Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Käyntivikoja 740 B200F (bensapaineet oli syypää)

• 24 Vastauksia
  • 5805 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimmoh

• De Luxe
  • *
  • Tein itse enkä säästänyt
Vs: Käyntivikoja 740 B200F (bensapumppu edelleen)
« Vastaus #15 : 10.11.2015, 09:42:23 »
Siirtopumppu on sekin mykistynyt taas vaihteeksi, vaihdoin sen kuukausi takaperin tosin käytettyyn. Tosin ihan pelkän siirtopumpun toimimattomuuteen en nyt oikein usko kun se alkuperäinen siirtopumppu oli ollut kuolleena jo ilmeisesti vuosia ja hyvin pelasi käytännössä ilmankin, ainoa mitä ajossa huomasi niin pääpumppu alkoi äännellä jos ainetta oli alle 1/4 tankkia.

Poissa Chili

• Grand Luxe Touring
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
« Vastaus #16 : 10.11.2015, 09:47:23 »
Millä tavalla äänteli pääpumppu?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa kimmoh

• De Luxe
  • *
« Vastaus #17 : 10.11.2015, 10:25:46 »
Silleen korisee, kuin menisi ilmaa bensan joukossa (kavitoi?). Ajossa sitä ei huomannut mitenkään, tosin ei huomannut edellisessäkään volvossa muutenkuin tuosta korinasta. Kun bensaa on se yli 1/4 tankkia niin ei korissut.

Poissa kimmoh

• De Luxe
  • *
Vs: Käyntivikoja 740 B200F
« Vastaus #18 : 11.11.2015, 10:46:15 »
Jatketaanpa taas. Vaihdoin tänään aamulla alkup. -039 pumpun tilalle käytetyn -025 Boschin, turbo volvosta siis kotoisin. Vaikutukset samat kuin tarvikepumppujen kanssa eli kävi hetken aikaa hyvin, kunnes alkoi kierrokset heitellä ylös-alas ja lopulta sammui koko paska. Ei käynnistynyt uudestaan, vähän yski vaan. Bensaa kyllä tuntui riittävän, tai ainakin suodattimelta lähtevää letkua raottamalla suihkaisi ihan kunnolla bensaa vaikka virrat oli pois. Painemittaria ei ole käytössä joten tiedä sitten onko painetta tarpeeksi vai ei.

-IMM johto irrallaan käy hyvin joutokäyntiä, kierroksia ei oikein halua ottaa, muuten kuin kaasua härnäämällä. Kokeiltu toisella IMM, teki ihan samaa. Johto irti käy, muuten ei.

-Lambdan johtojen irrotus ei vaikuta mitään.

Jostain syystä, joka kerta kun kokeilee jotain muuta bensapumppua kuin sitä alkuperäistä -039:ä, niin toimii vaan hetken aikaa kun kone on kylmä. Alkuperäisellä pumpulla toimii muuten normaalisti paitsi että jättää tielle aina satunnaisesti. :idiot2:

Tai no sillä motonetin (tarvike) pumpulla pelasi viikonlopun yli hyvin, sitten loppui taas meno.

Sekava kertomus mutta niin on vikakin.

Poissa Chili

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #19 : 11.11.2015, 11:55:54 »
Jos se ns. pamauttelee imusarjaan, niin kyse ei ole pensan puutteesta vaan sytytyksen väärästä ajoituksesta.

Onko sulla oskilloskooppi - mittaa sytytyksen ajoitus; veikkaan, että virranjakajassa on vikaa. Kokeile lainata jostain se.

Poissa kimmoh

• De Luxe
  • *
« Vastaus #20 : 11.11.2015, 12:39:23 »
Sytkävikaa olen epäillyt niinkuin kaikkea muutakin mitä on rekisterikilpien välissä, mutta nyt eniten ihmetyttää:

-Kone pysyy joutokäynnillä IMM-johto irti. Ei muuten. Silloinhan se on vikatilassa ja käy aika rikkaalla seoksella, mutta tekeekö se jotain muutakin samalla, esim. heittää jonkun kiinteän sytkäennakon peliin?

