nyt kun kone ja laatikko ei pääse liikkumaan yhtä paljon, eikä auto nyki samalla tavalla enään.
Syksyn aikana alipainepumppu oli ruvennut kalkattaa ihan kunnolla, joten se oli vaihdettava, tilasin uuden saksasta ja laitoin sen foorumilaisen ohjeiden avulla kiinni. Samalla vaihdoin ilmasuodattimen ja raitisilmansuodattimen.

Marraskuun alussa volvo sai leiman, ekalla yrityksellä tuli hylky rikkoutuneesta takaiskarista.
Saksasta tilasin myös Yatourin digitaalisen CD vaihtajan ja siihen lisävarusteena bluetooth donglen, setti pelaa yllättävän hyvin, ja äänenlaatu on erinomainen, siihen nähden että autossa on orkkis soitin ja kaiuttimet. Autossa oli ennen tätä joku vanha nokian hansdree setti, ja soittimen takaa paljastui kunnon piuhahelvetti...


Sisällä on nykyään siniset ledit, mut ne varmaankin vaihtuvat talveksi valkoisiin. Ulkopuoöella ledejä on nykyään parkkivaloissa, kilpivaloissa ja sumareissa. Olen myös vaihtanut ilmastointikonsolin ja mittariston taustavalot uusiin.


Kesäksi on nykyään barzettan 18" vanteet, ja talveksi vanhojen kesärenkaiden orkkis 16" aluvanteet ja ne ovat muuten ihan törkeän rumat


Tulevaisuudessa ois tarkoitus modata vähän pakoputkea ja imupuolta pitäis putsata. Alustasarja ois ihan kiva, volvon oma alusta on mun makuun vähän liian löysä

Ja moottorin alipainetyynyt pitäis viel vaihtaa. Toivelistalla olis sit viel Pioneerin soitin...sportswagon lippa...korin väriset listat...Jne. Hohhojjaa, tää lista ei tunnu ikinä loppuvan

Projekti jatkuu... Hyvää talven alkua vaan kaikille!

