Carcom Oy  Elekma

B234F päästöt, ja nyt venttiilivikkaa

  • 22 Vastauksia
  • 5155 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #15 : 24.11.2015, 14:33:59 »
Öljyä ei syö, kone on rempattu ~7-8tkm sitten, eli perusasiat pitäs olla kunnossa. Niin ja juu tarkistelin eilen kaasuläpän asentoanturin ja sen säädön, (jäi tosta listasta epähuomiossa pois) ja sekin toimii kuten pitää. Käy nätisti, välillä tyhjäkäynnillä pätkäsee, ihan kuin jättäs sillon tällön kipunan saamatta/antamatta. Sytkäosista on uutta tulpat, tulpanjohdot, pyörijä ja jakajan kansi, sytkämoduli on reilu puoli vuotta vanha. Vuoto pakoputkessa tuli korjattua jo aiemmin, eilen vielä varuiksi vaihtelin pakosarjan tiivisteet ettei ainakaan ennen lambdaa enää huokailisi.
Kai se on kattiostoksille mentävä.
Edittiä:
Jotta tästä olis jotain hyötyä ja oppis jotain, niin kuinka tuosta näkee että pätkii, ja ettei käy rikkaalla vaan että aine tulee muuten raakana läpi? Olen luullut että kun HC ja CO on molemmat rikkaalla, se olis merkki rikkaalla käymisestä, mutta ilmeisesti ei ole koko totuus?
« Viimeksi muokattu: 24.11.2015, 14:49:53 kirjoittanut Väpsy »

Poissa Throttle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #16 : 24.11.2015, 15:30:53 »
Katti riittävän kuuma? Polje vaan kunnolla.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #17 : 24.11.2015, 17:59:06 »
Tarvikekatit on yleensä tosi surkeita...  Edes kelpaa katti kierrätykseen kun ei sisällä oikeastaan yhtään jalometallia.

Töissä noita tarvikkeita vaihdeltu monia takuuseen, obd autoissa seuraavalle leimalle jo ongelmia sekä vikavaloja.
Ts. Ei jalometallia vain ohut pinnoite mikä kulahtaa nopeasti.   :-\
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 507
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #18 : 24.11.2015, 18:27:41 »
Co tavallaan viittaa palamattomaan seokseen, äkkiä ajateltuna käy liian rikkaalla, MUTTA toimiva katti siistii myös niitä, nimim. v40 mikä meni päästöistä vasta kun vaihto tarvikekatin pois ja tilalle mallikohtasen. Sitä ennen co ja hc huiteli turhan korkeissa lukemissa ja ne korjaantu pelkästään em. toimenpiteellä. Tarvikkeella hc 120+ ja co lähemmäs 1, vaikka lambda arvo oli sallituissa lukemissa eikä putki vuotanu juuri mitään.
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D

Poissa Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #19 : 27.11.2015, 10:02:58 »
Syy löytyi katista. Tai oikeastaan seuraus, jossain muuallakin on ollu jotain kun katista oli jäljellä pelkät tyhjät kuoret, ja oli tosissaan vaan tyhjät kuoret. Siisti tyhjä pönttö ilman jäämiäkään mistään sisuskaluista, on ilmeisesti käyny joskus "vähän" lämpösenä.

Poissa Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F päästöt, ja nyt venttiilivikkaa
« Vastaus #20 : 02.12.2015, 07:39:38 »
Torstaina sain leiman, nyt volvo palkitsi vaivannäön hävittämällä puristukset kakkospytystä. Tehny saman jo kaks kertaa aikasemmin vuosien varrella, molemmilla kerroilla sulatellu venttiilistä palan pois, eikä jälkeekään männässä tai kannessa. Nyt heräs ajatus, että voiko uus katti ahistaa niin paljon että nostelee pakolämpöjä niin että sulattanu taas venttiilin..? S**tana mikä keksintö.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F päästöt, ja nyt venttiilivikkaa
« Vastaus #21 : 18.12.2015, 12:25:08 »
Tere tulemas kerhoon...mulla edelleen vastaava keksintö vailla katsatus leimaa ja 2vuotta vikaa etitty. mullahan se ei anna tyjäkäynnillä co arvoja tai antaa niitä huimasti liikaa. kaikki on vaihdettu mitä voi vaan vaihtaa...nyt seuraava toimenpide olisi kannen irrotus. paikallinen seppä epäili et on imuventtiilin puolella hiushalkeema mikä ei vaikuta kansi paineeseen mitattaessa mutta saa liikaa ilmaa sieltä eikä pysty kaikkee polttamaan.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B234F päästöt, ja nyt venttiilivikkaa
« Vastaus #22 : 18.12.2015, 14:56:10 »
Venakumit vuotaa tai venttiilit vuotaa, palaahan ne sitten. Näissä näkyis olevan aika herkästi huonoja nuo seetipinnat mitä irtokansia oon nähny...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez