RallyBaron  Samppasport

Suksiluukku V70:n takaistuimeen

• 5 Vastauksia
  • 2392 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pekka-setä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Suksiluukku V70:n takaistuimeen
« : 06.01.2016, 23:10:44 »
Kävinpä hankkimassa Ruotsinmaalta ensimmäisen Volvoni eli V70 2.4D Kineticin vuosimallia 2007 (käyttöönotto 12/2006). Hieno peli ja kaupan päälle sain syyn liittyä tälle foorumille. No, auton Suomeen ajettuani eli vasta kotitallissa huomasin, ettei takaselkänojassa ole suksiluukkua. Kun sellaista toisinaan tarvitsisin, kysyn viisaammilta. Onko lähinnä Etelä-Suomessa verstaita, joissa tehtäisiin leveämpään takaselkänojaan kyynärnojan yläpuolelle siisti läpivienti? Vai ryhtyäkö metsästämään luukulla varustettua kerrätys- tai varaosaa? Mistä sellaisia voisi löytää ja mitä maksaisivat? Kaikki vihjeet ovat tervetulleita.

Poissa Möykky

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Suksiluukku V70:n takaistuimeen
« Vastaus #1 : 11.01.2016, 14:22:11 »
Siinähän  taittuvat selkänojat, mihin sitä luukkua tarvit :P

Poissa suden silmät

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 11.01.2016, 14:33:47 »
Valmiina ei taida olla, pitäisi modata jostain toisesta autosta luukku irti ja kaivertaa se kyynärnojan taakse.

Tuosta pitää melkein kaataa joko leveämpi penkki tai molemmat penkit, jotta saa isomman miehen perinteisen sukset sopimaan kyytiin. Itsellä 215 cm Atomicit ja taivuttelemalla saa tavaratilaan poikittain. Sitten kun lähtee reissuun, niin kaikki romut ja laskettelusukset vielä noiden päälle. Itse kyllästyin penkkien kaateluun ja katselin torista suksiboksin katolle. Nyt on koko sakin sukset nätisti kyydissä ja takakontissa sitten monot yms järjestyksessä.

Joka tapauksessa käytetty suksiboksi tulee halvemmaksi. Mulla kestää katolle laitto tai poisotto sen 20 sekuntia, kun on pikalukot telineissä. Sama aika ährääntyy kun pitää kaadella penkkejä, raivata jalkatilaa istuinosalle jne.

Poissa Pekka-setä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 11.01.2016, 16:41:29 »
Selkänojan kaatamisesta seuraa se, että menetät takapenkiltä istumapaikan tai kaksi. Boksi katolle on kieltämättä hyvä ratkaisu, mutta sellaisen säilyttämiseen minulla ei ole tiloja.

Niinpä ostin ensi hätään vähän käytetyt Volvon omat taakka/suksitelineet 40 eurolla. Mutta pakkaskelien välillä ei oikein huvita kylvettää suksipussia suolasuihkussa eikä myöskään sämplätä telineitä irti ja kiinni. Suksiuukku olisi nopea ja kätevä ratkaisu ilman ylimääräisiä laitoksia katolla.

Jos luukkua haluaa modailla ehjään selkänojaan, missä tämän voisi teettää? Itse en taida siistiä aikaiseksi saada, vai onko joku kyseisen operaation tehnyt halukas kertomaan niksinsä?

Poissa mheguli

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 11.01.2016, 19:57:07 »
Saisikohan S60:n selkänojasta askarreltua? Sen V70:n tavaraverkon kanssa voi tulla kyllä ongelmia. Mut ehkä jotenkin yhdistelemällä?

Luulis, että auto-/huonekaluverhoilija tekis tuollaisen ihan rahaa vastaan.

Poissa Taavi.H

• Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
« Vastaus #5 : 11.01.2016, 20:03:03 »
Selkänojan kaatamisesta seuraa se, että menetät takapenkiltä istumapaikan tai kaksi.

Menettäähän suksiluukkua käytettäessäkin istumapaikan? Toki sen "pienimmän" eli keskimmäisen, mutta paikka se on sekin.

Mä farmarissa olen aina tarvittaessa kaatanut sen kapeamman puolen, jolloin taakse jää vielä kaksi paikkaa.

Mutta S60 selkänojasta/luukusta lähtisin askartelemaan, jos pakko olisi...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

KL-varaosat  Race.fi