Carcom Oy  Elekma

Kuljettajan oven avain/lukko takertelee avatessa, V70 1999

• 1 Vastauksia
  • 1205 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PeePee2

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vm.1999 V70 autossani kuljettajan oven lukko jumittaa. Ovi lukittuu avaimella aivan helposti, mutta kun lukkoa yrittää avata, avain kiertyy takerrellen vain pikkuisen. Samalla painonuppi vähän heilahtelee. Kun avaimella aikansa hellästi ”narrailee”, niin avain kiertyy kunnolla ja lukko aukeaa - tai sitten vasta tunnin päästä, jos vaimo on ollut ovea avaamassa.

Onkohan vika itse lukossa, vaiko jossain mikrokytkimessä, mistä tällä foorumilla jossain mainitaan?

Jos tulee lukon vaihto, niin meneekö avaimet ja ohjelmoinnit, sekä muuta uusiksi? ”Sinisen” lukot/osat taitaa olla timanteista tehtyjä, joten mistähän voisi saada lukkoremonttiin halvempia osia?

Lukkoa olen CRC:llä kaikista aukoista rasvaillut, akkua irti pitänyt ja sulakkeet rasiasta mittarilla tarkastanut.

Kaukosäätimellä en ole voinut toimintaa tarkastaa, koska se on ollut jo vuoden pelistä pois – viaksi olen arvellut oven saranapuolen johtokatkoja.

Tietääkö joku ko.Volvon oven räjähdyskuvale osoitetta?
« Viimeksi muokattu: 17.12.2015, 12:37:39 kirjoittanut PeePee2 »

Poissa inkee

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Mulla oli taannoin sama vika; syynä oli se että lukko oli edellisen omistajan toimesta kasattu väärin, avaukahvan lukkosylinterin käyttövipu ei ollut oikeassa lovessaan lukossa. Korjaus on yksinkertainen toimenpide, näpertelyä kuitenkin vaatii,
- elikkä avaa lukon kiinnityuspultit lähes kokonaan auki ei irti asti
- sen jälkeen oven avauskahvan kiinnityspultit irti, voivat olla kapen muovisen peitelevyn alla
- paina ovilukkoa sisään ja irroita avauskahvan takapää irti ovesta jolloin myös lukkosylinteri käyttövipuineen tulee ulos

Tämän jälkeen näkeekin, mihin loveen lukkosylinterin käyttövipu tulisi asettua kun avauskahva painetaan kiinni lukkorunkoon, elikkä se näpertelyvaihe alkaakin tästä.
Itse ohjasin ohuella teräspuikolla käyttövivun oikeaan loveen.
Mitään oven verhoiluja ei tarvitse irroitella.
Alfamerin korjausoppaassa on aika hyvät kuvat ja selosteet ovilukon irroittamisesta.

RallyBaron  Samppasport