-Toisaalta kun autoon laittaa sen alkuperäisen 340th ajetun -039 pumpun takaisin, se toimii muuten normaalisti paitsi silloin tällöin tekee stopin tien päällä. Olen tuon aikamontaa kertaa kokeillut ja joka kerta sama juttu; alkuperäisellä pumpulla toimii, muilla ei.

Oskilloskooppia ei ole mutta ajoituslamppu löytyy.

Poissa Chili

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #21 : 11.11.2015, 12:56:01 »
Sytkävikaa olen epäillyt niinkuin kaikkea muutakin mitä on rekisterikilpien välissä, mutta nyt eniten ihmetyttää:

-Kone pysyy joutokäynnillä IMM-johto irti. Ei muuten. Silloinhan se on vikatilassa ja käy aika rikkaalla seoksella, mutta tekeekö se jotain muutakin samalla, esim. heittää jonkun kiinteän sytkäennakon peliin?

-Toisaalta kun autoon laittaa sen alkuperäisen 340th ajetun -039 pumpun takaisin, se toimii muuten normaalisti paitsi silloin tällöin tekee stopin tien päällä. Olen tuon aikamontaa kertaa kokeillut ja joka kerta sama juttu; alkuperäisellä pumpulla toimii, muilla ei.

Oskilloskooppia ei ole mutta ajoituslamppu löytyy.

...oskilloskooppi... :) ajatusvihre.

Jaa - siis toimii vanhalla pumpulla. Mutta toimihan se vähän aikaa sillä kiinalaisellakin?  Voihan se olla vika pumpussakin, mutta ei sen pitäisi pamautella putkessa.  Sulla voi olla kaksikin vikaa, mutta toinen vaikuttaisi olevan systytyksen ajoituksessa, eli se vaeltelee, koska välillä toimii ja välillä pamahtelee putkessa.

Poissa kimmoh

• De Luxe
  • *
« Vastaus #22 : 11.11.2015, 13:19:16 »
Joo kiinapumpulla pelasi viikonlopun yli hyvin.

Mutta viimeisin kokeilu, volvo seissyt pihalla aamupäivästä:

-IMM johto kiinni, ei käynnisty.

-IMM johto irti, käynnistyy ja käy alkuun normaalin oloisesti mitä nyt hieman paksulla tuntuu seos olevan. Käy sitä huonommin mitä enemmän lämpenee.

IMM kuitenkin paskana?

Nyt siellä on siis -025 pumppu kiinni, siinähän pitäisi tuotto riittää tommoselle vakio B200F:lle.. Sikäli jos se toimii kunnolla.

Edit: Niin autoon kokeiltu aiemmin toista IMM:a jolla se ei toiminut myöskään, silloin kun vika oli päällä.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2015, 13:38:54 kirjoittanut kimmoh »

Poissa puliukk0

• Turbo
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
« Vastaus #23 : 12.11.2015, 19:29:58 »
Tosi laiha seos voi ampua imupuolelle.

Jos toimii kylmänä, mutta lämmetessään huononee niin kannattaa mitata lambda.

Jos vika ei ole bensanpaineissa/pumpussa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa kimmoh

• De Luxe
  • *
« Vastaus #24 : 12.11.2015, 20:51:06 »
Niin minäkin muistelin että laihalla seoksella saattaa aivastella imusarjaan. Kummasti vaan saa epäilemään sytkävikaa.

Uusi Bosch-pumppu on kuitenkin tilauksessa ja pitäisi tulla viikonlopuksi. -025-mallinen sekin eli ET/FT-koneisiin tarkotettu..

Luulisin että miksi se käy kylmänä/IMM-johto irti, kun ohjainlaite vetää seoksen rikkaalle=suuttimet pidempään auki niin pienelläkin paineella railista liruva bensa riittää pitämään koneen käynnissä.

Edit: No, pumppu uusittu ja nythän se toimii, tosin siirtopumppua rassatessa tankkilaitteen ruosteinen kansi hajosi. Että sellasta ;D
« Viimeksi muokattu: 15.11.2015, 11:53:49 kirjoittanut kimmoh »

Samppasport  Futurez