Elekma  Autoracing

Termostaattiko vaihtoon

  • 13 Vastauksia
  • 3432 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Termostaattiko vaihtoon
« : 12.10.2016, 20:34:20 »
2007 V70 lämpiäminen mietityttää. Näillä keleillä (+5-+10) pitää ajaa 2km pikkuteitä ja lisäksi 4-6km moottoritietä ennenkuin viisari on mittarin keskivälillä? Männätalvena 20-pakkasilla ei tahtonut lämmetä ollenkaan normaaliin. Miten nopeasti teillä saavutetaan normilämpö?

Mahtaako marmoritiskin termari olla törkyisen hintainen?
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #1 : 12.10.2016, 20:54:46 »
Äkkiä sanosin että on normaalia, jos on diesel. Pakkasilla lämpöjen nouseminen kestää, mutta kabiinissa ei varsinaisesti ole kylmä.

Jahvetti D5

  • Vieras
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #2 : 12.10.2016, 21:55:53 »
Eihän se mikään nopea ole lämpenemään jos ei ole esilämmitystä ollut mutta näillä keleillä kyllä lämpenee ihan hyvin.Taasen -20 pakkasta ja yli niin 80;in vauhdissa ei nouse normaaliin mutta 100 nopeudessa kyllä.Olen pitänyt talvella maskipeittoa kun ei ole polttoaine käyttöista mootorilämmitintä muuta kuin säteilijä.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6463
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #3 : 12.10.2016, 22:51:44 »
D5:ssä ilman maskipeittoa lämpenee mulla noin hitaasti. Toki käytän ardicia näillä keleillä jo aamuisin niin se sitten nopeuttaa. Joku talvi ilman Ardicia ajoin motarilla 20 min normaalilämmöissä 20 asteen pakkasilla, kun tulin pois ja pysähdyin valoihin rupes moottorin lämmöt putoamaan kun kierrokset oli tyhjäkäynnillä. Ja tosiaan lämpöä tulee kabiiniin vaikka neula ei ole vielä keskellä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #4 : 13.10.2016, 08:45:44 »
D5:ssä ilman maskipeittoa lämpenee mulla noin hitaasti. Toki käytän ardicia näillä keleillä jo aamuisin niin se sitten nopeuttaa. Joku talvi ilman Ardicia ajoin motarilla 20 min normaalilämmöissä 20 asteen pakkasilla, kun tulin pois ja pysähdyin valoihin rupes moottorin lämmöt putoamaan kun kierrokset oli tyhjäkäynnillä. Ja tosiaan lämpöä tulee kabiiniin vaikka neula ei ole vielä keskellä.

kolme vuotta sitten ajattelin kanssa etten laita maskia tukkoon. 20 asteen pakkasella 80km motaria ja lämmöt hyvin ylhäällä ja viimeiset 5km 60 ja 70 rajoitusta ilman pysähdyksiä työpaikan pihaan. Ruutuun ajaessa ardicin käynnistyi automaatilla. Parin päivän päästä laitoin maskin tukkoon ja ardic ei enää käynnitystynyt samalla matkalla. Mutulla sanoisin että laski himpun verran kulutustakin. Joko lämmitin kävin vähemmän aikaa kaikkiaan tai koneen korkeammat lämmöt vähenti kulutusta.

Joka tapauksessa sen jälkeen olen joka talvi tukinut keulan. Kohta tuo olisikin aika taas tukkia maskia.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6463
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #5 : 13.10.2016, 09:06:37 »
Joo, sitten kun päiväpakkaset alkaa menee kyllä mullakin alapuoli keulasta retkipatjan taakse ja tammikuussa ylämaski ilmastointiteipin suojaamaksi
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #6 : 14.10.2016, 09:42:03 »
Kiitos vastauksista - unohtuikin mainita ettei ole diesel vaan bensa! Onko kellään yhtä hitaasti lämpiävää bensakonetta?

Pahuksen verenpainelääkkeet ovat tehneet tehtävänsä ja sormista on tullut sellaiset vilukissat että kaipaisi kunnon lämpöhönkää.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #7 : 14.10.2016, 11:20:01 »
Allekirjoituksen ässässä hieman samaa "vikaa", näillä keleillä lämpeää hyvin, mutta kun ruvetaan olemaan -10 asteen kylmemmällä puolella, ei tahdo lämpömittarin viisari enää mennä siihen keskelle, vaan jää kiikkumaan siihen keskikohdan vasemmalle puolelle.

Työajot n. 30km suuntaansa ja maantiellä, termarihan se todennäköisesti on aikalailla valmista kauraa, meidän kulkineessa ainakin vielä tehtaan asentama, joten ehkäpä olisi aika vaihtaa, hinta vaan aika suolainen sinisellä. n.250€ koska pelkkää termostaattia ei voi vaihtaa, vaan vaihdetaan koko kotelo antureineen.

Lisättäköön vielä se, että kabiinissahan lämpöä kyllä piisaa. :)
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa JayRay

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #8 : 14.10.2016, 11:23:46 »
Onko niin että vaparit eroavat ainakin 2.4T :stä termarin osalta?

Yksi matka värjöteltiin emännän kanssa Raumalta Helsinkiin ulkona ~-18'C Kabiinissa ei lämpö noussu yli +10'C
Seuraavana päivänä uutta termaria Bilteman pihalla -25'C pakkasessa. Tulomatka oli jo lämmin.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #9 : 14.10.2016, 11:25:06 »
Kiitos vastauksista - unohtuikin mainita ettei ole diesel vaan bensa! Onko kellään yhtä hitaasti lämpiävää bensakonetta?

Pahuksen verenpainelääkkeet ovat tehneet tehtävänsä ja sormista on tullut sellaiset vilukissat että kaipaisi kunnon lämpöhönkää.
Jokkunhan pitää jopa kesälläkin hanskoja kädessä. :(
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #10 : 14.10.2016, 11:27:58 »
Onko niin että vaparit eroavat ainakin 2.4T :stä termarin osalta?

Yksi matka värjöteltiin emännän kanssa Raumalta Helsinkiin ulkona ~-18'C Kabiinissa ei lämpö noussu yli +10'C
Seuraavana päivänä uutta termaria Bilteman pihalla -25'C pakkasessa. Tulomatka oli jo lämmin.
Eikös tuo termostaatti muuttunut 2005 -> Vanhemmissa sai vaihdettua pelkän termostaatin, ja näissä uusissa menee koko kotelo anturoineen uusiksi. Ei tietoa miten vaparit/turbot eroavat keskenään.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa nahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #11 : 17.10.2016, 06:33:04 »
Aikanaan ostin koko termari kotelon d5 04 motonetistä.
Maksoi reilun satasen ja se oli alkuperäinen,volvon logo oli hiottu pois.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #12 : 19.10.2016, 13:04:24 »
Motonetin varaosaluettolossa näyttäisi kotelolliset mallit (119€) kuuluvan dieseleihin ja turboihin 2004 asti. Tuon mukaan muissa kelpaisi edelleen pelkkä termarielementin vaihto. Taitaa mennä vaihtoon, kun tuo hidas lämpeneminen kuulunee enemmän dieselin ominaisuuksiin.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4953
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Termostaattiko vaihtoon
« Vastaus #13 : 19.10.2016, 13:28:27 »
Jos dieseliin vaihtaa termaria niin kotelon kans. Ei mene suosiolla pelkkä termari vaikka sen saakin ostettua.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

 

Elekma  Autoracing